Ústí nad Orlicí přineslo reprezentantů Kraje Vysočina vavříny, ale i zklamání

O uplynulém víkendu bojovala pětice jezdců z Kraje Vysočina na tradičním závodě automobilů do vrchu Ústecké 21.  Závod v Ústí nad Orlicí  letos zapsal již šedesátou kapitolu v jeho historii a pořadatelé z místního Auto Klubu, přivítali účastníky nejen Mistrovství České republiky v závodech do vrchů soudobých a historických automobilů, ale i Mistrovství Slovenska, Mezinárodního závodu Zóny střední Evropy a třešničkou na dortu byl závod historiků , který se započítával do klasifikace této kategorie  v Mistrovství Evropy.

David Komárek – Norma M20FC EVO KOMVET na Ústecké 21

Po protrápené první polovině sezóny, kdy stávkující závodní náčiní Norma M20FC EVO  KOMVET,  nedovolila Davidovi Komárkovi prohánět konkurenty, jak si před začátkem sezóny představoval, vše vypadá že se začíná obracet k dobrému.  Po závodech v Prachaticích, kde David Komárek dvakrát absolutně zvítězil, netrpělivě vyhlížel závod v Ústí nad Orlicí. Tam se  na  startovní rošt postavila  desítka super rychlých placek a formulí v čele s letošním suverénem Milošem Benešem na Oselle FA30, který v Prachaticích chyběl. Účastnící závodního víkendu předvedli divákům nádherné souboje o vteřinky  a za Milošem Benešem se rozhořel souboj o další příčky, kde David Komárek skončil v sobotním závodě na třetím místě absolutně, když za druhým v pořadí, Dušanem Nevěřilem, zaostal po dvou jízdách o 0,21 sekundy. V neděli pak Nevěřilovi oplatil porážku a obsadil druhé místo s náskokem 1,83 sekundy. „Jsem s výkonem svým i s vozem spokojen, ten je stále konkurence schopný s dalšími vozy  , startujícími v mistrovství ČR. Mám radost, že se mně v neděli podařilo porazit Dušana Nešetřila a tím jsem se vrátil do situace, že se v závěrečném  hodnocení mohu dostat mezi tři nejlepší jezdce“ konstatoval David Komárek.

Marek Rybníček – Ford Fiesta WRC EVO

Nejspokojenější z letošního ročníku odjížděl z Ústí nad Orlicí Marek Rybníček, který již tři závody před koncem letošního seriálu  Autoklub Mistrovství ČR v závodech automobilů do vrchu, obhájil loňský titul mistra republiky v Divizi II, Skupině E2-SH  a Třídě nad 3000 ccm. Marek Rybníček opět startoval s vozem Ford Fiesta WRC EVO a zvítězil osmkrát a čtyřikrát skončil na druhém místě a titul mohl slavit již po sobotním závodě Ústecké 21 v Ústí nad Orlicí. Marek po závodě zářil spokojeností i když ho druhé místo za vítězem Věroslavem Cvrčkem trochu mrzelo. „Před závodem jsem věděl, že mně stačí dojet na druhém místě, abych obhájil mistrovský titul v divizi II – plechových vozů. Je to naplnění mého cíle, který jsem si stanovil před letošní sezónou“ dodal Marek Rybníček. Druhé místo za Cvrčkem obsadil Rybníček i ve druhém, nedělním závodě. V současné době má Rybníček před třemi závěrečnými závody (1x Šternberk – zkrácená trať a 2x Divácká 13) v Divizi II 220 bodů, ve Skupině E2-SH 195 bodů a ve Třídě nad 3000 ccm 135 bodů. V absolutním pořadí bez rozdílu divizí, je Marek Rybníček se 118 body na druhém místě za Milošem Beneše, který si dosud vyjezdil celkem 175 bodů a ty mu zajistily titul mistra republiky pro letošní rok.

Drahoslav Šubert – Mitsubishi WRC05

Parádní výkon předvedl na trati na Andrlův chlum Drahoslav Šubert, startující na Mitsubishi WRC05 z dílen Komvet Racingu. Svojí jízdou na hranici vlastností jeho závodního náčiní se mu podařilo dvakrát ovládnou svojí třídu E1 nad 3000 ccm a řádně provětral i konkurenci s podstatně novějšími vozy v celé kategorii E1 , kde nestačil pouze na suverénního Věroslava Cvrčka na Škodě Fabia S2000. Každopádně jeho výkon přiváděl diváky v němý úžas, kdy jízda Drahoslava Šuberta sem tam zaváněla i náznakem menší havárie a byla tou nejlepší reklamou na motorsport.

Martin Hort – Peugeot 106 Maxi

Už tolik štěstí při závodech do vrchů na Andrlův chlum neměl Martin Hort. Na postupně osychající trati předvedl se svým Peugeotem 106 Maxi soupeřům, že se s ním musí počítat  v hodnocení České trofeje v kategorii E1H do 1600 ccm. Tréninkové časy stačili Martinovi Hortovi vždy k umístění na pomyslných stupních vítězů, jenže v první sobotní závodní jízdě přehnal svoje snažení Martin Hort v nájezdu do zatáčky číslo 4 a nepěkně pochroumal svého Peugeota 106 Maxi i svodidla u trati a tím pro něj jeho účinkování na letošním šedesátém ročníku Ústecké 21 skončilo.

Jaroslav Prášek – Chevron B21-23

Do Ústí nad Orlicí přijel s velkým očekáváním Jaroslav Prášek , který se rozhodl prověřit  konkurence schopnost svého spidera Chevron B21/23 , se kterým závodil naposledy před pěti roky. Letošní Ústecká 21 , se jela jako součást  Mistrovství Evropy v závodech do vrchu historických automobilů a tak  pořadatelé z místního autoklubu přivítali kompletní špičku evropských jezdců,  bojujících o tento titul v čele s enklávou Italů na plackách Osella PA9 90 v čele s několikanásobným Mistrem Evropy Albertem Bunuccim.  Již od prvních tréninkových jízd bylo patrné že o vítězství v absolutní klasifikaci historiků si to rozdají právě Italové Bonucci a Lottini na Osellach, které patří mezi nejmladší historické speciály a vůbec si nezavdají s podstatně mladšími konkurenty. Jaroslav Prášek se  spiderem Chevron B21/23 jim zdatně sekundoval a třetí místo pro trénincích v absolutním pořadí ME a jasně nejrychlejší čas ze všech českých jezdců,  dával předzvěst úspěšných závodů.  Jenže opak byl pravdou. Po velmi dobré první závodní jízdě, byl nucen Jaroslav Prášek v té druhé svůj Chevron odstavit pro technickou poruchu. Bohužel závada na voze byla tak závažná, že ji nebylo možné  odstranit na místě a závodní víkend skončil pro Jaroslava Práška již v sobotu odpoledne.

Nepříznivá předpověď počasí, slibující propršený víkend, se naštěstí pro závodníky ale i  diváky nevyplnila  i když přes noc nějaká ta kapka spadla a ráno se vždy začínalo na mokré trati, v průběhu obou závodních dnů trať oschla a i sluníčko se usmálo na všechny účastníky i diváky. Někteří závodníci si sice přáli pro větší vyrovnanost raději déšť , kde se  smazávají na vodě rozdíly mezi prototypy a klasickými plechovými auty, to se nevyplnilo.  O parádní zakončení vydařeného závodu se postaral absolutní vítěz letošní Ústecké21, Miloš Beneš na Oselle FA30 , který překonal dvanáct let starý traťový rekord španělského jezdce Andera Vilaríňa  o více jak dvě sekundy a stanovil nový traťový rekord na hodnotu 1:44,50 min.

Program Mistrovství České republiky bude pokračovat jednodenním závodem, který se pojede v sobotu 8. září 2018 na zkrácené trati Ecce Homo ve Šternberku (4,8 km).  Součástí sobotního závodu bude tentokrát i mezinárodní seriál Maveric Rescue Euro Cup 2018 a dá se předpokládat podstatně vyšší účast jezdců z Kraje Vysočina.

Rozšířenou fotogalerii můžete vzhlídnout v naší fotogalerii na tomto odkazu : https://www.motorvysociny.cz/galerie/jezdci-z-kraje-vysocina-patrili-k-nejlepsim-na-ustecke-21/

Comments are closed.