V sobotu premiérové závody sezóny automobilů do vrchu na Automotodromu v Brně

Už jen hodiny zbývají do startu úvodního podniku letošních seriálů závodů automobilů do vrchu – III. GMS Hillclimb prolog Automotodrom Brno. Součásti tohoto klání  budou dva samostatné závody –  LIQUI MOLY Mistrovství ČR v závodech automobilů do vrchu 2019 a mezinárodního pohárového závodu  Maverick Rescue Euro Cup 2019. Oba závody se uskuteční na brněnském Automotodromu v sobotu 6. dubna 2019.

Standardní zahájení vrchařské sezóny si nenechává ujít více jak 130 jezdců, kteří postupně zaplnili seznamy přihlášených do obou závodních šampionátů.

Nové závodní náčiní, vůz MC FI EVO , který představí v Brně Marek Rybníček

LIQUI MOLY Mistrovství ČR soudobých a historických automobilů a České Trofeje, má na seznamu přihlášených téměř sedmdesátka jezdců. Mezi nimi najdeme jména  loňských nejlepších, mistra republiky Miloše Beneše s Osellou FA30, Marka Rybníčka, loni třetího v absolutním  pořadí. Letos novopečený reprezentant AČR bude startovat s novým vozem McLaren F1 EVO 2019. Závodní nářadí také vyměnil Jaromír Malý, nahradil loňské Mitsubishi osmé evoluce za prototyp BRC z dílen pelhřimovského Jiřího Svobody.  S další novinkou přichází Libor Neckář, který vyměnil loňského Ligier za formulový vůz Tatuus Master LNR EVO a s vozem této značky je přihášen i Martin Vondrák. Jirka Špalek bude opět sedlat osvědčenou Normu M20F, s Lamborghini Gallardo GT3  pojede Martin Jerman, k favoritům  bude patřit také Václav Janík s Normou M20F Turbo a se stejným vozem i Petr Lisa. Přihlášení jsou také otec Petr a syn Lukáš Vojáčkovi, manželská dvojice Gabriela a Filip Sajlerovi atd. Na poslední chvíli se objevil v seznamu přihlášených Vladimír Vitver  , který přijede ladit svojí Audinu, před startem Mistrovství Evropy, které je pro něj letošní prioritou stejně jako pro Marka Rybníčka a bude jistě zajímavé sledovat jak dopadne jejich souboj.   Na startu bohužel bude chybě loňský vícemistr David Komárek, který pro velké pracovní vytížení nestihl pro sebe dokončit  nový vůz. Mezi historiky bude zcela jistě patřit k favoritům Miloš Zmeškal s formulovým vozem Ralt 032.

 

V seriálu MREC je přihlášena početná skupina našich jezdců a dále pak jezdci   z Německa, Rakouska, Polska či Slovenska.  Z naší špičky jsou na seznamu jezdců startujících se soudovými vozy uvedeni Roman Švorc s vozem Lucchiny P3-96M, se Škodou Fabia RS Vilém Kašpar, Lukáš Štelc s Mitsubishi Evolution IX. S  historickými vozy  jsou přihlášeni např. Libor Jelínek na BMW 3.5 CSL, Petr Šrahůlek se Škodou 130 RS, Pavel Vrátil s Opelem Kadett GSI či Tomáš Homola na BMW E30. Mezi historiky jsou „dvě třešničky na dortu“. Tou první je vůz Aero Minor Sport 750 . Jedná se o vůz patřící spolku Le Mans Redux, který dosáhl historického úspěchu při závodech 24 hodin Le Mans v roce 1949, kde s posádkou František Sutnar a Otto Krattner obsadil v absolutním pořadí druhé místo a vyhrál ve své třídě. Závod bude jednou z testovacích příprav na start po 70 létech mezi historiky v Le Mans. Za volantem se představí jezdci s  číslem 69 David Karásek a s číslem 99 Zdeněk Kašpar. Tou druhou bude vůz GIOM 1 slovenského jezdce Jána Ondrejky. Jedná se o nejnižší vůz postavený na základě návrhu konstruktérů Petera Chudého a Františka Němce v Piešťanech v roce 1972. K pohonu pouze 960 mm vysokému vozu, byl použit sériový motor Škoda 100.

Nejnětší české želízko v ohni , Roman Švorc na v placce Lucchini.

Početná skupina jezdců je přihlášena z Rakouska, kteří v loňském roce se svými silnými vozy opanovali výsledkové listiny. Jedná se o druhého v pořadí,  Christiana Ferstla s formulí Tatuus Master NT S 2000, jeho novomanželku Sigrid Ferstlovou (do loňského roku   Schoeglerovou), která kromě svatby pro letošek vyměnila i závodní vůz,  Formuli Renault za sportovní prototyp PRC S5. Dalším je Ferdinand Madrian s Normou M20F a se stejným vozem je přihlášen i loňský absolutní vítěz, německý jezdec Phillipp Wilhelm. Další Normu představí Polák Leszek Trzepaczynski nebo třeba i novic z Rakouska, Bernhard Gradischnig. Zajímavé bude jistě sledovat i Benjamina Dullera z Rakouska, který bude po trati vodit do loňského roku vůz Marka Rybníčka, Ford Fiestu WRC EVO, který byl postaven dílnách KOMVET racing teamu.

 

Největší překvapením – nová trať

Do loňského závodu vedla trať od startu pod Schwantzovou zatáčkou v protisměru hodinových ručiček a vedla do cíle před zatáčkou Františka Šťastného a měla 2,435 km. Letos se pojede ve směru jak se jezdí všechny závody, když trať bude dlouhá 4,800 km a její start je umístěn za koncem boxové uličky a  cíl bude ve stoupání před nájezdem do závěrečné dvoj zatáčky. Na trati budou umístěny tři oficiální retardéry FIA 2019 a to před příjezdem k tribuně A, na rovině před tribunou B a poslední před nájezdem do Schwantzovy zatáčky.

Program závodu bude od časného rána do večera

Dva závody dvou seriálů, v každém dvě závodní jízdy a celkem tři tréninkové jízdy, to je skutečně závodění od 7.15 do 18.00 hodin. Po té bude následovat slavnostní vyhlášení nejlepších jezdců a předání cen. Již v pátek 5. 4. se uskuteční  administrativní a technické přejímky pro oba seriály od 16.00  do 22.00  hodin v areálu Automotodromu.

Diváci

Návštěvníci Automotodromu budou moci v průběhu závodního dne, tj. soboty 6. 4., parkovat zdarma u tribuny C, tzv. Stadionu, kde budou  sledovat velkou část závodní trati. Vstupné Kč 100,- se bude vybírat pouze u vstupu do paddocku a za podchodem od hlavní tribuny.

Comments are closed.