Po prázdninové přestávce pokračoval o třetím zářijovém víkendu pátým podnikem seriál Mezinárodních závodů automobilů do vrchu – Maverick Rescue Euro Cup 2019 na trati v jihomoravských Divákách nedaleko Hustopečí. Na trati dlouhé 2400 metrů se při XIV. ročníku PRAMOS Divácké 13 představilo 48 jezdců na soudobých a 14 jezdců na historických automobilech.
O celkové prvenství se podělil Němec Philipp Wilhelm na voze Norma M20FC (vítěz sobotního závodu) a Rakušan Christian Ferstl s formulovým vozem Tatuus Master NT S2000 (vítěz nedělního závodu).
Ve startovním poli měl početné zastoupení i náš Kraj Vysočina a jeho jezdci sklízeli výborné výsledky. Všichni byli spokojeni, i když se u někoho vloudila nějaká ta chybička. Nejvíce rozzářenou tvář jsme mohli vidět u Viléma Kašpara z Rapotic, startující za tým VPKmotors z Kuroslep u Náměště nad Oslavou. Jeho Škoda Fabia RS s níž startoval ve třídě dvoukolek S1 nad 2000 ccm přímo do kopce letěla. Co bylo příčinou? „Nechali jsme repasovat motor a protože jsme auto převzali až v pátek před závodem byla pro mně prvním testem až sobotní úvodní tréninková jízda. Auto šlapalo po celý víkend jako hodinky, jsem z toho celý překvapený a současně i šťastný“ zhodnotil své účinkování Vilém Kašpar. A výsledky: dvakrát sedmé místo v absolutním hodnocení, dvakrát vítězství ve skupině S1 a dvě prvenství ve třídě S1 dvoukolek nad 2000 ccm. No řekněte, nebyl to pro Viléma úspěšný víkend?
Ve stejné třídě jako startoval Kašpar, jeli ještě další dva jezdci z Vysočiny, dabléři z Náměště nad Oslavou, František Gruntorád a Jirka Borkovec s vozem Škoda Octavia RS. I oni odvedli spolehlivé výkony jejichž výsledkem bylo u Gruntoráda páté a následně třetí místo ve skupině S1 a třetí a druhé pořadí ve třídě S1 dvoukolek nad 2000 ccm. Jeho kolega Jirka Borkovec byl ve skupině sedmý a čtvrtý a ve třídě byl v sobotu čtvrtý a v neděli třetí.
Dalšími dabléry ve skupině S1 byla dvojice z týmu Dohnal Motorsport z Kněžic nedaleko Jihlavy – Jana Kazdová a Josef Dohnal startující s vozem Citroen C2 ve třídě do 1600 ccm. Jihlavská závodnice patří k příjemným překvapením v její první sezóně za volantem závodního vozu. I v Divákách zářila spokojenosti na stupních vítězů, kde dosáhl dvakrát na třetí místo v hodnocení Lady Trophy, v silně obsazené skupině S1 skončila jedenáctá a devátá a ve třídě si vyjela dvakrát pátou pozici. Josef Dohnal sahal v obou závodech po nejvyšším stupni, ale nakonec z toho byla dvakrát dvě druhá místa ve třídě, ve skupině byl v sobotu osmý a v neděli si polepšil na místo šesté.
Poslední dablérskou dvojici tvořili stálí jezdci třebíčského týmu Skalda Racing David Oravec a Milan Strozs startující s osvědčeným vozem Škoda Fabia ve skupině E1 a třídě do 1400 ccm. Oba předvedli vyrovnané výkony a tentokrát byl o jeden stupínek lepší Milan Strozs, který vybojoval ve třiceti členné skupině E1 v sobotu 21. místo a v neděli 19, ve třídě skončil na čtvrtém místě a v neděli se postavil na stupně vítězů za třetí místo. David Oravec ve skupině byl na 22. a 20. místě, ve třídě byl dvakrát těsně pod stupni vítězů, pátý a čtvrtý.
Poloviční úspěch tentokrát bohužel zaznamenal jihlavský jezdec Tomáš Homola s vozem BMW E30 z týmu SPZ VYSOČINA v kategorii historických vozů. S přehledem v sobotním závodě zvítězil, v neděli po zajetí nejrychlejšího času mezi historiky v první tréninkové jízdě, musel hned na počátku druhé jízdy odstoupit a k závodu již nenastoupil. Přesto si udržel s dostačujícím náskokem vedoucí pozici.
Další, v pořadí šestý dvojzávod, se uskuteční 5. – 6. října 2019 na trati Vírských serpentin mezi Vírem a Bystřici pod Pernštejnem. Tam bude závod automobilů do vrchu rozšířen ještě o závod autoslalomu.