Dramatickou podívanou přinesly dva závěrečné víkendové Mezinárodní závody Maverick Rescue Euro Cup 2019 v Autoslalomu. Rekordních 67 jezdců a automobilů se prezentovalo k těmto závodům na něž zcela určitě soutěžící nezapomenou. Tréninkové jízdy se uskutečnily v husté mlze a na tzv. „oslzlé“ závodní trati a tak mnozí jezdci předvedli „hodiny“ a někteří i skončili v kačírku. Mlha se rozplynula, trať částečně oschla a tak se mohlo bojovat o poslední letošní body.
Zatímco v seriálu vrchů bylo již předčasně rozhodnuto o celkovém vítězi, v autoslalomu bylo cítit velké napětí z důvodu, že tři jezdci mohli za určitých výsledků získat titul absolutního vítěze. Před brněnskými závody byl na čele jezdec týmu SPZ-VYSOČINA Tomáš Homola z Jihlavy s vozem BMW E30 s 276 body, na druhém místě byl jeho největší konkurent, Polák Piotr Szalas s Nissanem 200sx, který za Homolou zaostával o pouhých 17 bodů a třetí byl Homolův týmový kolega, Roman Houska z Jihlavy s vozem BMW E46 M3, který měl na svém kontě 220 bodů. Hned první závod, který se jel ne za zcela ideálních podmínek, přinesl překvapení v podobě šestého místa Szalase, ale bohužel až dvanácté místo pro Homolu. Všechno pak určil druhý závod, v němž Szalas skončil na čtvrtém místě a Homola byl osmý. To rozhodlo o tom, že i druhý titul letošního seriálu putoval do zahraničí. Vítězem se stal Piotr Szalas s 315 body, Tomáš Homola skončil na druhém místě s 312 body. Roman Houska si dojel pro šestnácté a třinácté místo a tyto výsledku mu postačily k obhájení celkového třetího místa s 238 body před dalším polským jezdem Arturem Niederlinskim, který si s Ford Focusem RS vyjel 234 bodů. Tomáš Homola startoval v kategorii historických automobilů, kde v obou závodech vyhrál jak ve skupině AS-HA1 tak i ve třídě na 2000 ccm. Roman Houska byl ve skupině AS-S1 dvoukolek nad 2000 ccm devátý a osmý, ve třídě pak obsadil šesté a páté místo.
Oba závody měly dosti překvapivé vítěze a to oba z našeho Kraje Vysočina. Pavel Hybášek z Okříšek, startující za tým Komvet Racing s Mitsubishi Lancer EVO VI vyhrál úvodní závod a ve druhém skončil na třetím místě. Stejná umístění mu patřila ve skupině AS-S1 a ve třídě čtyřkolek nad 2000 ccm. Své první absolutní slalomové vítězství si odvezla do Sudic u Náměště nad Oslavou jezdkyně KRTZ motorsport, Kristýna Fillová s vozem Mitusbishi Black 9, když vyhrála druhý závod a napravila si reputaci z prvního závodu, který se ji vůbec nevydařil. Ve druhém závodě byla první ve skupině AS-S1 a také třídě čtyřkolek nad 2000 ccm. Dvě výborná druhá místa v absolutním hodnocení si připsal na své konto jezdec
z Třebíče, Milan Motálek s vozem Mitsubishi Lancer EVO 7, startující v týmu Komvet Racing. K tomu si ještě připsal dvě druhá místa ve skupině AS-S1 a třídě čtyřkolek nad 2000 ccm. V této skupině a třídě startovali ještě další dva jezdci z Vysočiny, Zdeněk Trnka s Mitsubishi EVO VI z týmu STK Okříšky, který si vyjel ve třídě páté a šesté místo, ve skupině skončil na dvanáctém a třináctém místě. S EVO VI jako dablér Pavla Hybáška, startoval v týmu Komvet Racing Jiří Hybášek z Okříšek, který obsadil osmé a desáté místo ve třídě.
Pět jezdců z Vysočiny se představilo ve skupině AS-S1 dvoukolek a třídě nad 2000 ccm. Vedle již v úvodní části zmiňovaného Romana Housky, jel druhý z Housků Radek, s M3 bavorákem z týmu SPZ-VYSOČINA a vedl si celkem úspěšně neboť v hodnocení ve třídě skončil na osmém a devátém místě a ve skupině pak byl šestnáctý a devatenáctý. S dalším bavorákem ale v týmu PK-Drive Racing se poprvé úspěšné představil Petr Kubík z Jihlavy. Ve třídě si připsal na své konto body za čtvrté a třetí místo, ve skupině byl sedmý a šestý. Dablérskou dvojici vytvořili jezdci týmu HaD Racingu s vozem Ford Focus ST, Radek Hury z Velkého Beranova a Luděk Doubek z Jihlavy. Hury skončil ve třídě dvakrát sedmý, ve skupině byl třináctý a šestnáctý. Doubek tentokrát na body nedosáhl ani ve třídě – jedenáctý a dvanáctý ani ve skupině, kde byl dvakrát dvacátýčtvrtý.
Velice úspěšný měl premiérový start Jaroslav Janoušek ze Staré Říše nedaleko Telče, který na voze Nissan Suny vyhrál dvakrát ve třídě AS-S1 do 2000 ccm a patřilo mu dvakrát patnáctá pozice ve skupině AS-S1.
V kategorii historických automobilů kromě Tomáš Homoly, startovali ještě dva jezdci a to druhý z bratrů Šplíchalových Jiří, z Bohušic u Jaroměřic nad Rokytnou ve třídě AS-HA1 do 2000 ccm s vozem VW Golf GTi z týmu Gti garage . Ten byl dvakrát na stupních vítězů za třetí místo ve třídě, ve skupině pak skončil pátý a šestý. Ve veteránské skupině AS-HA 1 se znovu představil jezdec týmu Jaris motors Jaromír Midrla, ze Studence u Třebíče se svým speciálem VW Buggy. Získal dvě druhá místa ve třídě AS-HA1-Veterán a dvakrát byl druhý ve skupině.
Také nejlepší autoslalomáře čeká závěrečné slavnostní vyhlášení nejlepších jezdců, které se společně s vrchaři uskuteční v sobotu 7. 12. 2019 v Újezdu u Brna.