Vrchaři zakončili sezónu na Automotodromu v Brně

V sobotu ráno 19. 10. 2019 byl celý Automotodrom zahalen do husté mlhy  a závodní trať pro první tréninkové jízdy byla  tzv. „oslzlá“ a pěkně kouzala. Mlha postupně ustoupila, trať oschla a mohlo se závodit.  Dostaveníčko si dalo velké množství jezdců při závěrečných dvou závodech seriálů Mezinárodních závodů soudobých a historických automobilů do vrch, Maverick Rescue Euro Cup 2019. K závodu do vrchu bylo přijato 63 jezdců a vozů, Mezi nimi byla v obou seriálech čtrnáctka jezdců z našeho Kraje Vysočina a ti si opět  vedli velice zdatně.

David Komárek na trati GMS Race Cars Show 2019

Na startu závodu byl opět okříšský David Komárek z týmu Komvet racing s vozem McLaren F1 EVO 2019, který patřil mezi  favority závodů. To  potvrdil  v prvním závodě, když  zvítězil o 4,14 sekundy před druhým  v pořadí a letošním absolutním vítězem seriálu MREC, Rakušanem Christianem Ferstlem a na třetího Libora Neckáře najel ve dvou jízdách téměř 8 sekund. Vedle absolutního prvenství vyhrál skupinu E2/C a současně i třídu  nad 2000 ccm. Ve druhém závodě absolvoval pouze úvodní jízdu, kde zajel druhý nejrychlejší čas, ale do druhé jíž nenastoupil.

Kristýna Fillová na Mitsubisji Lancer EVO Bllack

Silné zastoupení měla Vysočina ve skupině E1. V nejsilnější třídě čtyřkolek nad 2000 ccm startovala Kristýna Fillová s vozem Mitsubishi Black 9 ze Sudic u Náměště nad Oslavou v týmu KRTZ motorsport. V absolutním pořadí skončila v prvním závodě na 11. místě a ve druhém si polepšila a patřilo jí místo sedmé. Ve skupině byla pátá a druhá a ve třídě byla na třetím a druhém místě. V dámském poháru byla dvakrát druhá za suverénkou, Rakušankou Sigrid Ferstlovou.  Ve třídě dvoukolek startoval novic v seriálu MREC, jihlavský jezdec Tomáš Zabloudil s vozem BMW M3e46 týmu BAD ASS RIDERS. Ten si nevedl vůbec špatně,  absolutně skončil na osmém a třináctém  místě, ve skupině E1 byl třetí a šestý a ve třídě první závod vyhrál a ve druhém skončil na třetím místě. Ve třídě dvoukolek nad 2000 ccm startoval Daniel Kubík z Třeště na voze BMW 130i týmu PK-Driver Racing. Ten dojel ve skupině na devatenáctém a dvacátém místě, ve třídě byl dvakrát osmý a dvakrát třetí místo mu patřilo v hodnocení Junior Trophy. Bohuslav Krejčí z Humpolce  s vozem Škoda Rapid za tým KR pro Skoda historik se představil po delší odmlce. Ve třídě E1 do 1600 ccm se ve druhém závodě postavil na stupně vítězů za třetí místo, v prvním závodě byl čtvrtý. Ve skupině mu patřila sedmnáctá a dvanáctá příčka. Ve čtrnáctistovkách si připsal body  jezdec ze Svratky, Jaroslav Hromádko s vozem Suzuki Swift EVOII startující za tým JP Motorsport. V prvním závodě skončil na pátém místě a ve druhém si pak polepšil o jedno místo, skončil čtvrtý.

Vilém Kašpar – Škoda Fabia RS TDi – GMS Race Cars Show 2019

Ve skupině vozů S1 se postavilo na start celkem 5 jezdců z Vysočiny. Mezi dvoukolkami nad 2000 ccm startovali jako dableři týmu VPKmotors Vilém Kašpar z Rapotic a třebíčský jezdec Petr Kořínek, kteří jeli na voze Škoda Fabia RS. Kašpar vyhrál třídu v prvním závodě, ve druhém byl druhý, ve skupině byl dvakrát druhý. Kořínek byl ve třídě druhý, ve druhém závodě vyhrál, ve skupině mu patřilo třetí  a první místo. Jirka Borkovec z Náměště nad Oslavou tentokrát startoval bez svého dabléra, Františka Gruntoráda a se Škodou Octavii RS byl ve třídě čtvrtý a třetí, ve skupině obsadil páté a čtvrté místo. Posledními účastníky mezi soudobými vozy z Vysočiny byli jezdci z  týmu Dohnal Motorsport, Josef Dohnal z Kněžic a Jana Kazdová z Jihlavy, kteří startovali jako dableři na voze Citroen C2 ve třídě S1 do 1600 ccm. Dohnal vyhrál první závod ve třídě, ve druhém pak byl druhý. Ve skupině mu patřilo šesté a páté místo. Kazdová si ve své první závodní sezóně  připsala další body za dvakrát čtvrté místo ve třídě, ve skupině byla jedenáctá a devátá. Dvě třetí místa ji patřila v hodnocení kategorie žen – Lady Trophy za Ferstlovou a Fillovou.

Pavel Vratil z Jihlavy na GMS Race Cars Show 2019

V kategorii historických automobilů jsme měli z Vysočiny na startu pouze tři jezdce. Chyběl Tomáš Homola, který si titul vítěze historiků zajistil již před tímto závodem a soustředil se na start a boj o prvenství v seriálu autoslalomu.   Ve třídě HA1 do 2000 ccm si úspěšně vedl jihlavský jezdec Pavel Vrátil startující v týmu CoraHB Historic racing club Jihlava s vozem Opel Kadet GSi. V absolutním pořadí byl na čtvrtém a třetím místě, ve skupině HA1 byl třetí a druhý a dvě druhá místa obsadil ve třídě do 2000 ccm. Ve stejné třídě startoval po nezaviněné havárii na mosteckém autodromu,  David Šplíchal z Bohušic nedaleko Jaroměřic nad Rokytnou. Ten na svém repasovaném voze VW Golf GTI obsadil páté a čtvrté místo absolutně, ve skupině se umístil na  čtvrtém a třetím místě a ve třídě mu patřila dvě třetí místa. Třetí a páté místo absolutně si odvezl Josef Kružík z Cerekvičky u Jihlavy, startující se Škodou 130LR týmu Historic racing team  Jihlava. K tomu si připsal dvě vítězství ve třídě HA1 do 1300 ccm a druhé a čtvrté místo ve skupině HA1.

Posledním bodem letošní úspěšné sezóny bude slavnostní vyhlášení nejlepších jezdců seriálu MREC do vrchu v sobotu 7. 12. 2019 v Újezdu u Brna, kde naši jezdci nebudou chybět.

Kompletní fotogalerie : GMS Race Cars Show z pohledu jezdců Kraje Vysočina

Comments are closed.