Na ECO energy Rally Bohemia 2021 získali posádky továrních vozů DS3 Crossback E-Tense dva poháry.

O druhém červencovém víkendu se v okolí Mladé Boleslavi se v rámci Rally Bohemia 2021 uskutečnil Mezinárodní pohár pořadatele s názvem Česko Slovenská trofej elektromobility – Rally pravidelnosti ECO energy Rallye Bohemia a nechyběli u toho ani dvě posádky startující pod hlavičkou týmu DS Automobiles – STK Okříšky na továrních vozech DS3 Crossback E-Tense ve složení Zdeněk Trnka se Zdeňkem Smolíkem a druhou posádku tvořili Zdeněk Mirovský s Alešem Chadimem.

Pořadatelé připravili pro soutěžící celkem 4. etapy o celkové délce trati téměř 689 kilometrů, ve kterých bylo připraveno třistaosmdesát závodních kilometrů, které měly prověřit sehranost posádek a schopnosti jejich vozů.Ze startovní rampy ve čtvrtek na Staroměstském náměstí v Mladé Boleslavi postupně sjelo 22 posádek převzatých do závodu a šlo se na věc.

Ze čtyř ročníků ECO energy Rallye Bohemia, které se zatím odjely, připravili pořadatelé pro účastníky rozhodně nejtěžší trať, která vedla po okresních silnicích v okolí České Lípy, Liberce a Mladé Boleslavi.   Náročnost závodu ještě utvrdilo zařazení nočních měřených úseků a nepříznivé počasí v podobě silných dešťových přeháněk, které účastníky potrápily hlavně v páteční a sobotní etapě.

I přes náročnost a nástrahy letošního ročníku soutěže obstály obě posádky na vozech DS3 Crossback E-Tense, týmu DS Automobiles-STK Okříšky na výbornou a po projetí slavnostní cílové rampy na náměstí v Mladé Boleslavi jim pořadatelé předali poháry za jejich umístění v soutěži. Posádka Zdeňků Trnky a Smolíka vybojovala poháry za 2. místo v klasifikaci ve spotřebě mezi posádkami, které potřebovaly pro absolvování celé soutěže nejméně elektrické energie. Druhá „nováčkovská“ posádka Zdeňka Mirovského s Alešem Chadimem vybojovala pro továrnu DS Automobiles pohár za třetí místo v hodnocení továrních vozů.

A jaké byli ohlasy v cíli soutěže :

Zdeněk Trnka „V páteční etapě jsme se dopustili na náročné trati navigační chyby, která nás stála obrovskou penalizaci a tím i propad na samý chvost startovního pole. Přestože bylo jasné,  že jsme tím přišli o vidinu slušného výsledku v absolutní klasifikaci, nic jsme nevzdali a dál pokračovali v soutěži bez chyb a pokusili se zabojovat v soutěži ve spotřebě. Po konstantní jízdě a kvalitě vozu DS2 Crossback E-Tense, se to povedlo a nakonec z toho bylo pro nás parádní druhé místo v soutěži.“

Zdeněk Mirovský „Byla to pro nás nová neocenitelná zkušenost. Na začátku jsme se trošičku rozkoukávali, ale v průběhu závodu už nám všechno sedlo a je z toho fantastické třetí místo v hodnocení továrních vozů, ve které jsme před absolvováním naší první soutěže tohoto typů vůbec nedoufali. Před posledním měřeným úsekem, kterým byla RZ Novoměstská nám pořadatelé sdělili,  že se tento úsek už nebude počítat do celkové klasifikace a kolem trati již bylo obrovské množství diváků, kteří se již těšili na ostré závodní rallyové vozy, které startovali po nás.  Proto jsme se s  Alešem dohodli, že se trošku svezeme a divákům ukážeme, že DS3 Crossback E-Tense je nejen úsporné vozidlo, ale umí jezdit i pořádně svižně „

 

Více informací o voze DS3 CROSSBACK E-TENSE

Leave a Comment

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*