Již tuto neděli 3. dubna 2022 bude na brněnském Automotodromu zahájena letošní sezóna závodů automobilů do vrchu podnikem V. GMS – PROLOG AMD BRNO. Bude se jednat o úvodní podnik devítidílné série mezinárodních závodů soudobých a historických automobilů – Maverick Hill Clim Czech 2022. Současně se pojede první ze sedmi závodů Autoklub Mistrovství České republiky soudobých a historických automobilů a Česká Trofej.
Do mezinárodních závodů Maverick Hill Climb Czech 2022 je v seznamu přihlášených více jak devadesátka jezdců z ČR, Slovenska, Rakouska, Německa a Polska. Čtrnáctičlenná skupina jezdců je z našeho Kraje Vysočina včetně několika dalších jezdců, kteří budou startovat ve vysočinských týmech.
Čtyři jezdce má na seznamu Komvet Racing z Okříšek. Loňského vítěze Jiřího Špalka z Brna na voze Norma M20F EVO, druhého v pořadí Davida Komárka z Okříšek s McF1 EVO Komvet. Dále loňskou nejrychlejší ženu seriálu, Kristýnu Fillovoou ze Sudic u Náměště nad Oslavou s Mitsubishi EVO Komvet a čtvrtým je Lukáš Padrta z Dolních Kounic s Mitsubishi EVO IX. S vozem KTM X-BOW se představí Marek Rybníček z Náměště nad Oslavou startující v Liqui Moly Racing Team Klubu.
Druhý vícemistr mezi loňskými historiky, Tomáš Homola s BMW E30, Radek Houska s Audi TT – oba z Jihlavy a Houskův dablér, Vojtěch Polák z Cejle u Jihlavy, to je trojice týmu SPZ-Vysočina.
Tři jezdci jsou na seznamu z Třebíče. Otec Radek Kostelecký s formulí Ford Van Diemen, jeho syn Tomáš s Peugeotem 206 GT, oba z týmu Kosťa Motor. S formulovým vozem Ford Mygale figuruje mezi přihlášenými Zdeněk Špaček.
Z týmu VPKmotors je mezi přihlášenými Vilém Kašpar z Rapotic na voze Škoda Fabia RS, se Škodou Octavia RS je to náměšťský jezdec František Gruntorád, z Velkého Beranova pak Radek Hury z týmu HaD Racing s Fordem Focusem ST.
Padesátka jezdců je zaevidována na seznamu pro Autoklub Mistrovství České republiky. Mezi nimi jsou i dvojice účastníků z našeho kraje. Petr Dlouhý z Ledče nad Sázavou se představí s novinkou jímž bude vůz Radical SR 4. Do České Trofeje je přihlášen z Lipníku u Hrotovic Martin Hort s vozem Peugeot 106.
Závody se pojedou na trati dlouhé 2,435 km se startem pod Schwantzovou zatáčkou a cílem před tribunou A. V jednom dni pojedou obě série dvě tréninkové jízdy a dva samostatné závody o dvou jízdách. Celodenní program bude zahájen již v 8.00 hodin tréninkovými jízdami k prvnímu závodu, který bude odstartován v 10.30 hodin. Od 13.00 hodin se pojednou tréninková jízda ke druhému závodu, jehož start bude v 15.00 hodin. Celý program vyvrcholí od půl sedmé slavnostním vyhlášením nejlepších jezdců obou sérií.