S novým Volkswagenem ID.3 na Barum Czech Rally ve Zlíně.

Jako parta bláznů do motoristického sportu, jsme si letos opět nemohli nechat ujit vrchol rallyové sezóny v České republice v podobě Barum Czech Rally ve Zlíně. Vzhledem k tomu, že patříme nejen mezi fanoušky, ale i aktivní účastníky motoristických akcí rozhodli jsme se, že půjdeme o kus dál a opět se pokusíme náš zážitek trošičku okořenit a zúčastníme se Barum Czech Rally nejen jako diváci, ale i jako přímí účastníci přidruženého závodu pro vozy s alternativním pohonem Total Energies Green Rally 2021. Po dvou absolvovaných ročnících této soutěže jsme se rozhodli, že uděláme změnu a pokusíme se startovat v této soutěži s vozem , kde bychom nemuseli řešit problémy s přepravou vozu do Zlína a  s nabíjením vozu po jednotlivých sekcích kvůli nízkému dojezdu vozu z důvodu nízké kapacity baterie. V našem snažení o naplnění naších plánů nám pomohla vstřícnost v Auto Vysočina, kteří nám zapůjčili na víkend nový plně elektrický VW ID.3 a my se mohli začít těšit na nový zážitek.

 

Jak už jsme psali výše, náš víkendový zážitkový program s návštěvou Barum Czech Rally ve Zlíně okořeněný účastí v Total Energies Green Rally2021 jsme absolvovali s přemisťováním se po vlastním ose, což nám umožnilo otestovat VW ID.3 v běžných dopravních situacích, a tím zjistit jeho chování při provozu ve městě i po dálnicích včetně toho sportovnějšího svezení.

Nikoho jistě nepřekvapí výhody tohoto plně elektrického vozu v městském provozu, bezvadně fungující automatická převodovka s výkonným motorem dělá z tohoto čtyřkolového krasavce ideálního společníka do města, kde jeho největší výhodou jsou rozjezdy na křižovatkách se semafory, kdy ostatní řidiči s auty se spalovacími motory se teprve rozjíždí vy už jste dávno za křižovatkou  a pokračujete dál ve své cestě po městě kde vás pokud neznáte cestu spolehlivě provede přesná a přehledná navigace na středovém panelu.

Při jízdě po dálnici nás přímo nadchl adaptivní tempomat, který při jízdě zvlášť po D1 okolo Brna, kde se díky opravám a hustotě dopravy pravidelně tvoří pomalu po pojížděcí kolony jsme bez jediného sešlápnutí plynu nebo brzdy plynule projeli tento nahuštěný úsek. Nic se nedá vytknout ani precizně fungujícímu systému hlídání jízdy v pruzích.

A teď už k samotné soutěži Total Energies Green Rally 2021, ke které ze startovní rampy na náměstí Míru ve Zlíně v sobotní poledne postupně odstartovalo 21 posádek.  A i ta naše,  Zdeněk Smolík s Jiří Navrkal startující pod záštitou STK Okříšky Racing Team . Organizátoři pro soutěžící nachystali téměř dvě stovky kilometrů dlouhou trať rallye pravidelnosti jedoucí se dle šipkového itineráře podle pořadatelem nastaveného jízdního průměru. Tzv. rallye regularity, která nás zavedla i na uzavřenou trať rychlostní zkoušky ostré Barum Czech Rally s názvem Březová v okolí Slušovic, navíc doplnila i řada náročných testů s cílem prověřit nejen zkušenosti a souhru posádky, ale i jízdní vlastnosti samotných vozidel. Přednosti malého hbitého vozu, kterým VW ID.3 je, se projevili při absolvování hned tří slalomových zkoušek, kde jsme vždy obsadili v silné konkurenci přední místa a výborné ovladatelnému vozu s nízkou hmotností a pohonem na zadní nápravu seděli jak ulité.

Po dvoudenní bitvě jme dorazili na cílovou rampu soutěže, jako pátá nejúspěšnější posádka, kdy nám díky malé chybce na poslední zkoušce doslova o pár centimetrů uniklo umístění na stupních vítězů, přesto jsme ze Zlína odjížděli plní zážitků, spokojení s naším účinkováním v soutěži.

V průběhu víkendu jsme viděli dvě ostrá klání na rychlostních zkouškách Barum Czech Rally, koukli se do zázemí servisní zóny soutěže a ten největší Top bylo postavit se na start  TotalEnergies Green Rally2021, díky které jsme měli možnost zažít ten pocit odstartovat do soutěže ze společné startovní rampy se soutěžícími na Barum Czech Rally 2021 a ještě si  zasoutěžit i na uzavřené věhlasné rychlostní zkoušce ve Slušovicích.

Na závěr ještě jedno velké poděkování Auto Vysočina, která nám umožnila na vlastní kůži soužití s VW ID.3 a vyzkoušet si ho téměř ve všech situacích a odvést si plno zážitků ze Zlína. Naše pocity z auta jsou parádní a rozhodně bychom toho sympatického čtyřkolového společníka, pro cestování po městě ale i na delší trasy, všem doporučili. O čem hovoří i naše spotřeba. Za celý víkend jsme najezdili 548 kilometrů, spotřebovali 93,5 kW za což jsme zaplatili u rychle nabíjecích stanic ČEZ celkem 703 korun  a náklady na jeden ujetý kilometr bylo necelých 1,30 Kč/km  Nutno podotknout,  že jsme vzhledem k okolnostem využívali vozidlo, bez jakýchkoliv omezení a v případě využití pomalejšího, ale časově náročnějšího nabíjení by byly náklady ještě podstatně nižší.

 


Fotogalerie

Zanechat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*