Vírské serpentiny ovlivnilo počasí.

Po loňské obnovené premiéře se vrátili jezdci Maverick Rescue Euro Cupu změřit svoje síly na trať II. Vírských serpentin. Vzhledem k letošním rozsáhlým opravám silnic v okolí a využití tratě mezi Vírem a Bystřicí nad Perštejnem, jako jednu z objízdných tratě, muselo se konání letošního ročník posunout z červnového termínu až na první říjnový víkend. Téměř stovku startujících v seriálu závodu do vrchu a auto slalomu prověřilo jejich umění nejen nástrahy technické tratě, ale hlavně v sobotu celodenní deštivé počasí. které do velké míry ovlivnilo i výsledky závodů.

Vítězství z II. Vírských serpentin si odvezli stejní jezdci jako v minulém závodě v Divákách pouze s tím rozdílem, že sobotní prvenství si připsal Rakušan Christian Ferstl na formulovém voze Tatuus Mater NT S2000 a nedělní pak Philipp Wilhelm z Německa s vozem Norma M20FC, oba startovali za tým SKI Modřice/Mad Racing Power. I přesto, že Ferstl měl v úvodní nedělní závodní jízdě kolizi a závod nedokončil, stal se již před závěrečným závodem na Masarykově okruhu v Brně, absolutním vítězem letošního ročníku, když prozatím získal 394 bodů a v hodnocení soudobých vozů mu patří také první místo se ziskem 174 bodů. Třetí v sobotu a druhý v neděli skončil  domácí jezdec Radek Kolbábek z nedaleké Nedvědice s vozem Ford Sierra 4000 z týmu LRT – Profi Performance a v obou závode zvítězil ve třídě čtyřkolek E1 nad 2000 ccm a v průběžném pořadí se v hodnocení soudobých vozů probojoval na čtvrté místo.  Pro loňského druhého vícemistra MREC to byl teprve druhý start v letošní sezóně. S devítkovým Mitsubishi Evolution skončil v sobotu na čtvrtém místě Lukáš Štelc z týmu KAPS Automatic, v neděli byl opět v desítce nejlepších tentokrát na osmém místě. Páté a čtvrté místo vybojoval mladý jezdec Michal Žáček z Křenovic s vozem BMW 130i, který se před závěrečným dvojzávodem dostal mezi jezdce startujícími se soudobými vozy na celkové páté místo se ziskem 46 bodů.  Velmi spokojený odjížděl z Víru zcela určitě Lubomír Loubal z Vážan nad Litavou nedaleko Vyškova, který v sobotu skončil absolutně na šestém místě a v neděli se poprvé vyhoupl mezi  absolutně tři nejrychlejší jezdce, když dosáhl na bronzovou příčku, dvakrát vyhrál třídu E1 do 2000 ccm s vozem VW Golf 4 Tdi a za získaných 18 bodů z tohoto závodu se zařadil na celkové čtrnácté místo. Zdařilý závodní víkend má za sebou Rakušanka Sigrid Ferstlová, startující v týmu SKI Modřice/Mad Racing Power se sportovním vozem PRC S5, když v sobotu byla celkově sedmá, v neděli si ještě o jedno místo polepšila. Dvakrát vyhrála třídu E2/C do 2000 ccm a již před závěrečným závodem  si zajistila s přehledem vítězství v Lady Trophy, soutěži vypsané pro závodnice.  Velice zajímavá je situace v hodnocení Junior Trophy před posledním  závodem. První je Lukáš Nastoupil s vozem Lotus Elise se 177 body, druhý je se 151 body Adam Králík se Citroen Saxo VTS, třetí Michal Žáček má 145 bodů startující s BMW 130i a čtvrté místo patří Filipu Furišovi s Peugeotem 205 GTI, který má 114 bodů.

V sobotním závodě se do elitní desítky ještě dostali osmý David Borkovec (Škoda Fabia TDi), devátý byl Milan Hrubý (Škoda Fabia FR16) a na desátém místě byl klasifikován Jakub Hurta (Škoda Fabia TDi). V nedělním závodě byl sedmý Vilém Kašpar (Škoda Fabia RS), devátý byl David Borkovec a na desátém místě skončil nejlepší z jezdců startujících v kategorii historiků, Tomáš Homola (BMW E30).

Ve výčtu nejlepších však chybí jméno jednoho z favoritů víkendových závodů, Davida Komárka z Komvet Racingu z Okříšek u Třebíče, ten opět startoval s vozem McLaren F1 EVO 2019. V první jízdě zmoklého sobotního závodu zajel  nejrychlejší čas – 1:34,94 min. Ve druhé jízdě měl na mokré trati kolizi a tím pro něj závod ve Víru bohužel skončil.4

Mezi třinácti startující jezdci na historických automobilech opět kraloval jihlavský  Tomáš Homola z týmu SPZ-VYSOČINA na voze BMW E30. Vyhrál oba závody a předčasně si zajistil absolutní vítězství v letošním roce mezi historiky, když získal celkem 207 bodů. Dvě druhá místa si vyjel Lukas Dobrinský ze Star racing teamu na voze VW Golf mk2. O třetí místo se podělili dva rakouští jezdci, v sobotu to byl Thomas Schütz s Renaultem 5 Alpine, v nedělní závodě to pak byl jeho stájový kolega z MSC Mühlbach, Aldolf Hochecker na voze Opel Kadett C Coupe.

V seriálu Autoslalomu se po Vírském závodě hodně přiostřila situace na prvních pěti místech. Na čele je stále Tomáš Homola, který za páté a třetí místo získal  60 bodů a před brněnským závěrem jich má celkem 276 bodů. Na druhém místě je Polák Piotr Szala s vozem Nissan 200 sx, který byl v sobotu druhý a v neděli čtvrtý,  za což získal 65 bodů a má na vedoucího Homolu  ztrátu už jen 17 bodů. Třetí je celkově Roman Houska z SPZ-VYSOČINA, který s vozem BMW E46 M3 si ve Víru vyjel 50 bodů za sedmé a šesté místo a celkově má 220 bodů. Sobotní závod vyhrál Lukáš Štelc, v neděli skončil sedmý a celkově je na čtvrté příčce, když si prozatím vyjel 183 bodů. Jen o bod za ním je na pátém místě druhý z Poláků, Artur Niederlinski s Fordem Focus rs. Tomu se závod na trati Vírských serpentin vůbec nevydařil, když v sobotu skončil na nebodovaném 31. místě a v neděli získal 20 bodů za deváté pořadí. Největším překvapením byli dva jezdci týmu David Komárka z Komvet Racingu, kteří v tomto seriálu letos startovali poprvé. Jako nejlepší ze všech jezdců byl po obou závodech hodnocen Milan Motálek, který si vyjel 72 bodů za nedělní vítězství a sobotní třetí místo. Jeho kolega, dablér Jiří Hybášek, skončil v sobotu na osmém místě, v nedělním závodě obsadil druhé místo a připsal si na své konto celkem  57 bodů, oba  startovali s vozem Mitsubishi Lancer EVO 6 z Komárkových dílen.

Výsledky 06-10-2019 MREC_Vir

Výsledky 06-10-2019 Autoslalom MREC_Vir

Výsledky 05-10-2019 MREC_Vir

Výsledky 05-10-2019 Autoslalom MREC_Vir

 

Komentáře uzavřeny.