V předposledním závodě sezóny automobilů do vrchu a slalomu v jihomoravských Divákách se jezdci z Vysočiny neztratili.

Jihomoravské Diváky, nedaleko Hustopečí, se staly předposledním místem zastavení letošního seriálu Mezinárodních závodů soudobých a historických automobilů do vrchu – Maverick Hill Climb Czech 2021 a závodů slalomářů  Maverick Slalom-Trophy 2021. V sobotu se prezentovalo na startu vrchařského závodu 100 jezdců, ne však všichni závod dokončili a tak v nedělním klání jich startovalo 91. Náš kraj měl zastoupení v prvním závodě 18 jezdců, 16 jich bylo se soudobými  a dva s historickými automobily, v  neděli jelo 13 na soudobých a 2 s historickými vozy. Mezi 41 slalomáři se představilo 15 závodníků z Vysočiny.

Maverick Hill Climb Czech 2021 – soudobé automobily

Třída E1-3000/2WD Sobotní závod přišel v úvodní jízdě o vedoucího jezdce mezi soudobými automobily a jednoho z horkých favoritů – Davida Komárka z Okříšek.  Ten musel odstoupit po závadě na elektroinstalaci svého vozu Mc F1 EVO Komvet. V neděli si jezdec KRTZ motorsport vylepšil svoji bilanci, když dojel absolutně na druhém místě a vyhrál třídu. Před závěrečnými závody na brněnském Automotodromu má Komárek 158 bodů, je druhý a ztrácí na vedoucího Jiřího Špalka 20 bodů.  Ve třídě mu patří druhá příčka s 200 body. „Třešničkou na dortu“ byl nejrychlejší čas z obou závodních dnů, ten zajel ve třetí nedělní jízdě a měl hodnotu 1:00,78 min. Třída E1+3000/2WD Se speciálem KITM X-BOW GTX se opět představil náměšťský Marek Rybníček v týmu Nutrend Czech Team. S ním vybojoval šesté a osmé místo celkově a se 44 body je na průběžném osmém místě. Dvakrát zvítězil ve třídě a se 195 body je vedoucím jezdcem. Třída E1+2000/4WD Této třídě vévodí a již  před závěrem má zajištěno vítězství  Kristýna Fillová (KRTZ motorsport) ze Sudic u Náměště nad Oslavou  s vozem Mitsubishi EVO 9 KOMVET.  V sobotu byla ve třídě druhá, v neděli třetí a celkově má 234 bodů. V absolutním pořadí se drží se 34 body na desátém místě. Úspěšná je i v hodnocení Dámského poháru Lady Trophy, kde si vyjela 265 bodů a nemůže být předstižena. Třída E1-1400 V nepočetněji obsazené třídě – dosud bodovalo 31 jezdců, je na pátém místě třebíčský jezdec David Oravec (Skalda Racing) se Škodou Fabii. V Divákách byl v sobotu sedmý a v neděli pátý a celkově má 71 bodů.

Třída S1+2000/4WD Tři Lukášové jsou na čele této třídy a s největší pravděpodobností rozhodnou závěrečné dva závody v Brně. Do čela se po Divákách dostal Lukáš Padrta (KOMVET Racing) z Dolních Kounic s vozem Mitsubishi EVO IX . Ten skončil v sobotu třetí a nedělní závod vyhrál a se ziskem 186 bodů se dostal do čela o dva body před Lukáše Kellera a třetího Lukáše Štelce, který má 164 bodů. Třída S1+2000/2WD Dvě dablérské dvojice na startu, pouze jedna bodovala. Faňa GruntorádJirkou Borkovcem – oba z Náměště nad Oslavou s vozem Škoda Octavia RS si v Divákách připsali na svá konta další body. Gruntorád za třetí a čtvrté místo, celkově jich má 143 a patří mu druhé místo. Borkovec byl čtvrtý a třetí a se 76 body je ve třídě šestý. Druhá dvojice týmu HaD Racing z Jihlavy, Radek Hury a Luděk Doubek s vozem Ford Focus ST,  měla smůlu hned v úvodní sobotní tréninkové jízdě, když havarovali v závěrečná části trati a jejich vůz nebyl bohužel už schopen dalšího závodění a tím pro ně Divácké závodění  skončilo. Dalším postiženým byl Roman Houska (SPZ-VYSOČINA) z Jihlavy na voze BMW M3. Dokončil pouze první sobotní závodní jízdu, po ni však pro závadu na  vozidle musel odstoupit, nakonec nestartoval ani v nedělním závodě. Třída S1-2000 Další dvě vítězství si v této třídě připsal Vilém Kašpar (VPKmotors) Škoda Fabia RS. Celkově jich má jedenáct, získal 220 bodů a již je vítězem této třídy. Smůla také provázela další dablérskou dvojici – otce Radka a syna Tomáše Kosteleckých z Třebíče. Tomáš měl na trati v první tréninkové jízdě drobnou kolizi. Naštěstí se podařilo provést na voze Peugeot 206GT  týmu KOSTA motor kosmetické úpravy karoserie a Radek mohl vyrazit již k sobotnímu závodu a podařilo se mu dojet na pátém místě a stejné umístění obhájil i v nedělním závodě. Má 96 bodů a patří mu třetí místo. Tomáš startoval až v nedělním závodě, kde skončil na šestém místě, má 45 bodů a je čtvrtý. Nováčkem v této třídě byl Radomír Fňukal (PPP Racing) z Dalešic s Hodou Civic. Ten si vedl  dobře, když v obou závodech obsadil čtvrtá místa a se ziskem prvních 20 bodů je patnáctý. Poprvé bodoval ve třídě S1-1600 na Zámeckém vrchu, kde s Hondou Civic 1.5 dojel dvakrát pátý. Třída S1-1600 Průběžné druhé místo uhájil díky třetímu a pátému místu Tomáš Brůža (VPKmotors) ze Zastávky u Brna s vozem Ford Fiesta. Má jich celkem 134 a náskok před třetím v pořadí Martinem Filípkem je 8 bodů. Třída E2/SCB V pořadí třetí a čtvrté prvenství si v této třídě připsal na své konto Petr Dlouhý (Autosport Dlouhý) z Ledče nad Sázavou. Ten startoval s osvědčenou čtyřkolkou Barracuda Sprint Car 600 a má celkově 80 bodů. Úspěšně si  vedl v hodnocení soutěže Junior Trophy, kde také dvakrát zvítězil a v celkovém hodnocení mu patří páté místo se 75 body.

Maverick Hill Climb Czech 2021 – historické automobily

V kategorii historiků měl Kraj Vysočina na startu dva jezdce. Čtvrtým a třetím absolutním pořadím si před závěrečnými závody udržel třetí místo jezdec jihlavského týmu SPZ-VYSOČINA Tomáš Homola, startující s vozem BMW E30. Ten má 137 bodů a ztrácí na druhého Miloše Zmeškala dva body a na čtvrtého Petra Touška má náskok 45 bodů. Ve třídě HA1+2000 mu patří druhé místo se 178 body, když v Divákách byl klasifikována dvakrát na druhém místě. Dvě  pátá místa si vyjel David Šplíchal  (garage flora) s vozem VW Golf gti z Bohušic u Jaroměřic nad Rokytnou. Udržel se také v elitní desítce, konkrétně na sedmém místě se ziskem 81 bodů. Ve třídě HÄ1-2000 byl dvakrát druhý a stejné umístění mu patří celkově se 170 body.

Maverick Slalom-Trophy 2021 – soudobé automobily

Patnáctičlenné pole vysočinských slalomářů zanechalo na Divácké 13 velmi dobrý dojem a odvezlo si vedle pohárů i velké množství bodů a před závěrečným podnikem v Brně si udrželo své přední umístění.

Třída AS-E1+2000 Nejúspěšnějším slalomářem je jihlavský jezdec Radek Houska (SPZ-VYSOČINA) s vozem Audi TT. Po sobotním druhém a nedělním šestém místě si udržel čtvrté pořadí  v absolutním hodnocení  se 191 body, ve třídě je pak druhý se 125 body když v sobotu vyhrál a v neděli byl druhý. Jeho dablérem byl  Vojtěch Polák (SPZ VYSOČINA), který obsadil ve třídě dvakrát čtvrté místo, celkově má 74 bodů a je čtvrtý. Třída AS-S1+2000/4WD  V této třídě si úspěšně vedou  jezdci z Třebíčska. Především Zdeněk Mirovský (AHL) z Petrovic. S vozem Subaru WRX skončil na druhém a třetím místě a celkově má 66 bodů a patří mu druhé pořadí. V absolutním pořadí dojel dvakrát osmý a patří mu jedenáctá příčka s 66 body. Dalším je Zdeněk Trnka (STK Okříšky RT) z Heraltic s vozem Mitsubishi Lancer EVO 6. Ten dokončil oba závody ve třídě na čtvrtém místě a je s 59 body třetí. V absolutním pořadí si dojel pro jedenácté místo v sobotu, v neděli byl devátý a má 78 bodů a patří mu šestnácté místo. S vozem Seat Leon Cupra se představila dablérská dvojice  TVVR Racing Teamu, Jan Caha z Číchova a Vojta Vejmělek z Přibyslavic.  Oba si vyjeli jedno páté místo, Caha v sobotu, Vejmělek v neděli a oba druhé závody nedokončili. Caha je ve třídě šestý s 38 body, Vejmělkovi patří dvanácté místo s 11 body. Třída AS-S1-2000 Dvě vítězství si z Diváků v této třídě odvezl Petr Caha (TVVR Racing Team) s vozem Seat Leon tdi z Přibyslavic a posunul se na celkové třetí místo se 70 body. Byl úspěšný i v absolutním pořadí, v sobotu dojel třináctý a v neděli uzavřel desítku nejlepších, má 30 bodů a patří mu čtyřiatřicáté místo. Třída AS-S1-1600 V této třídě „tvrdí muziku“ jezdci třebíčského týmu Skalda Racing. Na čele je se 166 body Zdeněk Podpěra z Náměště nad Oslavou s vozem Citroen C2 VTS. V obou závodech skončil na třetím místě. Jeho dablérkou je Blanka Dobrovolná ze Zahrádky u Náměště nad Oslavou. Ta ve třídě skončila dvakrát pátá a celkově ji patří čtvrté místo s 89 body. Úspěšně si vede v hodnocení Dámského poháru – Lady Trophy, když v Divákách dojelo druhá a třetí, má 132 bodů a je celkově druhá. Šestá je v celkovém hodnocení s 52 body Lenka Hrubanová  z Třebíče s vozem Peugeot 206cc. Ta dojela ve třídě dvakrát sedmá a v Lady Trophy je na třetím místě se 101 body. Dvě druhými místy si zapsal do výsledkových listin nováček, Michal Polehla (Japan racing) z Rapotic. Ten startoval s vozem Honda Civic ee9. Za tyto výsledky si připsal prvních 30 bodů a je na děleném osmém místě. Třída AS-S1-1400 V nejslabší třídě měla Vysočina zastoupení ve dvou jezdcích. Za STK Okříšky RT startoval Zdeněk Smolík z Brtnice u Jihlavy s vozem Mitsubishi Colt. Dvakrát vyhrál, připsal si na své konto 40 bodů a s celkovým ziskem 102 bodů je na druhém místě. Druhým jezdcem byl nováček, Jiří Diviš z Okříšek, který se představil s vozem VW Polo s nímž obsadil dvakrát druhé místo a s prvními třiceti body je na páté pozici. Třída AS-E2/C+1600 Ve formulové třídě startoval Zdeněk Špaček z Třebíče s vozem Formule Ford Mygale, v sobotu byl první, nedělní závod pro závadu na svém voze nedokončil. Přesto má 60 bodů a je první.

Maverick  Slalom-Trophy 2021 – historické automobily

Jediným zástupce Vysočiny byl mezi historiky František Gruntorád  z Náměště nad Oslavou. Ten startoval na voze Renault Clio ve třídě AS1-HA1-2000. V obou závodech získal třetí místo a připsal si 24 bodů a je na sedmém místě.

Závěrečný, osmý podnik, se pojede na brněnském Automotodromu v sobotu 16. října 2021 jako dvojzávod IV. GMS Hill Climb Race Cars a to jak závod do vrchu tak i slalomu. Bude se závodit v protisměru  na trati dlouhé 2,435 km se startem před Schwanzovou zatáčkou a cílem před zatáčkou Františka Šťastného.


Fotogalerie :

Kompletní fotogalerie : Divácká třináctka ve fotografii z pohledu jezdců z Kraje Vysočina.

Zanechat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*