Největším želízkem v boji o co nejlepší umístění z pohledu zástupců z Kraje Vysočina je v kategorii automobilů jihlavský Martin Prokop, který bude spoléhat na zázemí svého závodního týmu MP Sports. Martin Prokop se posadí za volant osvědčeného dakarského speciálu Ford Rapthor RS.,který byl nově postaven před dakarskou rally , když Martina Prokopa a jeho stálého spolujezdce Jana Tománka postihla nepříjemná havárie při loňské Rallye du Maroc, která málem zhatila plány na start na letošním Dakaru 2020.
Honza Tománek utrpěl při havárii zranění a jejich vůz – Ford Raptor, známý jako ‚Shrek 2‘ – byl úplně zničen. Zneklidněn zraněním svého spolujezdce, rozhodl se Martin Prokop bojovat dál a neplnit svoje plány na start na Dakaru. Kontaktoval Martina Viktora Chytku, který startoval na Dakaru již třikrát a při letošním závodě světového poháru cross country v Abu Dhabi Desert Challenge nahradil indisponovaného Jana Tománka na sedadle spolujezdce ve voze Martina Prokopa. Posádka Martin Prokop a Viktor Chytka se již před konce ruku vydala do Saudské Arábíe otestovat nově postaveného Shreka a zdokonalit jejich spolupráci ve voze, aby byli co nejlépe připravení na letošní start Rally Dakar 2020. Martinovým tajným přáním je vylepšit jeho nejlepší výsledek, který se mu podařilo loni zajet s Honzou Tománkem , kdy obsadili v celkové klasifikaci kategorie automobilů 6. místo. V letošním roce se k jeho týmu připojil Martinů Kolomy, který spolu s Jiřím Strossem měl řídit druhé auto MP-Sports.a krýt Prokopovi s Chytkou záda. Bohužel včera při oficiální testovací zkoušce posádka Kolomý – Stross havarovala a Martin Kolomý skončil v nemocnici, kde mu diagnostikovali frakturu třetího obratle a naprasklý druhý obratel. Díky této nepříjemné události si bude muset v boji s konkurencí poradit Martin Prokop sám, bez pomoci týmového kolegy.
„Měli jsme špatný konec sezóny. Byla to jedna z nejzávažnějších nehod mé kariéry a na tento okamžik bych rád zapomněl. Existovala dokonce varianta, že bychom na Dakaru nemuseli vůbec startovat. Jsem rád, že se Honzovi po havárii už vede lépe a že se může zotavit doma, ale v tuto chvíli to vypadá, že bude potřebovat alespoň šest měsíců léčby a odpočinku. Výběr spolujezdce padl na Viktora, se kterým jsem závodil v pouštní již v Abú Dhabí, kterého se Jan kvůli zápalu plic nemohl zúčastnit. I když to bylo založeno pouze na dvou telefonních hovorech, naše spolupráce byla velmi dobrá. Nyní jsme spolu strávili 2 000 kilometrů v poušti s tvrdou navigací, takže se navzájem lépe známe. Jak už bylo řečeno, Dakar je jediný svého druhu. Prvních deset posádek jezdí extrémně rychle a nejmenší chyba je potrestána. Musíte být připraveni na cokoli, musíte jít rychle a musíte mít absolutní důvěru ve svou strategii a spolupráci, také potřebujete trošku štěstí. Takže Dakar bude skutečnou zkouškou naší vytrvalosti a týmové práce, ale Viktor už odvedl dobrou práci. Těsně před závodem v Abú Dhabí jsem onemocněl a v autě jsem byl velmi nemocný. S tím se musel vypořádat, poslouchat a podávat mi léky. Byl věrný spoluhráč a vydržel to. Shreka jsme museli postavit kompletně znovu. Vždy jsem říkal, že je nerozbitný, a že kdyby byl rozbitý, znamenalo by to zranění pro jednoho z nás. Bohužel se ukázalo, že tomu tak bylo. S Viktorem jedem na Dakar se poprat o co nejlepší umístění a tajně doufáme v překonání našeho skvělého 6. místa z loňského ročníku. Bohužel jsme ještě před startem přišli o týmového kolegu Martina Kolomého , který nám měl krýt záda . Bohužel i toto patří k závodění a my se s tím musíme nějak poprat. Není nic důležitějšího než zdraví a přejeme Martinovi brzké uzdravení.“ řekl Martin Prokop před startem Dakaru 2020
Kompletní informace o letošním ročníku Rally Dakar 2020 ZDE
foto: facebook Martin Prokop