Závody na Automotodromu v Brně jezdcům z Kraje Vysočina vyšly na jedničku.

O první srpnové neděli se uskutečnil na brněnském Automotodromu IV. GMS – AMD Mezinárodní mistrovství závodů  automobilů do vrchu Maverick Hill Climb Czech a Maverick Slalom – Trophy 2021. Jednalo se o jednodenní akci, která dvěma závody obou seriálů uzavřela první polovinu letošního programu závodů do vrchu a slalomu. Hlavní roli tentokrát hrálo ranní počasí – silná mlha a déšť zapříčinily programový skluz od samého začátku. Nakonec se všechny čtyři závody odjely byť jen ve zkrácené podobě.

David Komárek s Normou na GMS Automotodrom Brno 2021

MAVERICK HILL CLIMB CZECH 2021

K vrchařským závodům se prezentovalo 93 startujících a Vysočina měla své zastoupení v 19 jezdcích na soudobých a 2 na historických automobilech,  což představovalo více jak 20 procentní zastoupení v  celém startovním poli.

Soudobé automobily – Skupina E1

Třída E1-3000/2WD Tu zcela opanoval  dvojnásobný absolutní vítěz mezi soudobými vozy David Komárek (KRTZ motorsport) z Okříšek s vozem Mc F1 EVO. Celkově má 101 bodů a patří mu vedoucí pozice, ve třídě je se 120 body druhý. Na  Automotodromu se letos poprvé představili Kubíkovi, otec Petr z Hodic u Jihlavy a syn Daniel z Třeště  jako dableři s vozem BMW 130i týmu PK Drive. Petr si vyjel deváté a páté místo a získal celkem 10 bodů a je desátý. Danielovi patřila sedmá a čtvrtá příčka za což si připsal celkem 14 bodů a ve třídě je osmý.   Třída E1+3000/2WD  Zde startoval Marek Rybníček (Nutrend Czech Team) z Náměště nad Oslavou s  vozem KTM X-BOW GTX. Ten dojel v absolutním pořadí na sedmém a osmém místě a patří mu celkově sedmá pozice s 26 body. Ve třídě úvodní závod vyhrál, ve druhém skončil druhý a má celkem 115 bodů a vede třídu.

IV. GMS Automotodrom Brno – 46 – Fillová Kristýna – Mitsubishi HULK 9 – E1+3000 4WD 1

Třída E1+2000/4WD Čtvrtá a druhá dojela Kristýna Fillová (KRTZ motorsport) ze Sudic u Náměště nad Oslavou s Mitsubishi HULK 9. Ve třídě získala již 140 bodů a je na prvním místě. V absolutním pořadí je osmá 22 body. Druhým našim jezdcem v této třídě byl třebíčský Milan Motálek (Komvet Racing) s Mitsubishi Lancer EVO 5. Ten si vyjel šesté a páté místo, celkově má 73 bodů a je ve třídě třetí. Třída E1-2000 Mezi třinácti startujícími této třídy si Lukáš Sládek (Sládek racing team) ze Žďáru nad Sázavou s vozem Peugeot 206GTI  skončil na jedenáctém a osmém místě a má celkem 26 bodů a je osmý. Třída E1-1400 Třebíčský jezdec David Oravec (Skalda Racing) se Škodou Fabia je v nejpočetněji zastoupené třídě celkevě na třetím místě s 59 body, když na AMD skončil čtvrtý a druhý. Nováčkovský start si odbyl Michal Kovář (BRKO Racing Team) se Škodou Felicii z Brtnice u Jihlavy. A nevedl si vůbec špatně, skončil osmý a devátý za což získal 6 bodů a průběžně je dvacátý.

Soudobé automobily – Skupina S1

IV. GMS Automotodrom Brno – 05 – Houska Roman – BMW M3 – S1+2000 2WD

Třída S1+2000/4WD Po brněnském závodě je v této třídě na druhém místě se 100 body Lukáš Padrta (Komvet Racing) s vozem Mitsubishi Lancer EVO 9. Jezdec z Dolních Kounic si dojel na Automotodromu pro dvě třetí místa ve třídě. Třída S1+2000/2WD Ve třídě dvoukolek měla Vysočina zastoupení v pěti jezdcích. Po brněnském závodě si nejlépe jihlavský Roman Houska (SPZ-VYSOČINA) s BMW M3, kterému patří průběžné třetí místo s 89 body, v tomto závodě dojel dvakrát na druhém místě. Radek Hury (HaD Racing) z Velkého Beranova u Jihlavy si s vozem Ford Focus ST dojel pro čtvrté a třetí místo a celkově je čtvrtý s 80 body. Jeho dablérovi Luďku Doubkovi z Jihlavy se v prvním závodě nedařilo – nedojel, ve druhém skončil šestý a patří mu devátá pozice se 24 body. Z náměšťské dablérské dvojice, zůstal tentokrát pouze Faňa Gruntorád  se Škodou Octavii RS. Ten byl třetí a čtvrtý a celkově je pátý se 74 body. Druhý z jihlavských  sourozenců Houskových,  Radek s Audi TT si připsal body za dvě pátá místa a má na svém kontě 37 bodů a patří mu sedmé míst. Třída S1-2000 Suverénem této třídy je Vilém Kašpar (VPKmotor) z Rapotic se Škodou Fabii RS. Ten nasbíral celkově 140 bodů, v Brně vyhrál úvodní závod, ve druhém již nestartoval. Další rodinnou dvojici tvořili otec a syn Kostelečtí z Třebíče jako dabléři s Peugeotem 206GT. V úvodním závodě nestihli  startovat a tak body získali až za umístění ve druhém závodě. Radek skončil druhý, má celkově 80 bodů a je třetí. Tomáš byl třetí a je čtvrtý se 39 body. Třída S1-1600 Absolutně čtvrté místo v této třídě patří Tomáši Brůžovi (VPKmotors) ze Zastávky u Brna s vozem Ford Fiesta. Ten má 66 bodů a na Automotodromu bodoval pouze v prvním závodě za páté místo.

Historické automobily

IV. GMS Automotodrom Brno – 38 – Homola Tomáš – BMW E30 – HA1+2000

Jihlavský Tomáš Homola (SPZ-VYSOČINA) si bodovým ziskem za druhé a třetí místo v absolutním pořadí pojistil své druhé místo se ziskem 95 bodů. S vozem BMW E30 je bezpečně včele ve třídě HA1+2000, kde si prozatím vyjel 124 bodů. Druhým úspěšným jezdcem byl David Šplíchal (garage flora) z Bohušic u Jaroměřic nad Rokytnou  s VW Golf GTI. Ten v absolutním pořadí  dojel sedmý a ve druhém závodě druhý v absolutním pořadí. Po těchto závodech je Šplíchal na šestém místě se 43 body, ve třídě HA1-2000 je druhý s 86 body.

MHCC – LADY TROPHY

Jedno vítězství a jedno druhé místo získala Kristýna Fillová a se 150 body je na čele průběžného hodnocení.

MHCC – JUNIOR TROPHY

V soutěži juniorů startovali dva jezdci – Daniel Kubík, který byl jednou první a jednou druhý, získal 35 bodů a je na sedmém místě, Tomáš Kostelecký byl jednou pátý, celkově má 24 bodů a je na osmém místě.

 

MAVERICK SLALOM – TROPHY 2021

K závodům slalomářů se prezentovalo 52 jezdců z nichž bylo dvacet z Vysočiny včetně několika nováčků.

Skupina AS – E1

IV. GMS Automotodrom Brno – 17 – Polák Vojtěch – Audi TT – AS-E1+2000

Třída AS-E1+2000 V této třídě si vede velmi dobře dablérská dvojice týmu SPZ-VYSOČINA – Radek Houska z Jihlavy a Vojtěch Polák z Cejle u Jihlavy,  oba startovali  s vozem Audi TT. Na Automotodromu byl Radek Houska v absolutním pořadí na 14. a 15. místě a celkově mu patří pátá pozice se 130 body. Ve třídě pak dojel na pátém a třetím místě  a má 90 bodů za což mu patří druhé místo. Stájový kolega Polák byl absolutně na 21. a 19. místě a s 39 body je dvacátý devátý.Ve třídě skončil šestý a čtvrtý, celkově má 52 bodů a je na čtvrtém místě. Devátý celkově v této třídě je další jihlavský jezdec Oldřich Doubek (HaD Racing) s vozem Ford Focus ST. Jako novic si nevedl špatně, skončil na třetím a pátém místě, celkově získal prvních 20 bodů. Třída AS-E1-1400 Po dvojnásobném vítězství na Vírský serpentinách si připsal další body Michal Kovář (BRKO Racing Team) z Brtnice u Jihlavy s vozem Škoda Felicia  za druhé a třetí místo, celkově jich má 67a je na druhém místě.

Skupina AS – E2/C

IV. GMS Automotodrom Brno – 13 – Špaček Zdeněk – Formule Ford Mygale – AS-E2-SC+1600

Třída AS-E2/C+1600 Svoji premiéru v slalomových závodech měl třebíčský jezdec Zdeněk Špaček s monopostem Formule Ford Mygale. V obou závodech si na své konto připsal prvenství a s ním 40 bodů do celkového hodnocení.

Skupina AS – S1

IV. GMS Automotodrom Brno – 22 – Trnka Zdeněk – Mitsubishi Lancer EVO VI – AS-S1+2000 4WD

Třída AS– S1+2000/4WD Jednalo se o nejpočetněji  obsazenou třídu jezdci z Vysočiny. Celkem se jich postavilo na start osm a vedli si velmi úspěšně a patří jim také přední umístění po tomto závodě. Třetí místo v průběžném hodnocení patří Zdeňku Mirovskému (STK Okříšky RT) z Petrovic, který s vozem Subaru WRX STi obsadil páté a šesté místo a má 39 bodů. V celkovém hodnocení závodů se umístil na desátém a jedenáctém místě  a se 64 body je třináctý. Zdeněk Trnka (STK Okříšky RT) z Heraltic  s Mitsubishi Lancer EVO 6 je ve třídě čtvrtý se stejným bodovým ziskem jako jeho stájový kolega Mirovský. V Brně dojel nejdříve na osmém místě, ve druhém závodě skončil na stupních vítězů za třetí místo. V absolutním pořadí skončil devatenáctý, ve druhém závodě si polepšil a byl pátý, celkově má 42 bodů a patří mu dvacátápátá příčka. Pátý ve třídě je Jiří Hybášek (Liqui Moly Racing) z Okříšek s Mitsubishi Lancer EVO IX se ziskem 35 bodů, když jeden závod vyhrál a jednou dojel na druhém místě. V absolutním pořadí si vyjel dvakrát čtvrtou pozici a se 60 body je patnáctý. Jan Caha (TVVR Racing Team) z Číchova se Seatem Leon Cupra a po úspěšné premiéře ve Víru si i v Brně připsal šesté a sedmé místo a má 30 bodů a je  sedmý.  V absolutním pořadí mu patří 24. místo se 44 body.  Letošní premiéru při slalomových závodech měli ještě další čtyři  jezdci z Vysočiny. Jiří Valla z Velkého Meziříčí s Mitsubishi Lancer EVO 6 byl úspěšný jak v absolutním pořadí tak i ve třídě. Šesté a deváté místo mu patřilo absolutně za něž získal 46 bodů a je na dvacátém třetím místě. Ve třídě to bylo ještě lepší, nejdříve druhý pak čtvrtý, za to 25 bodů a osmé místo. Deváté a desáté místo v celkovém hodnocení slalomu patřilo Jiřímu Ondráčkovi (Ondráček Motorsport) z Dalešic s dalším Mitsubishi, tentokrát osmičkový. Za tato umístění získal 38 bodů a je třicátý. Ve třídě to bylo čtvrté a páté místo a je s 18 body na devátém místě. Dalším byl Jaroslav Havlík ze Staré Říše s vozem Toyota Yaris GR, kterému se podařilo doje ve třídě na devátém a osmém místě za což získal 5 bodů a je na třináctém místě. Čtrnáctý je Vojta Vejmělek (TVVR Racing Team) z Přibyslavic s vozem Seat Leon Cupra, který skončil desátý a devátý a celkem má 3 body.

IV. GMS Automotodrom Brno – 10 – Caha Jan – Seat Leon Coupra – AS-S1+2000 4WD

Třída AS –S1-2000  Dalším jezdcem s premiérovým startem  byl Petr Caha (TVVR Racing Team) z Přibyslavic, který startoval se Seatem Leon tdi f čipu a ve třídě si vyjel hned dvě druhá místa, za něž si připsal 30 bodů je celkově šestý.  Třída AS-S1-1600 V této třídě se představili celkem tři pravidelní soutěžící. Jednak to byla dablérské dvojice Zdeněk Podpěra s Blankou Dobrovolnou a Lenka Hrubanová – všichni Skalda Racing. Zdeněk Podpěra z Náměště nad Oslavou je vedoucím jezdcem této třídy, když s vozem Citroen C2 VTS nasbíral 142 bodů, na Autodromu si vyjel dvě druhá místa. Čtvrtá je Blanka Dobrovolná ze Zahrádky u Náměště nad Oslavou, která dojela na čtvrtém a pátém místě, celkově má 73 bodů. Třebíčská závodnice Lenka Hrubanová s Peugeotem 206 cc si dojela dvakrát pro sedmé místo, celkem má 44 bodů a je také sedmá. Třída AS –S1 -1400 V této třídě startovala dablérská dvojice týmu STK Okříšky RT ve složení Zdeněk Smolík z Brtnice u Jihlavy a Matěj Hroch z Heraltic. Jeli na již osvědčeném voze Mitsubishi Colt a dvě prvenství si vyjel Matěj Hroch a celkově mu patří druhé místo s 90 body. Zdeněk Smolík byl dvakrát druhý a na jeho kontě je celkem 62 bodů a na třetí příčce.

Historické automobily

IV. GMS Automotodrom Brno – 28 – Šplíchal Jiří – VW Golf TDi – AS-HA1-2000

Jediným účastníkem s historikem z Vysočiny byl Jiří Šplíchal (garage flora) z Jaroměřic nad Rokytnou s vozem VW Golf GTi. Ten si při své premiéře vyjel ve třídě do 2000 ccm dvakrát druhé místo a celkem má 30 bodů a je na pátém místě.

MRS – TROPHY DÁMSKÁ TROFEJ

Blanka Dobrovolná skončila v obou závodech na druhém místě, celkově má 105 bodů a je také na druhém místě. Na třetím je s 85 body Lenka Hrubanová, která na Automotodromu skončila pátá a šestá.

MRS – TROPHY JUNIORSKÁ TROFEJ

Jediným účastníkem mezi juniory je Matěj Hroch, který si v Brně vyjel dvakrát třetí místo a v celkovém hodnocení mu patří čtvrté pořadí s 71 body.


Fotogalerie :

Kompletní fotogalerie : Maverick Hill Climb Czech na Automotodromu v Brně z pohledu jezdců z Kraje Vysočina

Zanechat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*