Výsledky jezdců z Vysočiny ve Víru zvou příznivce automobilových závodů na závěreční závody sezóny na brněnský Automotodrom.

Dvanáct prvenství, šest druhých míst, čtyři  třetí místa a další umístění v desítce nejlepších ve třídách a skupinách, to je úspěšná bilance jezdců z našeho Kraje Vysočina při závodu na II. Vírských serpentinách. Předposlední dějství letošního seriálu Mezinárodních závodů soudobých a historických automobilů do vrchu Maverick Rescue Euro Cup 2019 a Autoslalomu se odehrálo 5. a 6. října 2019 na trati dlouhé 2,0 km mezi Vírem a Bystřicí nad Pernštejnem. Závod se jel za krajně nepříznivého počasí a to hlavně v sobotu, ale i přesto si naši jezdci vedli velmi dobře.

Mezi třinácti jezdci, startujícími s historickými vozy se blýskl opět jihlavský jezdec Tomáš Homola z týmu SPZ-VYSOČINA, startující s vozem BMW E30. Byl absolutně nejrychlejší v obou víkendových závodech a po zásluze získal již  s předstihem titul nejlepšího soutěžícího v kategorii historiků, kde si za celou sezónu vyjel 207 bodů. . Srdečně blahopřejeme.

Mezi soudobými vozy byli úspěšní  ve třídě S1 do 1600 ccm jezdci-dabléři kněžického týmu Dohnal Motorsport, Josef Dohnal a Jana Kazdová na voze Citroen C2. Dohnal si v obou závodech vyjel druhé místo, jihlavská závodnice Kazdová pak byla dvakrát pátá. Dohnalovi patří před závěrečným závodem  třetí pozice s 87 body, Kazdová jich má 58 a je pátá. Ta za získané body si zajistila před závěrem i konečné druhé místo za suverénní Rakušankou Sigrid Ferstlovou  se ziskem 116 bodů v kategorii Lady Trophy.

Ve dvoukolkách třídy S1 nad 2000 ccm skončil jezdec VPKmotors Vilém Kašpar na Škodě Fabia RS jednou druhý a jednou vyhrál. Tato umístění mu zajistila pro letošní rok prvenství v této třídě s 217 body a v absolutním hodnocení v kategorii soudobých vozů je na třináctém místě s 20 body. Také jemu blahopřejeme. V této třídě startovali dva jezdci-dabléři z Náměště nad Oslavou s vozem Škoda Octavia RS. František Gruntorád v sobotu vyhrál, v neděli byl druhý a celkově získal 140 bodů a je na  třetí příčce.  Jeho týmový kolega Jirka Borkovec, dojel dvakrát čtvrtý a stejné umístění mu patří i celkově, když získal rovných 100 bodů.

V nejslabší třídě Ë1 do 1400 ccm jeli další dableři – David Oravec a Milan Strosz z třebíčského týmu Skalda Racing s voze Škoda Fabia. Oravec si vyjel šesté a páté místo, Strosz byl dvakrát devátý. V celkovém hodnocení je David s 90 body na čtvrtém místě, Milan má o 10 bodů méně a je na páté příčce.

Úspěšní byli i jezdci v mezinárodním závodě Autoslalomu. Překvapivě zazářili dva jezdci-dabléři z týmu  Komvet Racing, kteří se letos postavili na start závodu poprvé. Milan Motálek z Třebíče a Jiří Hybášek z Okříšek jeli s vozem Mitsubishi Lancer EVO VI, ve třídě AS-S1 čtyřkolek nad 2000 ccm. V celkovém hodnocení mezi 39 startujícími Motálek v sobotu dojel na třetím místě a nedělní autoslalom vyhrál a byl i první po oba dva dny ve třídě. Za tyto výkony a bodové zisky se zařadil v absolutním pořadí na dvanácté místo se 72 body a ve třídě je čtvrtý se 40 body.   Hybáškovi v sobotu patřila osmá příčka,  neděli skončil na druhém místě, ve třídě byl třetí a druhý, celkově je na sedmnáctém místě s 57 body a ve třídě mu patří sedmé místo s 27 body

Tomáš Homola, jako vedoucí jezdec autoslalomového seriálu, nebyl zcela jistě spokojen s víkendovými výsledky. Páté a třetí místo ho udrželo na vedoucí pozici s 276 body, ale již jen s náskokem 17 bodů před druhým v pořadí, Polákem  Piotrem Szalasem (Nissan 200sx). Na celkově třetím místě je Homolův týmový kolega, Roman Houska (BMW E46 M3) s 220 body. Ten vyhrál oba závody ve třídě AS1 dvoukolek nad 2000 ccm a je na vedoucí pozici se 148 body. Druhé místo patří Lukáši Markovi z Prostředkovic u Jihlavy, startující za Historic racing club Jihlava s vozem BMW 328i, ten dojel dvakrát čtvrtý a na svém kontě má 86 bodů, v absolutním pořadí mu patří desátá příčka se 75 body. V této třídě se představil ještě jeden novic z Vysočiny a to Radek Hury z Velkého Beranova nedaleko Jihlavy,  startující v týmu HaD Racing s vozem Ford Focus ST. Za jedenácté a desáté místo si připsal ve své letošní premiéře dvacetsedm bodů a je na šestém místě. K nováčkům autoslalomu se letos přidal i jezdec z týmu STK Okříšky, Zdeněk Trnka. Ten startoval ve třídě AS S1 čtyřkolek nad 2000 ccm s vozem Mitsubishi EVO 6, kde dojel dvakrát pátý, získal celkem 16 bodů a je na devátém místě.

Vilém Kašpar na Hillclimb GSM Prolog v Brně 2019

Z tohoto přehledu je zcela jasné, že v sobotu 19. 10. 2019 se na trati brněnského Automotodromu odehrají velké bitvy v rámci Grand finále – GMS V. Race Cars Show Maverick Rescue Euro Cup 2019. Na seznamu přihlášených je evidována celá řada jezdců z Kraje Vysočina, kteří budou bojovat o co nejlepší umístění jak v závodě tak i v konečném pořadí letošního ročníku MREC a Autoslalomu. V pátek 18. 10. 2019   od 17.00 do 22.00 hodin proběhne v boxu č. 1 administrativní a technická přejímka jezdců a jejich závodních vozů. Sobotní program bude zahájen v 7.30 hodin první tréninkovou jízdou, po ní budou následovat další a první závodní jízda  bude odstartována v 9.15 hodin seriálem Autoslalomu, první závod MREC bude odstartován v 11.00 hodin  a po ní bude následovat druhá  jízda. Před polední přestávkou (14.00 – 14.25 hodin) absolvují jezdci tréninkovou jízdu k druhému závodu MREC a Autoslalomu a vlastní závod bude zahájen ve 14.30 hodin. Start závodu bude za výjezdem z boxové uličky, povede ve směru hodinových ručiček a cíl bude ve stoupání před závěrečnou dvojzatáčkou a délka bude 4,8 km.

Přijeďte do Brna, bude se zcela určitě na co dívat a hlavně komu fandit.

Komentáře uzavřeny.