Série Mezinárodních závodů automobilů do vrchu byla o prvním dubnovém víkendu zahájena na brněnském Automotodromu, kde se uskutečnil VII. GMS PROLOG AUTOMOTODROM BRNO 2024. Jely se zde závody LIQUI MOLY MAVERICK HILL CLIMB CZECH 2024 a MAVERICK SLALOM – TROPHY 2024. Ke dvoudennímu klání se sjela více jak stočtyřicítka účastníků z toho pro závod do vrchu 78 se soudobými a 33 s historickými automobily. K závodům slalomářů se prezentovalo 31 soutěžících. Závody se jely na trati dlouhé 2435 metů se startem u Schwantzovy zatáčky a cílem před tribunou A. Kraj Vysočina měl zastoupení v 19 jezdcích v závodech do vrch (11 se soudobými a 8 s historickými vozy) a mezi slalomáři 8 jezdců na soudobých automobilech.
MAVERICK RESCUE HILL CLIMB CZECH 2024 – SOUDOBÉ AUTOMOBILY
Do třicítky nejlepších a nejrychlejších jezdců se dostali dva naši zástupci, shodou okolností, oba startovali ve třídě S1+2000/4WD. S Mitsubishi Lancer jel Jiří Valla z Velkého Meziříčí, který ve třídě skončil čtvrtý. V absolutním hodnocení pak byl klasifikován na 29. v sobotu a 22. místě v neděli. Body za dvě pátá místa si připsal Jiří Kaňka ze Zlatkova u Bystřice nad Pernštejnem. Jezdec týmu JK Garage Racing jel s vozem Subaru Impreza WRX STi. Vítězství v sobotu si připsal ve třídě nad 2000 ccm dvoukolek, jihlavský jezdec Radek Houska s vozem Audi TT z týmu SPZ-Vysočina. V nedělním závodě již nestartoval. Dvojnásobné vítězství ve třídě S1-2000 si do Rapotic odvezl jezdec týmu VPKmotors Vilém Kašpar. Ten startoval s osvědčenou Škodou Fabii RS. Ve skupině eskových vozů ještě startovali ve třídě do 1600 ccm další dva naši jezdci. Druhé místo v sobotu a vítězství v neděli si připsal na své konto z týmu MN Japan racing Miloš Nováček. Jezdec ze Lhánic na Třebíčsku startoval s vozem Honda Civic vti. Druhýn pak byl David Princ z Moravského Krumlova. Ten při své premiéře obsadil dvakrát čtvrté místo s vozem Honda Civic CRX 2g a startoval za tým Japan racing. Ve skupině E jsme měli trojnásobné zastoupení ve tříděš do 1600 ccm. Bohuslav Krejčí z Humpolce týmu KR pro Škoda historik byl v sobotu druhý a v neděli se umístnil na třetím místě. Oba závody absolvoval s osvědčeným vozem Škoda Rapid 130 RH. S Peugeotem 206 startoval Ondřej Turičík z Víru u Bystřice nad Pernštejnem. Jezdec týmu Turičík motorsport si na úvod sezóny vyjel třetí a páté místo. Třetím zástupcem byl brněnský jezdec Dan Málek startující za rapotický tým VPKmotors se Škodou Fabii Mk3. Jeho výsledky byly po oba závodní dny stejné, dvakrát skončil osmý. S formulovým vozem Ford Mygale vyrazili do boje o body otec Zdeněk a dcera Jana Špačkovi z Třebíče. Startovali ve třídě E2/SS do 2000 ccm a v průběhu obou závodních dnů si na závodní dráze „pěkně“ zabojovali. V silné konkurenci lepšího umístění dosáhla Jana, která v sobotu byla osmá, v neděli pak byla pátá. . Čtvrtá a třetí skončila v hodnocení Lady Trophy. Otec Zdeněk si připsal sedmé a šesté místo.
MAVERICK HILL CLIMB CZECH 2024 – HISTORICKÉ AUTOMOBILY
Mezi 33 startujícími s historickými automobily měla Vysočina zastoupení v 8 jezdcích, kteří si vedli velice úspěšně. Michal Polehla z Rapotic týmu Japan racing startoval s Hondou Civic EE9 ve třídě HA1-2000, kterou dvakrát s přehledem vyhrál. V absolutním pořadí si dojel pro čtvrté a druhé místo. Také dva vítězné závody má za sebou ve třídě HA1+2000 jihlavský Tomáš Homola s vozem BMW E30. V celkovém hodnocení skončil jezdec týmu SPZ-Vysočina na šestém a třetím místě. Ve třídě do 2000 ccm startovali ještě dva naši zástupci. Z Hlubokého u Náměště nad Oslavou to byl Lukáš Bořil s Hondou CRX z Japan racing. Ve třídě skončil na čtvrtém a druhém místě. V celkovém pořadí si vyjel jedenácté místo v sobotu, v neděli skončil těsně pod stupni vítězů na čtvrtém místě. Pouze v sobotním závodě startoval s Peugeotem 205 Libor Melichar z Petrůvek na Třebíčsku. Ve třídě HA1-2000 skončil na sedmém místě, absolutně to pak byl sedmadvacátá příčka. V nejslabší třídě HA-1400 jsme měli tři soutěžící. Dominik Melichar, syn Libora Melichara si vyjel s Hondou Civic EF v úvodním závodě první místo, v nedělním pak skončil druhý. Jezdec týmu Domass Hospital skončil v absolutním hodnocení na dvanáctém a osmém místě. Se Škodou Favorit se představili jako dabléři sourozenci Alice a Patrik Rybníčkovi z Náměště nad Oslavou. Alice si dojela pro čtvrté a třetí místo, v hodnocení Lady Trophy byla pátá a šestá, mezi juniory pak skončila dvakrát na pátém místě. Patrik se umístnil v sobotním klání na třetím a v neděli pak na čtvrtém místě. Ve skupině H2 – formulových vozů startoval jezdec třebíčského týmu Kosťa Motorsport Radek Kostelecký s formuli Ford Van Diemen. Ve třídě dvakrát vyhrál, v absolutním pořadí mezi historiky skončil na šestnáctém a jedenáctém místě.
MAVERICK SLALOM – TROPHY 2024
Ve slalomovém dvojzávodě se celkem představilo 31 závodníků z nichž jich bylo osm z Vysočiny. Úspěšně vstoupil do série Tomáš Doležal z Březejce nedaleko Velkého Meziříčí. S Mitsubishi Lancer EVO VII skončil v sobotním závodě absolutně třetí a stejné umístnění mu patřilo i ve třídě AS-S1+2000/4WD. Ve druhém závodě již nestartoval. Pátý absolutně a první ve třídě AS-E1+2000, to byly výsledky jihlavského Radka Housky z týmu SPZ-Vysočina, který jel na Audi TT. Také on v nedělním závodě nestartoval. Dvě prvenství si připsal ve třídě AS-E1-1600 jezdec z Náměště nad Oslavou, Zdeněk Podpěra z týmu Skalda Racing s vozem Citroen C2 VTS. Pět dalších startujících, tři jezdce a dvě jezdkyně jsme měli ve skupině AS-S. Ve třídě do 2000 ccm to byl další jezdec z Náměště nad Oslavou startující v třebíčském týmu Skalda Racing Josef Řihák. Ten s Hondou Civic 1.8 vti byl ve třídě nejrychlejší v obou závodech. Sobotní kláni ještě absolvoval Jiří Hlavínek z Velké Bíteše a s Renaultem Clio v němž si dojel pro čtvrté místo. V neděli již nestartoval. Dablérskou dvojici jsme měli ve třídě AS-S1-1600, Zdeňka Smolíka s Alenou Koderovou s vozem Renault Twingo II GT. Smolík si vyjel třetí a čtvrté místo, Koderová byla čtvrtá a pátá. V hodnocení Lady Trophy skončila v sobotu třetí, v neděli si ještě o místo polepšila a skončila druhá. Čtvrté a třetí místo si ve třídě připsala na své konto Lenka Hrubanová z Třebíče ze Skalda Racingu. Startovala s vozem Peugeot 206cc, se kterým v Lady Trophy skončila na čtvrtém a třetím místě.
TOP foto z akce :
více fotografii v galerii : VII. GMS PROLOG na Automotodromu v Brně ve fotografii.