Ředitelství silnic a dálnic zveřejnilo finální podobu obchvatu Třebíče včetně vizualizace.

Jen několik dní po zamítavém rozsudku Krajského soudu v Brně ohledně zneplatnění Záměru územního rozvoje Kraje Vysočina, ve kterém byl nově začleněn koridor pro plánovaný obchvat , zveřejnilo Ředitelství silnic a dálnic vizualizaci finální podobu chystané stavby.

Stavba obchvatu města uleví přetíženému centru města, odkud odvede tranzitní dopravu a zefektivní propojení okrajových částí Třebíče a zároveň bude sloužit jako  transportní koridor pro transport nadměrných dílu pro plánovanou dostavbu Elektrárny Dukovany. Stavební práce by měly začít v roce 2025 a do plného užívání by měl být obchvat uveden v roce 2029

Výstavba obchvatu města Třebíče se stala žhavým předvolebním tématem již při komunálních volbách v roce 2018, kdy politická pozice ve městě využila téma výstavby pro svoji předvolební boj a díky cílené agitaci a slibům o změně plánované trasy občanům městských částí , kterých se výstavba dotkne,  se jí podařilo občany přesvědčit a v komunálních volbách v Třebíči dokonce zvítězili. Bohužel i přes vítězství ve volbách se jí nepodařilo najít partnery napříč politickým spektrem, aby byli schopni svoje sliby splnit. S postupem času se však naskýtá otázka zda to z jejich strany nebyla jen zástěrka pro vyvinutí tlaku na radnici ve smyslu „my Vám ukážeme “ a jako rukojmí svého snažení zneužili občany, kterých se výstavba obchvatu opravdu dotkne. Je pochopitelné že v dnešní době nikdo nechce takovou stavbu ve svém okolí, ale argumentace variantou velkého obchvatu , která byla součástí Výhledové studie VIAPONT z roku 2004 a jak rychle tato studie začala , tak rychle skončila z důvodu nesouhlasu dotčených samostatných obcí Starče, Stříteže a Kožichovic , přes jejich katastrální území by varianta velkého obchvatu vedla.  Od té doby s pochopitelných důvodů byla pouze rozvíjena myšlenka obchvatu pouze po katastrálním území Města Třebíče, tak aby nebyla realizace ovlivněna rozhodnutím sousedů.

Díky  rozhodnutí Vlády ČR o dostavbě El. Dukovany vyvstala povinnost nachystat přístupové trasy pro transport nadrozměrných dílců pro její výstavbu, a Ředitelství silnic a dálnic oprášili se plány na výstavbu obchvatů měst na trase silnice I/23 ,což se týká jak Třebíče, tak i např. Brtnice, které již byly rozpracovány a není čas z důvodu včasného dokončení na změny ohledně jiného trasování ale pouze na dílčí drobné úpravy, které mohly občané podat v rámci řízení prozkoumání vlivu na životní prostředí.  Díky tomuto řízení a připomínkám opozice se ŘSD muselo těmito problematickými místy projektu zabývat a zapracovat do projektu. Jak se to povedlo se můžete přesvědčit na zveřejněné vizualizaci obchvatu níže :

Poznámka: Vzhledem k tomu že se blíží další volby, tentokrát do Krajských zastupitelstvech, opět ožívají opoziční zastupitelé, kteří stojí i za soudní žalobou na nezákonnost Záměru územního rozvoje Kraje Vysočina a svůj postoj o změně trasování obchvatu opět využívají pro svojí předvolební kampaň politické koalice jejichž jsou součástí, pevně věřím že díky rozsudku Krajského soudu a právě zveřejněné vizualizace vše spěje k zdárné realizaci celého projektu a snahy odpůrců výstavby obchvatu budou postaveny do roviny boje důmyslného rytíře Dona Quijota de la Mancha s větrnými mlýny.

One Comment

  1. Dobře napsaný, plně se pod článek podepisuji. Dík za vysvětlení mnohým.

Zanechat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*