Opravy mostu v Třebíči si vyžádají jeho úplné uzavření

Už 3. května 2019 začnou na mostě ev. č. 351-026 v blízkosti Nemocnice Třebíč přípravné práce, na které nejpozději 13. května 2019 navážou stavební a demoliční práce, které si vyžádají dlouhodobější plnou uzavírku. Generální oprava části mostu nad železniční tratí vyjde Kraj Vysočina na 55,7 miliónu korun s DPH. Společně s investicí Kraje Vysočina bude probíhat i plánovaná rekonstrukce sjížděcích ramp na ulici Sportovní a oprava protihlukových stěn v režii státu, prostřednictvím Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD).

Oprava třebíčského mostu bude provedena formou kompletní výměny nosné konstrukce a mostního svršku, vyměněny budou vnitřní podpěry a nevyhovující části opěr. V prvních dnech stavby budou prováděny především přípravné práce, jako je vytyčení sítí, zřízení dopravně inženýrských opatření na objízdných trasách a vyznačena bude přehledně i uzavírka mostu, nutné bude zřízení ochranného štítu nad profilem železniční trati. Práce budou pokračovat hned v dalším týdnu odstraněním mostního svršku a nosné konstrukce. Stane se tak v době vlakových výluk a s ohledem na charakter prací není vyloučeno, že v této fázi budou probíhat i práce o víkendu nebo v noci. Konkrétní postup si však určí až zhotovitel stavby. Silnice I/23 zůstává po celou dobu stavby průjezdná, dopravním značením bude upraveno uspořádání jízdních pruhů, zcela odkloněn bude průchod pěších přes most.

Předpokládaná doba rekonstrukce mostu ev.č. 351-026 je šest měsíců. Na dodržování termínů harmonogramu stavby bude Kraj Vysočina přísně dohlížet. Informace o průběhu oprav budou průběžně zveřejňovány na internetových stránkách Kraje Vysočina a města Třebíče. Stavební práce na mostě by měly skončit 31. října 2019.

Objízdná trasa pro autobusy bude vedena po místních komunikacích a částečně po stanovené objízdné trase pro těžkou dopravu. Pro těžkou dopravu bude vedena objízdná trasa přes Vladislav – Číměř – křiž. II/401 a II/351 a  zpět do Třebíče v délce cca 20 km, autobusy ČEZ budou po této trase pokračovat směrem na Jadernou elektrárnu Dukovany. Osobní doprava bude vedena po souběžných komunikacích ve městě Třebíč s možným usměrněním provozu osazením světelných signalizačních zařízení v prostoru křižovatek. Platí tedy, že osobní automobily a menší nákladní vozidla s výškou do 3m mohou využít objízdnou trasu obousměrně po ul. Znojemská. Průjezdná bude také ul. Sokolská ve směru z centra města, kde je hmotnostní omezení pro vozidla nad 5t. Autobusy městské autobusové dopravy budou obousměrně jezdit přes Přestupní terminál kolem vlakového nádraží po ul. Znojemská a ul. Janouškova. Parkování bude z ul. Heliadova a ul. Janouškova úplně vyloučeno, rezidenti z dotčené lokality budou moct odstavit svoje vozidla na ul. Sušilova. Kvůli plynulé průjezdnosti autobusů veřejné dopravy bude vyloučen průjezd ul. Kosmákova, Březinova a ul. Křížkovského.

Převedení pěších z obvodu stavby bude řešeno přes jednokolejný železniční přejezd, kde je již tento režim stavebně upraven světelnou signalizací. Provoz na silnici I/23 bude z bezpečnostních důvodů v době oprav sveden do dvou jízdních pruhů, po celou dobu stavby bude obousměrný.

Důvodem pro okamžitou opravu mostu jsou nebezpečně postavená ložiska nosné konstrukce, vlivem zatékání na opěry a mezilehlou podpěru dochází k lokální degradaci betonu opěr, degradaci betonu, opadávání krycí vrstvy a následné korozi výztuže a zatékání do prostoru uložení úložného prahu.

Most byl postaven v roce 1995 jako dvoupolová prostě uložená desková konstrukce za předpjatých prefabrikátů. Nyní je stavební stav spodní stavby zařazen do stupně VI – velmi špatný  a nosná konstrukce do kategorie VII – havarijní, tedy s omezenou použitelností.

zdroj : Tisková zpráva Kraj Vysočina

Comments are closed.