Vrbenský vrch jezdcům z Vysočiny přinesl další poháry.

Jenom týden po závodech na brněnském Automotodromu pokračoval MZAV Maverick Hill Climb Czech 2021 na 3,320 km  dlouhé a náročné trati Vrbenského vrchu ve Vrbně pod Pradědem. Krátký časový rozestup mezi oběma podniky zapříčinil nižší účast – celkem 76 startujících, 61 na soudobých a 15 na historických automobilech. To mělo dopad i na účasti jezdců z Vysočiny – osm na soudobých a jeden na historickém automobilu.

Maverick Hill Climb Czech 2021 – soudobé automobily

Skupina E1

Třída E1-3000/2WD Favoritem třídy, ale i absolutního pořadí soudobých vozů, byl David Komárek (KRTZ motorsport) z Okříšek s vozem Mc F1 EVO. Ten zahájil v sobotu první závodní jízdu  nejrychlejším časem 1:21,27 min., který již v průběhu celého podniku nebyl překonán. Druhá jízda však Davidovi vystavila stopku v podobě závady diferenciálu. Přes noc se podařilo mechanikům KOMVETU závadu opravit a v neděli David Komárek vyhrál obě jízdy a stal se absolutním vítězem. Po Vrbně je v celkovém hodnocení na prvním místě se 121 body, ve třídě mu patří druhá příčka se 140 body. Třída E1+2000/4WD Dvě šestá místa si vyjela v absolutním hodnocení Kristýna Fillová (KRTZ motorsport) ze Sudic u Náměště nad Oslavou s Mitsubishi HULK 9,  v celkovém hodnocení má 34 body a je sedmá. Ve třídě byla třetí a druhá,  patří ji první příčka se 167 body a první je i v Dámském poháru, kde získala 190 bodů.

Skupina S1

Třída S1+2000/4WD V této třídě startoval Lukáš Padrta (KOMVET Racing) z Dolních Koumic na voze Mitsubishi EVO 9. Ve třídě je po odjetých závodech na druhém místě se 130 body – ve Vrbně byl dvakrát druhý. V absolutním pořadí dojel v sobotu na 15 místě, v neděli byl 17. Třída S1+2000/2WD Čtyři jezdci z Vysočiny startovali v této třídě a opět jim patřily přední příčky. Tentokrát si nejlépe vedl František Gruntorád z Náměště nad Oslavou s vozem Škoda Octavia RS. Dvakrát vystoupil na stupně vítězů za třetí a druhé místo. Ve třídě je třetí se 101 bodem. Také Radek Hury (HaD Racing) z Velkého Beranova u Jihlavy si stoupnul na stupně vítězů za sobotní druhé místo, v neděli byl pátý a udržel si dvou bodový náskok před Gruntorádem se 103 body a celkově druhé pořadí. I jeho dablér Luděk Doubek z Jihlavy se postavil na stupně vítězů za nedělní třetí místo, v sobotu byl čtvrtý. Celkově mu patří šestá příčka se 46 body. Oba startovali s vozem Ford Focus ST. Jirka Borkovec z Náměště nad Oslavou, dablér Faňi Gruntoráda, dojel v první závodě na pátém místě, v neděli si polepšil a skončil čtvrtý, celkově má 42 bodů a je sedmý. Třída S1-1600 S Fordem Fiestou se opět představil Tomáš Brůža (VPKmotors) a byl úspěšný neboť dvakrát stál na stupních vítězů za druhá místa. Ve třídě je celkově čtvrtý s 96 body.

Historické automobily

Třída HA1-2000

Jediným zúčastněným jezdcem z Vysočiny byl David Šplíchal (garage flora) z Bohušic u Jaroměřic nad Rokytnou s VW Golf gti. Také Davidovi patřily stupně vítězů za druhém a třetím místo, celkově má 113 bodů a je třetí. V absolutním hodnocení historických automobilů mu patří sedmá příčka s 53 body. Ve Vrbně skončil na šestém a sedmém místě.

Leave a Comment

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*