Slalomáři z Kraje Vysočina v loňské sezóně Maverick Rescue Slalom Trophy 2020 patřili mezi špičku seriálu.

Čtyři podniky se v loňském roce odejely v slalomovém seriálu Maverick Rescue MRS – TROPHY 2020. I přes složitou situaci zaviněnou nemoci COVID-19 se podařilo vysoce profesionálním přístupem promotéra a pořadatelů seriálu, uskutečnit za bezpečnostních opatření pro ochranu jezdců tak i diváků tyto závody.

Nejlepším jezdcem z Kraje Vysočiny v absolutním pořadí loňské sezóny Maverick Rescue Slalom Trophy 2020 byl Jiří Hybášek na voze Mitsubishi Lancer EVO V 

Úvod obstaral 6. 6. samostatný dvojzávod na Polygonu Automotodromu Brno, další závody se jely jako součást závodů do vrchu . Druhý podnik se uskutečnil na trati  mezi Vírem a Bystřicí nad Pernštejnem jako 3. Vírské serpentiny (20. – 21. 6.),  třetím byl 22. Slovácký kopec a IX. Memoriál Stanislava Firtla v Násedlovicích u Kyjova (25. – 26. 7.) a závěr seriálu se odehrál pouze jediným závodem na trati PRAMOS XV. Divácká 13 (12. 9.) v jihomoravských Divákách u Hustopečí.

Na start jednotlivých závodů se celkem postavilo 76 jezdců se soudobými a historickými automobily. Z našeho Kraje Vysočina se zapsalo do výsledkových listin dvanáct jezdců – jedenáct se soudobými a jeden s historickým vozem.

Gruntorád František – Škoda Octavia RS – AS-S1+2000 2WD

V absolutním pořadí se nejlépe umístil Jiří Hybášek z okříšského týmu Komvet racing  s vozem Mitsubishi Lancer EVO 9, který si za 80 bodů vyjel desáté místo a ve třídě AS-S1 +2000 ccm čtyřkolek skončil druhý se 40 body za dvě vítězství na Vírských serpentinách. Šestnáctý skončil absolutně jezdec z Náměště nad Oslavou František Gruntorád, který startoval s vozem Škoda Octavia RS a získal 55 bodů a třetí místo si připsal ve třídě AS S1 +2000 ccm dvoukolek za vyjetých 73 bodů. Za deváté a šesté místo v absolutním pořadí závodů ve Víru, si připsal na své konto 46 bodů další z jezdců Komvet racingu Jiří Ondráček z Dalešic, kterému s vozem Mitsubishi Lancer EVO 7  patřila dvacátá příčka, třetí skončil ve třídě čtyřkolek AS-S1 nad 2000 ccm, kde získal 30 bodů za dvě druhá místa ve Víru.  Jihlavský jezdec Radek Houska z týmu SPZ – Vysočina s vozem Audi TT si do absolutního pořadí připsal 18 bodů, které mu zabezpečily třiatřicáté místo. Úspěšně si vedl ve třídě AS-S1 dvoukolek nad 2000 ccm, kde se 48 body obsadil druhý post. Čtrnáct bodů, to byl zisk  Zdeňka Trnky z STK Okříšky RT s vozem Mitsubishi Lancer EVO VI a celkově obsadil čtyřiatřicáté místo. Mezi čtyřkolkami třída AS-S1 nad 2000 ccm skončil se 12 body na čtvrté pozici. Posledním jezdcem z Vysočiny, který získal 12 bodů do absolutního hodnocení, byl   na pětatřicátém místě Radim Chalupa z Velké Bíteše s vozem Subaru WRX ST. Ve třídě čtyřkolek AS-S1 nad 2000 ccm mu patřilo páté místo s 10 body.

Další jezdci byli  hodnoceni pouze ve třídách v nichž startovali a vedli si v nich také úspěšně. Náměšťský Jiří Borkovec se Škodou Octavia RS si mezi dvoukolkami třídy AS-S1 nad 2000 ccm vybojoval 16 bodů za dvě pátá místa na brněnském Polygonu a obsadil osmé místo. Vítězství slavil ve třídě AS-S1 do 1600 ccm další jezdec z Náměště nad Oslavou, startující za třebíčský tým Skalda Racing s vozem Citroen C2 Vts, Zdeněk Podpěra. Celkově získal  104 body za jedno vítězství, dvě druhá, dvě třetí a jedno čtvrté místo. Třetí místo patří ve stejné třídě Lence Hrubanové z Třebíče, která startovala za stejný tým s vozem Peugeot 206cc a ta si vyjela  za pravidelná umístění na druhých a třetích místech celkem 72 bodů. Úspěšná byla také v hodnocení MRS-TROPHY Dámském poháru, kde se 78 body obsadila druhé místo. Další jezdec týmu Skalda Racing, třebíčský David Oravec, startoval pouze jedenkrát na Polygonu, kde si ve třídě AS-E1 do 1400 ccm vyjel za jedno třetí místo patnáct bodů a obsadil šestou pozici.

Jako test své  čtyřkolky pojal start na brněnském Polygonu mistr republiky v kategorii kartcrossových bugin,  Petr Doležal z Historic Racing Clubu Jihlava s Kartcrossem Honda CBR.  Ten startoval ve třídě AS-E2/C do 1600 ccm. Toho však po absolvovaných trénincích zradila technika v první závodní jízdě a dál již  nemohl v závodech pokračovat.

Mezi historiky si velmi dobře vedl jezdec ze Studence u Třebíče, Jaroslav Midrla startující s plážovým vozem VW Buggy týmu Jaris Motors. Ten z důvodu zranění startoval pouze v úvodním závodě na Polygonu a pak v závěru v Divákách. Ve všech třech startech obsadil druhá místa a stejné umístění mu patřilo v celkovém hodnocení    třídy AS-HA1 – Veterán se 45 body.

Všem jezdcům, kteří se seriálu MRS-TROPHY ve slalomu zúčastnili, patří poděkování za reprezentaci našeho Kraje Vysočina v nelehké době.

Kompletní fotogalerii můžete shlédnout na tomto odkazu : Maverick Rescue Slalom Trophy 2020 z pohledu zástupců Kraje Vysočina ve fotografii.

Zanechat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*