Sedmým Vírským serpentinám kraloval Tomáš Košek s Mitsubishi Evo 6

V malebném údolí soutoku řeky Svratky a říčky Bystřice se o víkendu 15.a 16. června 2024 uskutečnil třetí podnik letošních seriálů závodů soudobých a historických automobilů do vrchu Liqui Moly Maverick Hill Climb Czech 2024  a automobilového slalomu Maverick Slalom – Trophy 2024. Na start závodu vedoucí po trati dlouhé 2900 metrů z Víru směrem k Bystřici nad Pernštejnem se postavila téměř stovka jezdců bojující o nejrychlejší čas.

Suverénem byl po oba dva dny Tomáš Košek, jezdec týmu Traktorka z Hodkovic nad Mohelkou. Co se mu nepodařilo na Zámeckém vrchu, si vynahradil ve Víru. S vozem Mitsubishi EVO 6 vyhrál absolutně oba závody a na prvním místě se umístnil dvakrát ve třídě  E1+2000/4WD. Druhý skončil v sobotním klání Petr Türk z Borotína u Boskovic. Jezdec týmu TR Motorsport CHEMWORK startoval s devítkovým Mitsubishi Lancer EVO s nímž byl první ve třídě S1+2000/4WD. V neděli měl smůlu, neboť už v první závodní jízdě měl havárii a tím pro něj Vírské serpentiny skončily. Třetí v sobotu a osmý v neděli, to byly absolutní výsledky nejlepšího juniorského jezdce, letos devatenáctiletého Rakušana Michaela Taurschera s Mitsubishi Lancer EVO IX. Ve třídě S1+2000/4WD byl dvakrát druhý a stal se dvakrát vítězem kategorie Junior Trophy. Čtvrté místo obsadil v sobotu další rakouský jezdec Christian Rutter s vozem PRC S4 Honda. V neděli se již tak nedařilo, když skončil na devátém místě. Vše si vynahradil ve třídě E2/SC-2000, kterou dvakrát vyhrál. Pátý v sobotním závodě dojel pražský jezdec z Golemova TEAMU, Petr Tomášek s vozem Subaru Enterprise. V neděli se natolik zlepšil, že skončil absolutně na druhém místě. Dvě druhá místa si ještě vyjel ve třídě E1+2000. Marek Novák z pardubického MN Racing Teamu obsadil v sobotu šesté místo, v neděli se postavil na třetí stupeň absolutně. S formulovým vozem Gloria C8F si ještě odvezl z Víru dvě první místa ve třídě E2/SS-1600. Dvakrát sedmé pořadí si vyjel jezdec z Náchoda, Petr Vávra týmu RTM Motorsport   s Mitsubishi Lancer EVO 8. Ve třídě S1+2000/4WD  byl v sobotu třetí,v neděli třídu vyhrál. Osmé a páté pořadí patřilo Radku Kolčavovi ze Strupčice u Chomutova. Ten startoval v týmu AUTO-KORA s VW Golf GTi ve třídě E1-3000/2WD, kterou dvakrát vyhrál. Filip Krejčí ze Spešova u Blanska si v sobotním závodě s vozem Subaru Impreza Type RA vyjel deváté místo, v neděli skončil absolutně jedenáctý. Jezdec týmlu HOKRmotors Racing byl ve třídě S1+2000/4WD  dvakrát čtvrtý. Desítku nejrychlejších v sobotním závodě završil Vilém Kašpar z Rapotic výmu VPKmotors, v neděli mu patřilo patnácté pořadí. Startoval s vozem Škoda Fabia RS ve třídě S1-2000, kterou dvakrát vyhrál. S formuli Lotus Opel dojel v nedělním závodě na absolutním čtvrtém místě Michal Melša z Poličky. Jezdec týmu LOTUS Racing skončil v úvodním závodě patnáctý. Stal se dvojnásobným vítězem třídy E2/SS-2000. Šesté místo ve druhém závodě patřilo Radku Kolbábkovi z týmu  LRT – Profiperformance, když v sobotu skončil jedenáctý. S vozem Fort Sierra 400 jezdec z Nedvědice skončil dvakrát třetí ve třídě E1+2000/4WD. Desítku nejlepších v nedělním závodě uzavřel Jiří Valla z Velkého Meziříčí. S Mitsubishi Lancer v sobotu závod nedokončil, a tak si v neděli k desítce nejlepších připsal ještě třetí místo ve třídě S1+2000/4WD.

 

Dvacet v sobotu, sedmnáct v neděli se představilo na Vírských serpentinách jezdců s historickými automobily. Obě absolutní prvenství si odvezl do Turnova Petr Žáček z týmu LEGENDY s vozem Audi Sport Quattro S1. Dvě vítězství si k tomu připsal ve třídě HA1 +2000. Druhé pořadí patřilo v sobotu Michalu Polehlovi z Rapotic týmu Japan Racing. Ten startoval s Hondou Civic EE9 s níž dojel v nedělním závodě třetí a dvakrát vyhrál třídu HA1-2000. Třetí a čtvrtý byl další jezdec týmu Japan racing, Lukáš Bořil z Hlubokého u Náměště nad Oslavou.  Ten startoval s vozem Honda CRX, se kterým obsadil ještě dvakrát druhé místo ve třídě HA1-2000. Čtvrtý absolutně skončil v sobotním závodě náměšťský Patrik Rybníček z týmu AP Rybníček s vozem Škoda Favorit. V neděli dojel až na jedenáctém místě. Ve třídě HA1-1400 byl v sobotu první, v nedeěli skončil čtvrtý. Pátý byl v sobotu brněnský jezdec Petr Tykal s formulovým vozem MTX 1-03. V neděli skončil jezdec týmu SKI Modřice/Ferstl Motorsport na krásném druhém místě absolutně. Dvakrát vyhrál třídu HA2/ZST. Páté místo v nedělním závodě si vyjel další brněnský jezdec Richard Horký s VW Scirocco GTi. V sobotu byl na šestém místě. Po oba dva dny vyhrál třídu HA1-K-2000.

Součásti VII. Vírských serpentin byl i třetí podnik letošního seriálu Maverick Slalom – Trophy 2024. Do Víru se sjelo bojovat o mistrovské body celkem slušná konkurence, v sobotu 28 a v neděli 25 jezdců a jezdkyň.

Vítězem sobotního závodu se stal Radek Beránek na voze Toyota Yaris GR. Jezdec Beránek Teamu z Blanska vyhrál i třídu AS-S1+2000/4WD. V nedělním závodě nestartoval. Druhý v sobotu a vítěz nedělního závodu byl Robert Mieres z Karviné. Ten startoval s Audi Rs3 v týmu Lumier Auto Motosport ve třídě AS-S1-+2000/4WD. Třetí místo patřilo v sobotním závodě jihlavskému jezdci týmu SPZ – Vysočina, Radku Houskovi. Ten startoval s Audi TT ve třídě AS-E1+2000. V absolutním pořadí nedělního závodu skončil na šestém místě. Pro čtvrté a třetí místo absolutně si dojel jezdec týmu Autoservis H+M Tomáš Majer z Brna. Startoval na voze Mini Cooper S ve třídě AS-S1+2000/2WD. Druhým úspěšným jezdcem týmu Lumier Auto Motosport byl další jezdec z Karviné, Matěj Riška. V sobotu obsadil celkově páté a v neděli sedmé místo. S vozem Mitusibishi ‚EVO X jel ve třídě AS-S1+2000/4WD.  Pouze v nedělním závodě se představil s vozem Mitsubishi Lancer EVO VII Tomáš Doležal. Jeho výkon byl skvělý a jezdci z Březejce u Velkého Meziříčí patřila druhá příčka absolutně. Startoval ve třídě AS-S1+2000/4WD. Čtvrtý absolutně skončil v nedělním závodě jezdec z Dolan u Olomouc Jirka Chytil s vozem BMW M30 týmu Mates racing. Jel ve třídě AS-S1+2000/4WD. V sobotním závodě nestartoval. Na pátém místě dojel v nedělním závodě Michal Krybus z Brodku u Přerova. V sobotu se mu příliš nedařilo, dojel na sedmnáctém místě s vozem BMW E82. Startoval ve třídě AS-S1+2000/2WD.

Závodní víkend probíhal za krásného slunečného počasí, kromě poslední sobotní závodní jízdy jezdců seriálu Liqui Moly Maverick Hill Climb Czech 2024, kterým zdramatizovala závodění řádná dešťová přeháňka. V průběhu závodního víkendu došlo jak už se bohužel při těchto závodech stává i k několika haváriím , které si vyžádaly pouze materiální škody na vozidlech, avšak účastníci těchto nehod vyvázli bez zdravotních následků.


Fotogalerie :

kompletní fotogalerie : VII. Vírské serpentiny 2024 ve fotografii

Leave a Comment

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*