První květnový víkend patřil v Náměšti nad Oslavou 44. ročníku závodů automobilů ZÁMECKÝ VRCH LIQUI MOLY. Pořadatel závodů Autosport klub Náměšť nad Oslavou jenž uspořádal dvoudenní závody dvou sérií. Jednak AUTOKLUB Mistrovství ČR soudobých a historických automobilů a dále pak Českou trofej mělo celkově na startu 75 jezdců. Druhou sérii pak byly mezinárodní závody automobilů do vrchu LIQUI MOLY Maverick Hill Climb Czech, které měly na startu 65 jezdců. V mistrovských republikových závodech se z našeho Kraje Vysočina prezentovalo celkem třináct jezdců, v mezinárodních závodech MHCC jich bylo jednadvacet.
AUTOKLUB MISTROVSTVÍ ČR DO VRCHU SOUDOBÝCH AUTOMOBILŮ
Nejúspěšnějším našim jezdcem byl DAVID KOMÁREK, který v obou závodech obsadil v absolutním pořadí dvakrát třetí místo. Jezdec KOMVET racingu –KRTZ motorsportu z Okříšek startoval s vozem McLaren F1 EVO 2019 ve Skupině 1, kde si připsal dvě první místa. Celkově po čtyřech závodech má na svém kontě 57 bodů a patří mu druhá příčky. Ve Skupině 1 má 100 bodů a je první. Jeho týmová kolegyně KRISTÝNA FILLOVÁ, dosáhla na desátou příčku absolutně, ve druhém závodě skončila třináctá. Startovala s osvědčeným Mitsubishi Lancer EVO IX. Ve Skupině 1 si dvakrát dojela pro druhé místo, kde je průběžné druhá se 72 body. V absolutním hodnocení ji patří osmnácté místo s jedním bodem. Úspěšně si také vedli jezdci týmu KOMVET RACING. Jezdec ze Dvora Králové nad Labem JAROMÍR MALÝ, startoval ve Skupině 3 s vozem Toyota Yaris GR s níž dojel dvakrát druhý, celkově je třetí se ziskem 60 bodů. Další dva jezdci startovali ve Skupině 4 a to LUKÁŠ VOJÁČEK z Prahy a ZDENĚK TRNKA z Okříšek. Vojáček si vyjel dvakrát druhé místo s vozem Toyota Yaris Rally 2. Celkově mu patří druhé místo se ziskem 61 bodů. Trnka s Toyotou Yaris GR si vybojoval v sobotu páté místo, v neděli se postavil na stupně vítězů za třetí místo. Celkově má 49 bodů a je čtvrtý. Posledním jezdcem KOMVETU byl brněnský jezdec JIŘÍ ŠPALEK. Úvodní závod nedokončil, v neděli byl třetí ve třídě E2-SC-3000 a v absolutním pořadí mu patřilo páté místo, Stejné umístění mu patří celkově se ziskem 35 bodů. ve třídě je druhý se 48 body. Také MARKU RYBNÍČKOVI se úvodní závod na domácí trati nevydařil jak si představoval, ve Skupině 3 dojel pátý. Jezdec LIQUI MOLY RACING TEAM ACCR startoval se Škodou Fabii RS a vše si vynahradil v neděli, kdy Skupinu vyhrál, v absolutním pořadí dojel na šestém místě a po Zámeckém vrchu je dvanáctý s 8 body. Ve Skupině mu patří pátá pozice s 35 body. Dvě pěkná čtvrtá místa si ve Skupině 5 vyjel mladý jezdec DAVID PRINC z Moravského Krumlova. Startoval s Hondou CRX s níž je v průběžném hodnocení ve Skupině na třetím místě s 51 body. Z Ledče nad Sázavou startoval ve třídě E2-SC-1400 s vozem Radical SR4 PETR DLOUHÝ. Dvakrát vyhrál třídu v níž má 50 bodů a je první.
AUTOKLUB MISTROVSTVÍ ČR V ZÁVODECH AUTOMOBILŮ DO VRCHU HISTORICKÝCH AUTOMOBILŮ
Mezi dvanácti startujícími s historickými automobily jsme měli jediného zástupce jimž byl JAROSLAV PRÁŠEK z Ledče nad Sázavou. Ten startoval za tým gt2 motorsport s.r.o. na formulovém voze Chevron B42 F2 ve třídě HA-K5-E5. Sobotní závod vyhrál, v neděli skončil druhý a v Divizi 2 je celkově šestý se 27 body.
AUTOKLUB ČESKÁ TROFEJ
Dva jezdce jsme měli v této sérii a mezi pětadvaceti startujícími se vůbec neztratili. Páté a čtvrté místo obsadil v absolutním pořadí trofeje MARTIN HORT z Lipníku na Třebíčsku. Startoval s osvědčeným Peugeotem 106 ve třídě E1H-1600, kde v sobotu skončil druhý a v neděli vyhrál. V absolutním pořadí mu patří šesté místo se ziskem 22 bodů, třídu vede a má 43 bodu. Ve druhé desítce absolutně se umístil v obou závodem MATĚJ KOCÁB z STK Okříšky Racing team. Jezdec z Blížkovic startoval v nejvíce obsazené třídě E1H-1400 (10 startujících) se umístil dvakrát na pátém místě s vozem Škoda Felicia Kit Car.Po Zámeckém vrchu je absolutně devátý se ziskem 14 bodů. Ve třídě mu patří druhá příčka s 53 body.
Autoklub Mistrovství ČR soudobých a historických automobilů a Česká trofej budou pokračovat třetím podnikem Ústeckou 21 v Ústí nad Orlicí ve dnech 23.-25. května 2025.
LIQUI MOLY MAVERICK HILL CLIMB CZECH 2025
Mezinárodní závod do vrchu měl celkem ve startovním poli 65 jezdců a jezdkyň. Z toho jich bylo 25 z našeho Kraje Vysočina. Ti předvedli po oba dva dny velmi úspěšné výsledky, o kterých vás budeme v další části informovat.
MAVERICK HILL CLIMB CZECH 2025 – SOUDOBÉ AUTOMOBILY
Nejlepšího umístění v absolutním pořadí z našich jezdců dosáhl v nedělním závodě JAKUB LAVICKÝ z Velkého Meziříčí . Jezdec týmu Auto Eurodiesel skončil na čtvrtém místě, když dvakrát zajel čas pod 1:09 min. přestože startoval s vozem Fiat 126, který patří do nejnižší třídy E1-1400 v níž vyhrál. Úvodní sobotní závod nedokončil. Dvakrát sedmý absolutně skonči VILÉM KAŠPAR, jezdec týmu VPKmotors z Rapotic. Startoval se Škodou Fabii RS, která před sezonou dostala zcela nový design a tak ji to prospělo, že dvakrát s ní zvítězil s přehledem ve třídě S1-2000. Na trati Zámeckého vrchu měl svoji velkou premiéru v závodě do vrchu letos osmnáctiletý ILJA KOSTELNÍK z Okříšek. Ten získával zkušenosti z offroodových závodů a letos přestoupil na asfaltové závody. Po úspěšném vstupu na Polygonu při slalomovém závodu, předvedl své umění i na vrchu. V absolutním pořadí s vozem Seat Leon FR 2.0 TDi skončil jezdec týmu Auto HK Racing jedenáctý a devátý. Ve třídě E1-2000 byl v sobotu druhý, v neděli třídu vyhrál a v obou závodech byl nejlepší v Junior Trophy. Do dvacítky nejrychlejších v absolutním hodnocení se ještě umístili čtyři i jezdci. Čtrnácté v sobotu vybojoval BOHUSLAV KREJČÍ z Humpolce týmu KR pro Škoda historik. Startoval se Škodou Rapid 130 RH s níž ve třídě E1-1600 dojel na druhém a třetím místě. O druhém sobotním místě je třeba se zmínit podrobněji. Bohuslav Krejčí dosáhl po součtu časů z obou závodních jízd 2:30,05 min. a přesně stejného času dosáhl i Dušan Maleňák, který startoval se Škodou 130 LR/H. O pořadí na druhém a třetím místě pak rozhodlo, který z jezdců zajel nejrychlejší jízdu a to byl Krejčí, který ve druhé závodní jízdě zajel čas 1:14,66 min. za tím co Maleňák měl nejlepší čas, který si vyjel ve druhé jízdě a to 1:14,86 min. V neděli absolutně skončil jednadvacátý. Z týmu VPKmotors startoval TOMÁŠ BRŮŽA, který úvodní závod dokončil na osmnáctém místě s vozem Škoda VPKmotors. Ve třídě S1-2000 si dojel pro dvě čtvrtá místa. V neděli byl v absolutním pořadí pětadvacátý. Dvacítku nejlepší uzavřel dvakrát jezdec z Lhánic MILOŠ NOVÁČEK, který startoval v týmu MN Japan na voze Honda Civic Vti ve třídě S1-1600. V té byl dvakrát vítězem. Pouze v nedělním závodě startoval velkomeziříčský jezdec JIŘÍ VALLA. Jel s vozem Mitsubishi Lancer EVO 9 s nímž dosáhl absolutně patnáctý čas a ve třídě S1+2000/4WD byl na druhém místě.
Další jezdci bodovali úspěšně ve třídách. V té nejsilnější S1+2000/2WD byl úspěšný jezdec ze Źďáru nad Sázavou, LUKÁŠ SLÁDEK, který startoval s vozem Mini Cooper S s nímž si vyjel druhé a třetí místo. Druhého startujícího jsme měli v téže třídě domácího FRANTIŠKA GRUNTORÁDA se Škodou Octaivii RS. Tomu se nepodařil sobotní závod, v neděli si vše vynahradil druhým místem. Ve třídě S1-1600 jsme měli jediného zástupce a tím byl JAROSLAV DOLEŽAL z Krokočína nedaleko Náměště nad Oslavou. Jeho zbrani byla Honda Civic ej 2 s níž se umístnil na čtvrtém třetím místě. Dva domácí závodníci startovali ve třídě E1-1600. ZDENĚK PODPĚRA z Madness Racingu startoval s Citroenem C2 VTS. V sobotu dojel osmý, v neděli pak šestý. Druhým byl novic mezi soudobými auty, PATRIK RYBNÍČEK se Škodou Felicii Pick-Up Freestyle z AP Teamu Rybníček. Ten dosáhl stejných výsledků jako Podpěra, ale pouze v opačném pořadí, tedy v sobotu šestý, v neděli osmý.
Dva formulové vozy a tři jezdci, to byla třída E2/SS-2000. S Renaultem Tatuus v barvách Red Bullu se poprvé představil RADEK KOSTELECKÝ z třebíčského týmu Kosťa Motorsport. V úvodním závodě skončil třetí, ve druhém pak byl druhý. Rodinný tým Špačků z Třebíče opět reprezentovali otec ZDENĚK ŠPAČEK a dcera JANA VIDLÁKOVÁ ŠPAČKOVÁ. Ti startovali s formulovým vozem Ford Mygale s nímž Zdeněk Špaček dojel druhý a čtvrtý a dcera pak byla čtvrtá a třetí. V hodnocení dámské soutěže Lady Trophy dvakrát vyhrála.
MAVERICK HILL CLIMB CZECH 2025 – HISTORICKÉ AUTOMOBILY
Kategorii historických automobilů zcela opanovali jezdci z Vysočiny. Absolutním vítězem obou závodů se stal MICHAL POLEHLA z Rapotic. Jezdec týmu Japan racing startoval s vozem Honda Civic EE9 s nímž vedle absolutních vítězství si dojel pro dvojnásobné prvenství ve třídě HA1-2000. Dvě druhá absolutní místa si vyjel jihlavský jezdec týmu SPZ-VYSOČINA TOMÁŠ HOMOLA. Startoval s osvědčeným BMW E30 ve třídě HA1+2000, kterou dvakrát vyhrál. Třetí místo v sobotu obsadil z týmu MN-Japan MICHAL NEČAS z Troubska. S Hondou Civic 4g byl v neděli šestý. První a druhé místo obsadil ve třídě HA1-1400. Šesté a třetí místo absolutně, to je výsledek MILANA ZELENÉHO z Historic racing clubu Jihlava. Jezdec z Vílance u Jihlavy dosáhl tohoto úspěchu s voze Škoda 130 LR. Ve třídě HA-1400 byl v sobotu třetí, v neděli třídu vyhrál. LUKÁŠ HERALECKÝ z Dalešic si v absolutním hodnocení připsal na své konto sedmé místo v sobotu, v neděli se ještě zlepšil a skončil pátý. Druhé a třetí pořadí obsadil jezdec týmu Hery garage s Hondou Civic Ek4 ve třídě HA1-2000. Po devátém místu absolutně v sobotu si vyjel v nedělním závodě čtvrté pořadí jihlavský jezdec LUKÁŠ KRÁLÍK z HRT racing teamu. Startoval s VW Golf mk2 ve třídě HA1-2000, kde obsadil dvakrát čtvrté místo. Desítku nejrychlejších uzavřel v sobotu jezdec Historic racing clubu Jihlava JOSEF KRUŽÍK ze Stonařova u Jihlavy. Startoval jako dublér Milana Zeleného a v neděli si polepšil a skončil osmý. Ve třídě HA1-1400 skončil dvakrát na čtvrtém místě. V nejslabší třídě HA1-1400 startovala jediná žena a to ALICE RYBNÍČKOVÁ z Náměště nad Oslavou. Jela v rodinném týmu AP Team Rybníček. V sobotním závodu odstoupila, v neděli se Škodou Favorit skončila sedmé. V hodnocení dámského poháru skončila čtvrtá, mezi juniory pak byla třetí. Dvě třetí místa patřila ve třídě HA1+2000 TOMÁŠI KOSTELECKÉMU z třebíčského týmu Kosťa Motorsport, který startoval s BMW E30. O třídu níže, tedy HA1-2000, se představil z Petrůvek na Třebíčsku LIBOR MELICHAR. Startoval s Peugeotem 205a vyjel si dvě šestá místa.
Liqui Moly Maverick Hill Climb Czech 2025 bude pokračovat dvojzávodem společně s Maverick Slalom – Trophy 2025 na trati Vírských serpentin ve Víru ve dnech 13.-16. června 2025.