O víkendu 24.-25. května 2025 bylo Ústí nad Orlicí místem dějiště 70. A 71. ročníku závodů automobilů do vrchu – ÚSTECKÁ 21, Memoriál Miroslava Urbana. K závodům přijelo do Ústí sto třicet závodníků, kteří měřili své síly v LIQUI MOLY Mistrovství ČR v závodech do vrchu soudobých automobilů, AUTOKLUB Mistrovství ČR v závodech do vrchu historických vozidel a AUTOKLUB Česká trofej. Součásti tohoto podniku byl DYNAMAX Mezinárodní mistrovství Slovenské republiky, Slovenský kopcový pohár a Toyota Yaris GR CUP. Trať měřila 3650 metrů a rekordního času 1:42,81 minuty dosáhl v roce 2019 francouzský jezdec Sebastien Petit na voze Norma M20 FC. Z našeho Kraje Vysočina se prezentovalo celkem 14 jezdců, jedenáct jich bylo v kategorii soudobých automobilů, dva startovali v České trofeji a jeden v mistrovství historických automobilů.

LIQUI MOLY Mistrovství ČR soudobých automobilů
Jedenáct jezdců z Kraje Vysočina se postavilo na startovní čáru v kategorii soudobých automobilů. Dvě čtvrtá místa v absolutním pořadí si vyjel DAVID KOMÁREK s vozem McLaren F1Evo 2019 a stal se dvakrát vítězem Skupiny 1. Po Ústí patří jezdci KOMVET racing – KRTZ motorsport v absolutním pořadí druhé místo s 81 body, ve třídě je se 150 body první. Týmová kolegyně KRISTÝNA FILLOVÁ , startovala s Mitsubishi Lancer EVO IX a patřilo ji dvakrát umístění v nejlepší dvacítce, ve Skupině 1 byla dvakrát druhá. Stejné umístnění ji patří ve Skupině 1 kde má 168 bodů. S vozem Norma M20 F EVO získal třetí a páté místo absolutně brněnský jezdec JIŘÍ ŠPALEK startující v týmu KOMVET racing. Ve třídě E2-SC-3000 se umístnil dvakrát třetí. V absolutním pořadí mu patři čtvrté místo se ziskem 60 bodů, ve třídě je druhý se 78 body. Ve stejném týmu startovali další tři jezdci, LUKÁŠ VOJÁČEK, JAROMÍR MALÝ a ZDENĚK TRNKA. Prvně jmenovaný, pražský jezdec startoval ve Skupině 4 s Toyotou GR Yaris Rally2. V sobotu byl třetí, nedělní závod vyhrál a celkově je druhý se 109 body. Jaromír Malý ze Dvora Králové nad Labem startoval s další Toyotou Yaris ve Skupině 3 s níž dojel na třetím a čtvrtém místě. Celkově má 87 bodů a patří mu ve Skupině druhé místo. S Toyotou Yaris GR také startoval Zdeněk Trnka z Okříšek ve Skupině 4 a připsal si body za čtvrté a šesté místo, celkově je čtvrtý se 69 body. Z Náměště nad Oslavou startoval jezdec týmu Liqui Moly Racing Team ACCR MAREK RYBNÍČEK se Škodou Fabii RS ve Skupině 3. V ní kraloval a dvakrát vyhrál, celkově má 85 bodů je třetí. Startoval ještě v DYNAMAX Majstrovstvách Slovenska, kde se umístnil celkově na sedmém a osmém místě. Ve Skupině 5 jsme měli trojité zastoupení v podobě jezdců ILJI KOSTELNÍKA , MICHALA POLEHLY a DAVIDA PRINCE. Okříšský Kostelník si dojel s vozem Seat Leon TDii dvakrát pro třetí místo a se ziskem 30 bodů je na šestém místě. Polehla z Rapotic startoval na Hondě Civic 1.6 VTI s níž skončil dojel dvakrát na čtvrtém místě. Celkově si v seriálu vyjel 67 bodů a je třetí. Dvě šestá pořadí si vyjel David Princ z Moravského Krumlova, Startoval s Hondou CRX a celkově mu patří třetí pořadí se 67 body. Ve třídě E2-SC-1400 se představil na Ústecké 21 PETR DLOUHÝ z Ledče nad Sázavou s vozem Radical SR4V obou závodech se umístnil v elitní dvacítce a vyhrál i ve třídě. Ve Slovenském mistráku si dojel absolutně pro jedenácté a dvanácté pořadí.

AUTOKLUB Mistrovství ČR v závodech historických automobilů do vrchu
V této kategorii jsme měli jediného zástupce a to JAROSLAVA PRÁŠKA z Ledče nad Sázavou. Jezdec týmu gt2 motorsport s.r.o. Ten tentokrát nechal svého formulového Chevrona doma a představil klenot českého motorismu. Jednalo se závodní vůz Aero Minor Sport s nímž startoval ve třídě K1/A1. V sobotním závodě odjel dvě tréninkové jízdy, v závodě nestartoval. V neděli skončil jedenáctý absolutně a zvítězil ve třídě.

AUTOKLUB Česká Trofej
Dva jezdce jsme měli v této kategorii. Tím prvním byl MARTIN HORT z Lipniku u Hrotovic na Třebíčsku. Ten startoval s osvědčeným Peugeotem 106 s nímž v sobotu dojel šestý, v neděli pak sedmý absolutně. Ve třídě E1H-1600 skončil dvakrát na druhém místě. V celkovém hodnocení mu patří pátá příčka se ziskem 36 bodů a vede třídu se 79 bodů. Druhým pak byl MATĚJ KOCÁB z Blížkovic startující za STK Okříšky Racing Team s vozem Škoda Felicia Kit Car ve třídě E1H-1400. Ten však měl smůlu, odjel pouze první tréninkovou sobotní jízdu a dál v závodě nepokračoval. Přesto mu patří absolutně čtrnácté místo se 14 body, ve třídě je čtvrtý s 53 body.
Ústecká 21 byla pěkným „závodním předkrmem“ před nejvýznamnějším podnikem jímž bude o tomto víkendu 30.5. – 1.6. 2025 závod Mistrovství Evropy automobilů do vrchu ECCE HOMO ve Šternberku, kde se pojedou i závody republikového mistrovství na trati dlouhé 7800 metrů.
Foto: Tomáš Tichý