Vrchaři z Vysočiny bojovali o body na domácím závodě na Vírských serpentinách.

V polovině června letošního roku se uskutečnil třetí podnik seriálu závodů soudobých a historických automobilů do vrchu – MMZAV Liqui Moly Maverick Hill Climb Czech 2024. Trať vedla údolím od Víru směrem na Bystřici nad Pernštejnem její délka byla 2900 metrů s převýšením 98 metrů.

LIQUI MOLY MAVERICK HILL CLIMB CZECH 2024 – SOUDOBÉ AUTOMOBILY

K sobotnímu závodu se prezentovalo 55 soutěžících z nichž bylo 12 z Vysočiny. Nejúspěšnějším našim jezdcem byl Vilém Kašpar z Rapotic týmu VPKmotors. Ten dovezl svůj vůz Škoda Fabia RS  na celkově desátém místě. V nedělním klání dojel na dvanáctém místě, v obou závodech vyhrál třídu S1-2000. V absolutním pořadí je dvaatřicátý se dvěma body, třídu vede s přehledem, když šestkrát vyhrál a má 120 bodů. Na dvanáctém místě celkově skončil v sobotu domácí jezdec Jiří Kańka ze Zlatkova u Bystřice nad Pernštejnem. Jezdec týmu JK GARAGE RACING startoval s vozem Subaru Impreze WRX STi. Ve třídě S1+2000/4WD dojel pátý, v nedělním závodě dokončil puze úvodní jízdu, poté ze závodu odstoupil. Prozatím si ve třídě vyjel 36 bodů a je šestý. Další domácí jezdec Ondřej Turičík z Víru v sobotu uzavřel dvacítku nejrychlejších jezdců se soudobými vozy. V neděli skončil jezdec Turičík motorsport třiadvacátý. Ve třídě E1-1600 s vozem Peugeot 206 skončil na 2. a 3. místě. Průběžně má ve třídě 55 bodů a je na třetím místě. Ve třídě S1-1600 si vyjel dvě první místa jezdec MN Japan racingu+VPK, Miloš Nováček ze Lhánic nedaleko Dukovan. Ten startoval na voze Honda Civic VTi a po Víru je včele třídy se 105 body. Dalším jezdcem Japan Racingu byl z Moravského Krumlos, David Princ. Ten získal body za třetí a čtvrté místo ve třídě S1-1600. Startoval s vozem Honda Crx, celkově má 66 bodů a je třetí. Úspěšně si také vedl v hodnocení kategorie Junior Trophy, kde skončil třetí a druhý. Dva jezdce jsme měli ve třídě S1+2000. Jeden startoval mezi čtyřkolkami, Jiří Valla  z Velkého Meziříčí s vozem Mitsubishi Lancer. Ten se představil jen v nedělním závodě, kde byl velice úspěšný, skončil absolutně desátý, ve třídě byl třetí. Celkově má ve třídě 44 bodů a je pátý. S dvoukolkou jel jihlavský jezdec týmu SPZ-Vysočina Radek Houska. S vozem Audi TT vyhrál třídu a celkově má 40 bodů a je první. V nedělním závodě odstoupil po první závodní jízdě. Ve třídě do 2000 ccm startovali dva jezdci a to Tomáš Brůža ze Zastávky u Brna v rapotickém týmu VPKmotors se Škodou Fabii RS. Ten se umístnil ve třídě na 4.a 3. místě a celkově má 42 bodů a patří mu čtvrtá pozice. Druhým pak by Lukáš Sládek ze Žďáru nad Sázavou. Ten se představil po delší přestávce s vozem Mini Cooper S, se kterým skončil pátý a čtvrtý, celkově má jezdec Sládek racing teamu má 18 bodů a je pátý. V týmu VPKmotors nastoupil brněnský jezdec Dan Málek s vozem Škoda Fabia  Mk 3 ve třídě E1-1600. V sobotním závodě odstoupil po první závodní jízdě, v nedělním závodě skončil pářý a celkově má 14 bodů je dvanáctý. Ve formulové třídě E2/SS-2000 startovala rodinná dvojice, otec Zdeněk Špaček a dcera Jana Špačková, oba z Třebíče. Startovali s Formuli Ford Mygale.  Otec Zdeněk v sobotu skončil ve třídě třetí, v neděli dojel druhý. Celkově mu patří druhé místo se 67 body. dcera Jana startovala pouze v nedělním závodě, kde ve třídě dojela třetí a také třetí je průběžně se 47 body.  V hodnocení Lady Trophy skončila druhá, celkově je také druhá se 69 body.

LIQUI MOLY MAVERICK HILL CLIMB CZECH 2024 – HISTORICKÉ AUTOMOBILY

Dvaceti členné startovní pole měla na startu kategorie historických automobilů. Více jak 50 % účast měla Vysočina, za niž startovalo 11 jezdců a to jak v sobotu tak neděli. A můžeme hned v úvodu konstatovat, že si naši jezdci z Vysočiny vedli velmi dobře. Druhé a třetí místo absolutně si vyjel Michal Polehls, jezdec Japan racingu z Rapotic. Ten startoval s Hondou Civic EE9 ve třídě HA1-2000. Zde byl dvakrát první a třídu vede se ziskem 120 bodů. V absolutním hodnocení je třetí se 76 body. Třetí a čtvrté místo absolutně obsadil týmový kolega Michala Polehly, Lukáš Bořil z Hlubokého u Náměště nad Oslavou. Startoval s Hondou CRX ve třídě HA1-2000, kde dojel dvakrát druhý. V absolutním pořadí mu patří pátá pozice se ziskem 32 bodů, ve třídě je druhý s 55 body. Skvělé čtvrté místo obsadil v sobotu Patrik Rybníček z Náměště nad Oslavou týmu AP Rybníček. Jel s vozem Śkoda Favorit ve třídě HA1-1400 s nímž jednou vyhrál a v neděli byl čtvrtý, ve třídě je na druhém místě se 74 body. V nedělním závodě dojel na 11 místě absolutně mu patří jedenácté místo s 10 body. Sedmá dojela v sobotu absolutně Patrikova sestra a současně i dablérka, Alice Rybníčková. V neděli byla třináctá. Ve třídě HA1-1400 byla druhá a pátá, Lady Trophy se umístnila dvakrát na třetím místě, v Junior Trophy byla druhá a třetí. V desítce nejlepších se dvakrát umístnil jezdec z Petrůvek u Třebíče, Dominik Melichar startující za tým Domass Hospital s Hondou Civic EF byl v sobotu osmý, v neděli šestý. Ve třídě HA1-1400, skončil třetí a v neděli vyhrál. Absolutně je šestý s 28 body, ve třídě je první se 107 body. Deváté a osmé místo si vyjel absolutně jihlavský jezdec Lukáš Králík z  HRT racing teamu s vozem VW Golf GTi 16. Startoval ve třídě HA1-2000, kde skončil dvakrát třetí. Ve třídě mu patří šestá příčka se 24 body, absolutně je osmnáctý s pěti body. Desítku nejrychlejších v úvodním závodě doplnil Libor Melichar z Petrůvek u Třebíče s Peugeotem 206, v nedělním závodě skončil čtrnáctý. Startoval ve třídě HA1-2000 kde skončil na čtvrtém a pátém místě. Celkově mu patří 25. místo s 1 bodem, ve třídě je šestý a má 22 bodů. Mezi cestovními vozy startovali dva dabléři Milan Zelený z Vílance u Jihlavy a Josef Kružík z Cerekvičky u Jihlavy. Jeli s vozem Škoda 130 LRV závodech nakonec jel pouze Milan Zelený, který dojel v sobotu na třináctém místě, v neděli pak skončil úspěšně na sedmém místě. Ve třídě HA1-1400 byl v sobotu čtvrtý, v neděli skončil druhý. Absolutně je devatenáctý se čtyřmi body, ve třídě mu patří pátá pozice s 25 body. Mezi historickými formulovými vozy se úspěšně v obou závodech představil třebíčský jezdec týmu Kosta MOTORSPORT Radek Kostelecký. Ten startoval s Fordem Van Diemen ve třídě HA-2. V absolutním pořadí historiků skončil v sobotu jedenáctý, v neděli pak byl dvanáctý. Ve třídě byl dvakrát první, celkově má 120 bodů a je vedoucím jezdcem

 

Seriál závodů do vrch bude pokračovat v posledním červnovém víkendu v Násedlovicích u Kyjova, kde se uskuteční 28. ročník Slováckého kopce a 14. Memoriál Stanislava Firtla.


Fotogalerie:

kompletní fotogalerii si můžete prohlédnout na tomuto odkazu :  Vírské serpentiny z pohledu jezdců z Vysočiny ve fotogalerii

Leave a Comment

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*