Vír přinesl jezdcům z Vysočiny řadu pohárů a příděl mistrovských bodů

Za účasti téměř osmdesáti  jezdců se o druhém červnovém víkendu uskutečnil třetí dvojzávod letošního seriálu mezinárodních automobilových závodů do vrchu – Maverick Rescue Euro Cup 2018 a úvodní závod Autoslalomu.

Stupně vítězů nedělního závodu 1. Vírských serpentin třídy S1 do 2000 – 1 místo Filip Cakl – 2. místo Vilém Kašpar

V obou závodech si mezi soudobými vozy připsalo body za přední umístění celkem 6 jezdců, 2 pak startovali mezi historiky a tři se zúčastnili závodu Autoslalomu. Sobotní závod se jel za ideálního počasí na trati dlouhé 2,9 km, v neděli bohužel některé jízdy ovlivnil déšť.

Nejlepší umístění si připsali jezdci týmu VPKmotors, Vilém Kašpar z Rapotic a jeho dablér Filip Cakl z Kralic nad Oslavou, kteří startovali s vozem Škoda Fabia RS. Kašpar skončil v absolutním pořadí v sobotu na 9. místě a v neděli pak dojel sedmý, ve třídě S1 do 2000 ccm první závod vyhrál, v neděli skončil druhý. Filip Cakl byl v prvním závodě absolutně jedenáctý, ve druhém si polepšil až na místo šesté. Ve třídě  S1 do 2000 ccm byl druhý v sobotu a nedělní závod vyhrál. Čtrnácté a patnácté místo patřilo v absolutním pořadí jezdci z Humpolce, Bohuslavu Krejčímu (KR pro Škoda historik) se Škodou Rapid. V hodnocení třídy E1 do 1400 ccm si z Víru odvezl dvakrát první místo. Ve stejné třídě startovali dva jezdci třebíčského týmu Skalda Racing,  Milan Strosz (26. a 18. absolutně)a jeho dablér David Oravec (32. a 25. absolutně) s vozem Škoda Fabia. V sobotu za druhým brněnským Maleňákem doplnil stupně vítězů třetí Strosz, v neděli pak na piedestalu vítězů byli všichni jezdci z Vysočiny, když druhý skončil Strosz a třetí Oravec.  Tomáš Homola (SPZ-VYSOČINA) z Jihlavy na voze BMW E30 vybojoval sedmnácté a šestnácté místo absolutně a ve třídě E1 dvoukolek nad 2000 ccm obsadil dvakrát třetí místo.

Mezi historiky startovali dva jezdci, Pavel Vratil (CoraHB Historic racing club Jihlava) na voze Opel Kadett Gsi, který v sobotu skončil na celkovém třetím místě a druhý byl ve třídě HA1 do 2000 ccm. V neděli však nedokázal toto umístění zopakovat a dojel desátý celkově a ve třídě mu patřilo čtvrté, „bramborové“ místo. Milan Zelený z Vílance u Jihlavy (Historic racing club Jihlava)  byl s vozem Škoda 130 LR absolutně pátý v sobotu a v neděli pak sedmý. Ve třídě HA1 do 1300 ccm vybojoval dvakrát druhé místo.

V úvodním dvojzávodě autoslalomu reprezentovali Kraj Vysočina tři jezdci z Jihlavy. Všichni si vedli úspěšně, nejlepší z nich byl vrchař Tomáš Homola, který byl v prvním slalomu absolutně třetí, v nedělním pak byl druhý a ve třídě AS E1 nad 2000 ccm vybojoval druhé a první místo. Druhým jezdcem týmu SPZ-VYSOČINA byl Roman Houska s BMW M3 e46, který skončil  v celkovém hodnocení sobotního závodu na sedmém místě, v neděli si umístění ještě vylepšil, když dojel čtvrtý a dvakrát vyhrál  třídu AS S1 nad 2000 ccm. Třetím jezdcem ve slalomu byl z Historici racing clubu Jihlava  Lukáš Marek s vozem BMW E36. Ten obsadil deváté a páté místo absolutně  a ve třídě AS S1 nad 2000 ccm byl hodnocen dvakrát na druhém místě.

Další mezinárodní závod do vrchu i autoslalomu – Maverick Rescue Euro Cup 2018, se uskuteční o víkendu 14. a 15. července  jako jubilejní 20. ročník populárního Slováckého kopce v Násedlovicích u Kyjova, který bude současně VIII. Memoriálem Stanislava Firtla.

Leave a Comment

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*