Závody automobilů do vrchu zahájí sezónu v Brně.

Loňský vítez Hillclimb Prologu a mistr republiky Miloš Beneš na voze Osella FA30

První dubnová sobota bude patřit III. GMS Hillclimb prologu – dvěma závodům automobilů do vrchu na brněnském Automotodromu, které zahájí letošní vrchařskou sezónu. Na závodní trati se představí jezdci dvou seriálů – domácího šampionátu nesoucího od letošního roku název Liqui Moly Mistrovství ČR soudobých a historických automobilů ( ZAV MČR). Druhým pak bude Mezinárodní pohárový závod soudobých a historických vozů , Maverick Rescue Euro Cup 2019 ( MREC).

Od počátku února  probíhá na stránkách promotérské organizace Maverick Rescue registrace jezdců k tomuto úvodnímu podniku. Vzhledem k tomu, že  v jednom dni se pojednou dva závody každého seriálu a k tomu tři tréninkové jízdy, dostane možnost startovat v každém ze seriálu po 70 jezdcích, celkem se tedy  představí 140 soutěžících. Již v této době, tedy necelých 14 dnů před konání závodů je v každém seriálu přihlášena   padesátka jezdců. Uzávěrka pro  ZAV MČR   je v úterý 2. 4. 2019 do půlnoci a pro MREC pak ve čtvrtek 4. 4. 2019 taktéž do půlnoci.

Vizualizace zbarvení vozu McLaren F1 EVO Marka Rybníčka pro sezónu 2019

Podíváme-li na soupisky dosud přihlášených jezdců, pak zjistíme že v obou závodech figurují i jména jezdců z našeho Kraje Vysočina. Se zcela nově postaveným vozem se v  ZAV MČR představí novopečený reprezentant AKČR, náměšťský Marek Rybníček. Ten bude startovat v domácím šampionátu jen vyjímečně neboť jeho hlavní zaměření budou s novým vozem Mc Laren F1 EVO 2019 starty v závodech Mistrovství Evropy. Do domácího mistráku přestoupila z MRECu Kristýna Fillová ze Sudic nedaleko Náměště nad Oslavou. Bude opět startovat v barvách týmu KRTZ, ale tentokrát se siluetou Mitsubishi Black EVO ve třídě E2-SH nad  3000 ccm.  Po úspěšné loňské sezóně se znovu představí mladý jezdec Petr Dlouhý z Ledče nad Sázavou  v Autoklub České Trofeji ve třídě Sprint Car do 600 ccm se strojem Sprint Car Barracuda. Zajímavé překvapení si pro fanoušky závodů do vrchu připravil Jaromír Malý , který podle  seznamu přihlášených osedlá rychlou malorážku z dílen pelhřimovského Milana Svobody prototyp BRC.   V seznamu přihlášených nechybí ani loňský Mistr  republiky Miloš Beneš , Václav Janík a početná reprezentace jezdců z AMK Ecce Homo Šternberk

Daleko početnější je pole přihlášených jezdců z Vysočiny  do závodu MREC. Umístění  v první desítce absolutního pořadí v loňském sezóně bude obhajovat Vilém Kašpar z Rapotic, který bude opět startovat v týmu VPKmotors Kuroslepy s vozem Škoda Fabia RS ve třídě S1 do 2000 ccm. Tři jezdce má přihlášeny tým Skalda Racing z Třebíče, všechny ve třídě E1 do 1400 ccm – Milana Strosze a Davida Oravce se Škodou Fabiií a Zdeňka Podpěru s Hondou Civic. Mezi   přihlášenými je i Bohuslav Krejčí z Humpolce se Škodou Rapid a také Zdeněk Mirovský se Škodou Felicii. V kategorii historických vozů jsou prozatím uvedeni dva jezdci,. Loňský vítěz Autoslalomu MREC a druhý mezi soudobými vozy třídy E1 dvoukolek nad 2000 ccm, jezdec jihlavského týmu SPZ-Vysočina Tomáš Homola, je se svým bavorákem E30 tentokrát přihlášen ve třídě historiků HA1-K-nad 1600 ccm. Druhým je další úspěšný jihlavský jezdec  Pavel Vrátil s vozem Opel Kadett GSI z týmu CoraHB Historic racing club Jihlava. Muziku v Maverick Rescue Euro Cupu bodou opět tvrdit zahranižní jezdci , s formulemi  a sportovními prototypy , které bude jistě chtít potrápit Roman Švorc na Lucchini a určitě velice zajímavé bude sledovat rakušana Dullera , který bude vodit po trati Masarykova okruhu loňské auto Marka Rybníčka Ford Fiesta WRC EVO z dílen Komvet Racing Teamu

Roman Švorc na Lucchini P3-96M

Největší novinkou letošního III. GMS Hillclimb prologu na brněnském Automotodromu, je změna trati. Do loňského roku vedla od startu pod Schwantzovou zatáčkou v protisměru hodinových ručiček a po ujetí 2,435 km byl cíl před zatáčkou Františka Šťastného. Letos poprvé se pojede ve směru hodinových ručiček se startem za koncem boxové uličky a cílem na konci stoupání před závěrečnou dvoj zatáčkou klasické závodní trati. Délka trati bude téměř dvojnásobná a to 4,800 km.  Na třech místech budou umístěny oficiální retardéry FIA 2019, které bezesporu závody zdramatizují.  S nájezdem zprava bude před příjezdem k tribuně A, další dva budou s nájezdem zleva a to na rovině u tribuny B a poslední pak před příjezdem do Schwantzovy zatáčky.

V jednom dni, tj. sobotě 6. 4. pojednou oba seriály dva závody, každý z nich se bude skládat ze dvou jízd  a celkově třech tréninkových jízd. Proto se bude jezdit od časného rána – od 7.15 prvním tréninkem ZAV ČR a závěr bude kolem 18.00 hodin s následujícím slavnostním vyhlášením výsledků a předáním cen. Administrativní a technická přejímka jezdců a závodních vozů se uskuteční o pátečním odpoledni a večeru od 16.00  do  22.00 hodin.

Comments are closed.