„V současné době je stavba mostu ve fázi, kdy byla zabetonována nosná železobetonové konstrukce včetně předepnutí nosných lan. Navazují práce na obou římsách a pokládání izolací pod římsami. Dále probíhají betonáže závěrných zdí a jsou vrstveny hutněné zásypy přechodových oblastí. Po betonáži říms budou následovat izolace celé mostovky s pokládkou krycí ochranné vrstvy – lité asfalty, montáž odvodnění pod mostem, dále montáž zábradlí a zábradelních svodidel,“ informoval Jaroslav Fikar. K dnešnímu dni je hotovo zhruba 85% objemu všech stavebních prací, kompletní jsou železobetonové konstrukce. Harmonogram je každý týden kontrolován a stavba je podrobena neustálému stavebnímu dozoru.
Důvodem pro okamžitou opravu mostu byla nebezpečně postavená ložiska nosné konstrukce, vlivem zatékání na opěry a mezilehlou podpěru docházelo k lokální degradaci betonu opěr, degradaci betonu, opadávání krycí vrstvy a následné korozi výztuže a zatékání do prostoru uložení úložného prahu. Na začátku letošního roku proto Kraj Vysočina rozhodl most zařazený do havarijního stavu okamžitě strhnout a postavit během jediné stavební sezóny nový.
Původní most byl postaven v roce 1995 jako dvoupolová prostě uložená desková konstrukce za předpjatých prefabrikátů.
- zdroj : Tisková zpráva Krajské zprávy a ůdržby silnic Kraje Vysočina