Vírské serpentiny projel nejrychleji Rakušan Ferdinand Madrian

Vítězem třetího dvojzávodu letošního seriálu mezinárodních závodů automobilů do vrchu – Maverick Rescue Euro Cup 2018 se stal opět zahraniční jezdec. Po Lazslo Szaszovi z Chorvatska (Reynard F 3000), který vyhrál úvodní závod do vrchu na brněnském Automotodromu, na Zámeckém vrchu v Náměšti nad Oslavou slavil vítězství Rakušan Alexander Frank (prototyp PRC 54) a do třetice zvítězil na I. Vírských serpentinách jeho krajan  Ferdinan Madrian na voze Norma M20F.

SOUDOBÉ VOZY

Ferdinand Madrian nedal žádnému ze soupeřů šanci být rychlejší než on. Ve všech tréninkových i závodních jízdách byl nejrychlejší a po zásluze byl korunován Vírským králem. V nedělním závodě v první jízdě zajel nejrychlejší čas, 1:21,72 min. (107,87 km/hod.) a stanovil rekord obnoveného závodu Vírských serpentin. S další Normou M20F obsadil dvakrát druhé místo německý jezdec Philipp Wilhelm, který za vítězným Madrianem v sobotu zaostal o necelé 2 sekundy, v neděli to bylo téměř 6 sekund. Také třetí místo patřilo zahraničnímu závodníkovi, Christianu Ferstlovi z Rakouska s formuli Tatuus Master. Ten za svým krajanem zůstal zpět v obou dnech o více jak 6 sekund.

Radost zavládla v téměř domácím týmu LRT – Profi Performance z nedaleké Nedvědice. Byť se jednalo o nepopulární čtvrté „bramborové“ místo, byl Radek Kolbábek s vozem Ford Sierra 4000 nejlepší z českých jezdců jak v sobotu tak i neděli. Zvítězil dvakrát ve třídě E1 čtyřkolek nad 2000 ccm a byl i nejrychlejším v celkovém hodnocení skupiny E1. V sobotním závodě za ním na páté pozici skončila první žena ve startovním poli, Rakušanka Sigrid Schoeglerová s monopostem Formule Renault z týmu jako její krajané, Mad Racing Power a stala se vítězkou dámského poháru – Lady Trophy a to    obhájila i v nedělním závodě i přesto, že v absolutním pořadí skončila až na devatenáctém místě . Pro šesté místo si dojel Tomáš Kubica z Domaslavic s VW Golf II, na Nissanu 200sx s14s obsadil sedmé místo Martin Winkler a osmý byl dabler Tomáše Kubici, bratr Milan. Deváté místo patřilo jezdci VPKmotors z Kuroslep u Náměště nad Oslavou, Vilému Kašparovi, startujícímu s vozem Škoda Fabia RS a desítku nejrychlejších uzavřel Lukáš Štelc z týmu KAPS Automatic s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX.

Absolutní pořadí v nedělním závodě soudobých vozů bylo na prvních čtyřech místech identické se sobotními výsledky.  Na dalších místech s pořadím částečně zamíchalo počasí, jmenovitě  déšť v části  druhé jízdy.  Na pátém místě skončil Tomáš Kubica, šestý skončil Filip Cakl (VPKmotors – Škoda Fabia RS), sedmé místo si vyjel jeho dabler Vilém Kašpar.  Z BH Motorsport skončil s vozem Škoda  Fabia TDi na osmé příčce David Borkovec, deváté místo si vybojoval Martin Winkler a desítku nejlepších uzavřel přerovský jezdec Ladislav Ászót z týmu LRT na voze Ford Focus.

HISTORICKÉ VOZY

Mezi jedenácti historickými vozy byl po oba dva dny ve skupině HA1 – cestovní vozy,  nejrychlejší hodonínský jezdec Lukáš Krupica startující s vozem Škoda 130 LR v týmu Auto Špacír.  Také druhé místo patřilo  v obou závodech stejnému jezdci a tím byl Michal Žáček z Křenovic s vozem Škoda 125. V sobotu na třetím místě skončil Pavel Vratil z týmu CoraHB Historic racing clubu Jihlava na voze Opel Kadett Gsi. Nedělní třetí příčku vybojoval Petr Haviger z Konice s vozem Renault Clio z týmu Haviger Motors sport. Skupina HA2 – závodní monoposty, patřila dvakrát Davidu Vozdeckému z Maveric Rescue Historic Hillclimb Racing Teamu s vozem Formule MTX 1-03.

AUTOSLALOM

Součástí závodu Vírské serpentiny byl úvodní podnik letošního seriálu AUTOSLALOM MREC 2018. Ten přilákal na start 20 jezdců, kteří byli rozdělení do  tří skupin.   První skupinu S1 dvakrát vyhrál jezdec jihlavského týmu SPZ-Vysočina,  Roman Houska, startující s vozem BMW M3 e46. Druhé a třetí pořadí si prohodili Petr Stodola (sobota 2. a neděle 3. místo) s vozem Honda CRX a Lukáš Marek (sobota 3. a neděle 2. místo) na BMW E36. Ve skupině E1 patřilo v sobotu prvenství Lukáši Štelcovi s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX, druhý skončil další jezdec jihlavského SPZ-Vysočina Tomáš Homola na BMW E30 a ten   nedělní  závod této skupiny vyhrál. V sobotu skončil třetí Milan Bystrý na Škodě 130 RS, v nedělním závodě skončil druhý Michal Špilka (Chrysler Neon) a třetí byl Adam Králík (Citroen Saxo VTS). Největším sběratelem pódiových umístění se stal Michal Žáček (Škoda 125), který ke dvěma druhým místům mezi historiky vrchařského závodu, přidal dvě první místa v kategorii HA1 autoslalomu. Druhá místa patřila Milanu Dibllíkovi (Lada 1600 MTX) a třetí pak obsadil  František Kadlec s vozem BMW E30.

Celkově lze hodnotit obnovenou premiéru závodů automobilů do vrchu – I. Vírské serpentiny velice kladně. Kromě nedělního deště, který částečně ovlivnil výsledky druhé jízdy, se odjel  závod v pohodě na čemž měli velký podíl všichni pořadatelé, bezpečností komisaři atd. Další závod se uskuteční za měsíc, 14. a 15. července jako jubilejní 20. ročník populárního Slováckého kopce v Násedlovicích u Kyjova, který bude současně VIII. Memoriálem Stanislava Firtla.  Tam se opět pojedou obě disciplíny, Mezinárodní závod automobilů do vrchu a Mezinárodní autoslalom.

Comments are closed.