O víkendu 22. a 23. srpna 2020 byl Albrechtický kopec u Lanškrounu místem konání třetího víkendového podniku Autoklub Mistrovství ČR a České Trofeje v závodech automobilů do vrchu a pátého podniku mezinárodního pohárového závodu Maverick Rescue Euro Cup 2020. K závodům bylo přijato více jak 170 jezdců pro oba seriály. V republikovém mistrovství se z našeho Kraje Vysočina prezentovalo pět jezdců, v seriálu MREC se pak představilo dalších čtrnáct.
Bohužel již první sobotní tréninková jízda pro závod Autoklub Mistrovství ČR nezačala dobře a ovlivnila program závodů. Na devátém úseku čtyřkilometrové trati nedaleko zatáčky U Jeptišek došlo k těžké havárii Jiřího Lose startujícího s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX.Bohužel i přes veškerou snahu pořadatelů a záchranných služek přišla vrchařská komunita o věčně usměvavého srdečného přítele a kamaráda.
Po této smutné události byl sobotní program zrušen a v odpoledních hodinách se sešli všichni jezdci na společném jednání, kde se rozhodli uctít Jirkovu památku nedělním závodem, který se jel jako Memoriál Jiřího Lose. Na seznamu startujících pro nedělní závod chybělo z piety několik jezdců v obou seriálech. Z jezdců Vysočiny nechyběl nikdo.
V republikovém šampionátu byl nejlepším okříšský David Komárek (KRTZ motorsport – McF1 EVO), který si vyjel po dvou jízdách třetí místo v absolutním pořadí a zvítězil ve Skupině 1. Po třech podnicích je na třetím místě celkového pořadí se 67 body a vede Skupinu 1 se 125 body. Na čtvrtém místě dojel Marek Rybníček z Náměště nad Oslavou (Nutrend ACCR Czech Team – Škoda Fabia R5) a první byl ve Skupině 2. V absolutním pořadí mu patří pátá příčka s 51 body. Do desítky nejlepších se probojovala i Kristýna Fillová ze Sudic u Náměště nad Oslavou (KRTZ motorsport – Mitsubishi Black 9). Ta skončila devátá a ve Skupině 2 si dojela pro druhé místo. V absolutním pořadí jí patří čtrnáctá příčka s 5 body, Skupinu 2 vede se ziskem 111 bodů. Poprvé se mezi jezdci s historickými vozy představil Jaroslav Prášek z Kynice nedaleko Ledče nad Sázavou (GT2 Motorsport – Chevron B23). Ten nedal nikomu z deseti startujících jezdců v kategorii historiků žádnou šanci a s přehledem vyhrál, připsal si prvních 15 bodů a je v Divizi 2 šestý. Jednoho zástupce jsme měli také v České Trofeji. Tam startoval mladý jezdec z Ledče nad Sázavou Petr Dlouhý, se čtyřkolkou Sprint Car Barracuda. Ten ve třídě Sprint Car 600 skončil na druhém místě a v celkovém hodnocení mezi 32 startujícími České Trofeje skončil na šestnáctém místě. V průběžném hodnocení mu patří 17. místo s jedním bodem a ve třídě je druhý s 54 body.
Mezi 89 přijatými jezdci pro mezinárodní pohárový závod Maverick Rescue Euro Cup 2020, si mezi jezdci startujícími se soudobými vozy vedl nejlépe z Vysočiny Milan Motálek z Třebíče (Komvet racing – Mitsubishi Lancer VII), který si vyjel jedenácté místo absolutně a ve třídě S1 čtyřkolek nad 2000 ccm vyhrál. Se 38 body je celkově na devátém místě a ve třídě za osm vítězství má 160 bodů a je první. Početné zastoupení jsme měli mezi jezdci ve třídě S1 dvoukolek nad 2000 ccm. Vilém Kašpar z Rapotic (VPKmotors – Škoda Fabia RS) se vešel do elitní dvacítky, skončil na osmnáctém místě a s přehledem byl první ve třídě, kterou vede se 120 body za šest vítězných závodů. Třetí ve třídě skončil Radek Hury z Jihlavy (HaD Racing – Ford Focus ST) a po tomto závodě si drží třetí pozici se 113 body. Hned za ním byl na čtvrtém místě další jihlavský jezdec Roman Houska (SPZ Vysočina – BMW M3), kterému patří stejné umístění v průběžném hodnocení s 81 body. Páté a šesté místo patřilo dablérům z Náměště nad Oslavou, startujícími s vozem Škoda Octavia RS. František Gruntorád byl pátý a v celkovém hodnocení třídy mu patří druhá pozice se 113 body. Jeho kolega Jiří Borkovec byl šestý, celkově je pátý se 60 body. Úspěšně si vedl ve třídě E1 do 1600 ccm humpolecký jezdec Bohuslav Krejčí (KR pro Škodu historik – Škoda Rapid 130RH), ten byl na třetím místě a v celkovém hodnocení mu patří pátá pozice se 39 body. V éčkových čtrnáctistovkách patřilo sedmé místo jezdeci z Třebíče Davidu Oravcovi (Skalda Racing – Škoda Fabia), který je mezi osmnácti startujícími jezdci této třídy na pátém místě se 40 body. Sedmé místo patřilo také Lukáši Sládkovi ze Žďáru nad Sázavou (Lukas racing – Peugeot 206 GTI) ve třídě E1 do dvou litrů a celkově má 61 bodů s je pátý. Mezi historiky dosáhl na svoje nejlepší umístění David Šplíchal z Bohušic u Jaroměřic nad Rokytnou (garage flora – VW Golf GTI). Ten skončil druhý za letošním suverénen Petrem Žáčkem (Audi Sport Quattro S1) a vyhrál třídu HA 1 do 2000 ccm. V celkovém hodnocení mu patří sedmé místo se 49 body a ve třídě je třetí s 97 body. Třetí skončil jihlavský jezdec Tomáš Homola (SPZ- Vysočina – BMW E30), ve třídě HA1 nad 2000 ccm byl druhý. V průběžném hodnocení je na druhém místě s 88 body, stejné umístění má i ve třídě, kde nasbíral 110 bodů. Výborné čtvrté místo si absolutně vyjel Milan Zelený z Vílance u Jihlavy (Historic Racing Club Jiíhlava – Škoda 130 LR) a první místo mu patřilo v nejslabší třídě HA1 do 1300 ccm. V celkovém pořadí je devátý se 28 body a ve třídě je za tři prvenství se 60 body na vedoucí pozici. Jeho dablér Josef Kružík z Cerekvičky u Jihlavy, skončil celkově osmý a ve třídě byl druhý. Tomu patří se 7 body devatenácté místo celkově a ve třídě má 45 bodů je druhý. Mezi historiky startoval s Fordem Fiesta také Tomáš Brůža (VPKmotors), který byl v absolutním hodnocení na jedenáctém místě a třetí ve třídě HA1 do 2000 ccm, tam mu patří sedmá příčka se 38 body.
K dalším závodům se sjedou opět jezdci obou seriálů do jihomoravských Diváků nedaleko Hustopečí. Tam se bude o body bojovat v sobotu 12. a v neděli 13. září 2020. Sobotní program bude ještě doplněn Maverick Rescue Slalom – Trophy 2020, ve kterém se představí i další jezdci z naší Vysočiny.
Top fotografie :
Kompletní fotogalerie : ZDE