V Násedlovicích se jezdci z Kraje Vysočina dobře zapsali

V jihomoravských Násedlovicích nedaleko Kyjova se o víkendu 15. a 16. května 2021 uskutečnil 23. ročník Slováckého kopce a XI. Memoriál Stanislava Firtla v závodech automobilů do vrchu. Jednalo se o úvodní podnik seriálů Maverick Hill  Climb Czech 2021 a Maverick Slalom Trophy 2021. Ke klání vrchařů se sjelo 80 jezdců z Česka, Slovenska, Rakouska a Německa. V tomto  poli bylo 16 jezdců z našeho Kraje Vysočina, což byla celá jedna pětina startujících jezdců. A jak si vedli v boji s časem na trati dlouhé 2210 metrů se můžete seznámit v této zprávě.

Komárek David – Mc FI EVO – E1-3000 2WDb – Slovácký kopec – Násedlovice 2021

Maverick Hill Climb Czech 2021

Okříšskému Davidu Komárkovi, který je mimochodem držitelem traťového rekordu Slováckého kopce časem 54,02 sekund z roku 2018, kterého dosáhl na voze Norma M20FC Komvet EVO,  letos dvakrát uteklo absolutní vítězství „mezi prsty“. V sobotu to byl opavský Petr Vítek z CLIMART Racing Teamu s Osellou PA 30, který  porazil Davida Komárka o 1,1 sekundy. Ten s vozem Mc F1 EVO na vítězství nedosáhl ani v neděli, kdy byl rychlejší o 0,42 sekundy jeho stájový kolega týmu KRTZ motorsport, Jiří Špalek s Normou M20F EVO. Za dvě druhá místa mezi soudobými vozy má David 30 bodů a na vedoucího Špalka ztrácí dva body.   40 bodů si připsal za dvojnásobné prvenství ve třídě E1 dvojkolek do 3000 ccm a je na vedoucí pozici ve třídě.

Marek Rybníček z Náměště nad Oslavou startoval s novinkou rakouského výrobce vozem KTM X-Bow GTX  ve třídě E 1 +3000/2WD v Nutrend Czech Teamu. V třídě dvakrát zvítězil a získal 40 bodů, v absolutním pořadí soudobých vozů obsadil dvakrát šestou příčku a na stejném místě je po svou závodech se 12 body. Letošní rok bude pro Marka a jeho nový vůz testovací a to hlavně naučit jízdě do vrchu ryze okruhový speciál.

Fillová Kristýna – Mitsubishi HULK 9 – E1+3000 4WD – Slovácký kopec – Násedlovice 2021

Nejrychlejší ženou startovního pole byla Kristýna Fillová ze Sudic u Náměště nad Oslavou. Ta startovala s vozem Mitsubishi HULK 9 mezi čtyřkolkami ve třídě E1 nad 2000 ccm. Závodnice KRTZ motorsport dvakrát vyhrála a je v hodnocení na prvním místě se 40 body. Úspěšná byla i v celkovém pořadí, když v sobotu dojela na deváté a v neděli na sedmé příčce, za což získala 6 bodů a patří ji celkové deváté místo.

Dalším mezi čtyřkolkáři třídy E1 do 2000 ccm byl třebíčský  Milan Motálek startující za KRTZ motorsport s vozem Mitsubishi Lancer EVO 5. Jeho dvě čtvrtá místa ve třídě mu přinesla celkem 20 bodů a průběžně je na třetím místě.

Ve skupině E1 startovali ještě další dva jezdci. V šestnáctistovkách to byl Lukáš Sládek ze Žďáru nad Sázavou  s vozem Peugeot 206 GTi. Jel za svůj soukromý Sládek racing team a obsadil ve třídě dvakrát sedmé místo, za tato umístění získal celkem 8 bodů a v průběžném pořadí je sedmý.

V týmu Skalda Racing se ve čtrnáctistovkách představil třebíčský jezdec David Oravec s vozem Škoda Fabia. Ten obsadil dvakrát šesté místo, má 12 bodů a patří mu celková šestá příčka ve třídě.

Zaslíbená je pro jezdce z Vysočina třída S 1 dvoukolek nad 2000 ccm. Zde se o body představilo hned šest jezdců. Jednalo se o dvě dablérské dvojice a dva jednotlivce. S Fordem Focusem ST startovali v týmu HaD Racing Radek Hury z Velkého Beranova u Jihlavy a Luděk Doubek z Jihlavy. První z nich dojel dvakrát třetí a tato pozice mu patří i celkově s 24 body. Jeho dablér byl v sobotu osmý v neděli pak sedmý což mu vyneslo celkem 7 bodů a průběžné osmé místo.

Druhou dvojici tvořili jezdci z Náměště nad Oslavou s vozem Škoda Octavia RS, Faňa Gruntorád a Jirka Borkovec. Faňa si vyjel 18 bodů za páté a čtvrté místo a celkově mu patří pátá pozice. Jirka má celkem 10 bodů za sedmé a šesté místo a celkově mu patří sedmé pořadí.

Houska Roman – BMW M3 – S1+2000 2WD – Slovácký kopec – Násedlovice 2021

Nejlepším byl ovšem jihlavský jezdec Roman Houska z týmu SPZ-Vysočina, který si s vozem BMW M3 v sobotu vyjel čtvrté  a v neděli pak druhé místo za což mu patří 25 bodů a celkově druhá pozice. Mladší ze sourozenců Houskových Radek, startoval s vozem Audi TT, v sobotním závodě dojel šestý, v neděli si o jednu příčku polepšil a tak má celkově 14 bodů a je šestý.

Suverénní výkon podal ve třídě S1 do 2000 ccm jezdec týmu VPKmotors Vilém Kašpar z Rapotic. Ten oba závody s přehledem vyhrál s vozem Škoda Fabia RS, za tento výkon si hned v úvodu sezóny připsal 40 bodů a patří mu první místo.

Ve stejné třídě startoval poprvé s vozem Peugeot 206 GT jezdec týmu KOSTA motor, Radek Kostelecký z Třebíče. Ten si na první start v seriálu vedl dobře, dvakrát skončil čtvrtý , celkově mu patří stejná příčka se ziskem  20 bodů.

V S1 do 1600 ccm se představil Tomáš Brůža z VPKmotors s vozem Ford Fiesta. Vyjel si dvě pátá místa a toto pořadí mu patří i v celkovém hodnocení se 16 body.

Homola Tomáš – BMW E30 – HA1+2000 – Slovácký kopec – Násedlovice 2021

Mezi 14 jezdci startujícími s historickými vozy se blýskl dvakrát druhým místem jak v absolutním pořadí tak i třídě HA 1 nad 2000 ccm jihlavský Tomáš Homola z týmu SPZ-Vysočina s vozem BMW E30. Po dvou odjetých závodech je v absolutním pořadí na děleném druhém místě s 27 body a ve třídě mu patří také druhé místo s 30 body.

Další závod do vrchu se pojede až poslední červnový víkend – 26. a 27. na trati Vírských serpentin z Víru směrem na Bystřici nad Pernštejnem.

Maverick Slalom Trophy 2021

Součásti Násedlovického víkendu byly i dva závody seriálu slalomářů. Mezi 35 startujícími měla Vysočina pět zástupců.

Houska Radek – Audi TT – S1+2000 2WD – Slovácký kopec – Násedlovice 2021

Nejlépe si vedl Radek Houska z týmu SPZ-Vysočina s vozem Audi TT. V absolutním pořadí si v sobotu vyjel páté místo, v neděli se ještě o jednu příčku zlepšil. Ve třídě AS-E1+2000 ccm mu patřilo dvakrát druhé místo. V absolutním hodnocení je čtvrtý  s 58 body, ve třídě je druhý s body 30.

Novým jezdcem mezi slalomáři byl Houskův týmový kolega a současně i dablér –  Vojtěch Polák z Cejlu u Jihlavy. V absolutním pořadí byl dvakrát třináctý za což si připsal 24 bodů a je i na stejném místě po dvou závodech, ve třídě AS-E1+2000 ccm byl dvakrát pátý a stejné pořadí mu patří v průběžném hodnocení se 16 body.

Dobrovolná Blanka – Citroen C2 VTS – AS-S1-1600 – Slovácký kopec – Násedlovice 2021

Druhou dablérskou dvojici byli ze Skalda Racingu Zdeněk Podpěra z Náměště nad Oslavou s Blankou Dobrovolnou ze  Zahrádky u Náměště nad Oslavou. Oba startovali ve třídě AS –S1 do 1600 ccm s vozem Citroen C2 VTS. Podpěra se v nedělním závodě svým výkonem dostal do bodované dvacítky, skončil devatenáctý a připsal si dva body. Ve třídě oba závody vyhrál a je na čele se 40 body. Jeho dablérka, Blanka Dobrovolná se jako nováček uvedla velice dobře. Ve třídě skončila jednou druhá a jednou třetí, získala celkem 27 bodů a je na děleném druhém místě. V hodnocení Dámského poháru je druhá  se 30 body za dvě druhá místa.

Další  účastníci závodu z týmu Skalda Racing byla Lenka Hrubanová z Třebíče s vozem Peugeot 206cc. Ta také startovala ve třídě šestnáctistovek, kde skončila na šestém a sedmém místě za něž získala celkem 10 bodů a je šestá. V Dámském poháru jí patřila  dvě třetí místa a je také třetí celkově se 20 body.

Slalomáře čekají dva víkendové závody již v sobotu 22.a neděli 23. května 2021 na Polygonu Automotodromu Brno.

Kompletní fotogalerii můžete vidět na tomto odkazu : Slovácký kopec v Násedlovicích 2021 z pohledu jezdců z Kraje Vysočina.

Zanechat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*