Regionální jezdci míří na Zámecký vrch MANN-FILTER 2019

Již o tomto prvním květnovém víkendu se v Náměšti nad Oslavou uskuteční XXXVIII. ročník MANN-FILTER Zámecký vrch 2019. Motorističtí fanoušci se mohou opět těšit na špičkové závody, jednak LIQUI MOLY Mistrovství ČR soudobých a historických automobilů a také mezinárodní pohárový závod MAVERICK RESCUE EURO CUP 2019.

V tomto týdnu bylo ukončeno přijímání přihlášek do obou seriálu. A tak se několik hodin před startem tohoto významného motoristického klání podívejme se do seznamů přihlášených jezdců z našeho Kraje Vysočina. V LIQIU MOLY Mistrovství ČR bude největším tahákem start domácího, náměšťského jezdce Marka Rybníčka (v loňském šampionátu byl v absolutním hodnocení na třetím místě) , startujícího za ACCR CZECH TEAM LIQUI MOLY s novým vozem McLaren F1 EVO 2019.  První test tohoto vozu uskutečnil Marek Rybníček při úvodním podniku domácího šampionátu na brněnském automotodromu na počátku dubna, odkud si přivezl dvakrát čtvrté místo v absolutním pořadí a se ziskem 20 bodů je také na čtvrtém místě. Dvakrát zvítězil v divizi 2, také ve skupině E2 SH a třídě do 3000 ccm. O minulém víkendu se vydal poprvé oficiálně reprezentovat do Rakouska na evropský závod v Rechbergu. Také tam se ukázalo, že vůz připravený v dílnách KOMVET Racingu bude konkurence schopný a Marek s ním bude prohánět evropskou a také domácí špičku. Po dvou jízdách skončil Marek v evropském absolutním hodnocení na osmém místě, zvítězil ve skupině E2-SH a slavil také prvenství ve třídě E2-SH do 3000 ccm.

Krystína Fillová na Hillclimb GMS Prolog v Brně 2019

Kristýna Fillová ze Sudic nedaleko Náměště nad Oslavou pro letošní rok přestoupila ze seriálu MREC do LMMČR a bude startovat za KRTZ Motorsport  s novým, výkonějším vozem. Tím bude Mitsubishi Black EVO pro třídu E2-SH nad 3000 ccm. Také Fillová uskutečnila testování v Brně, ale ostrý start se nakonec odehrál na zkrácené trati ECCE HOMO ve Šternberku v rámci závodu seriálu MREC. Tam předvedla výborný výkon a s vozem taktéž z dílen KOMVET Racingu skončila v prvním závodě na devátém místě a ve druhém se posunula až na čtvrtou příčku absolutního pořadí a dvakrát zvítězila ve třídě a v Lady Trophy, soutěži vypsané pro ženy.

V kategorii jezdců s historickými automobily je přihlášen  Jaroslav Prášek z Kynice nedaleko Ledče nad Sázavou s vozem Chevron B42 F2. Ten startuje v divizi 2 – závodní a sportovní vozy a po prvním dvojzávodě v Brně, je na osmém místě se 13 body.

V rámci závodu České Trofeje jsou v seznamu přihlášených ještě dva jezdci z našeho kraje. Tím prvním, je mladý jezdec z Ledče nad Sázavou, Petr Dlouhý se strojem Sprint Car Barracuda. Ten startuje ve třídě Sprint Car do 600 ccm a již v úvodním brněnském závodě ukázal, že bude patřit mezi favority této třídy. Za dvě druhá místa získal celkově 30 bodů a průběžně mu patří druhá příčka. Po delší pauze by se měl představit na Zámeckém vrchu jezdec z Lipníku u Třebíče, Martin Hort s vozem Peugeot 106 ve třídě E1H- do 1600 ccm. Prodlevu v jeho závodění zapříčinila loňská havárie při závodě v Ústí nad Orlicí.

V mezinárodním pohárovém závodu MREC, figuruje mezi 80 přihlášenými jezdci celkem 17 zástupců z Kraje Vysočina – 11 se soudobými vozy a 6 s vozy historickými.

Vilém Kašpar na Hillclimb GMS Prolog v Brně 2019

 

Mezi soudobými vozy skupiny  dvoukolek S1 jsou přihlášení hned čtyři jezdci – jako dvě dablérské dvojice. Ve třídě  nad 2000 ccm  to jsou jezdci z Náměště nad Oslavou s vozem Škoda Octavia RS, František Gruntorád (třetí ve třídě s 27 body) a Jirka Borkovec (šestý s 20 body). Ve slabší třídě do 2000 ccm se jedná o Viléma Kašpara z Rapotic (druhý ve třídě se 62 body) a Filipa Cakla z Kralic nad Oslavou (ten letos dosud nestartoval). Oba jsou přihlášeni  za tým VPKmotors z Kuroslep s vozem Škoda Fabia RS.  Ve skupině S1 a třídě do 1600 ccm je z téhož týmu přihlášena Libuše Kožnarová z Rapotic s vozem Ford Fiesta. Ve skupině E 1 jsou na soupisce přihlášených uvedeni podle obsahu následující jezdci. Ve třídě dvoukolek  nad 2000 ccm je to Daniel Kubík z Třeště (sedmý ve třídě s 20 body) z týmu PK-drive Racing na voze BMW 130i, v šestnáctistovkách je přihlášen Bohuslav Krejčí (druhý se 40 body) s vozem Škoda Rapid z Humpolce a týmu KR pro Śkoda historik. V nejslabší objemové třídě do 1400 ccm figurují tři jezdci třebíčského týmu Skalda Racing a to David Oravec (sedmý s 20 body) a Milan Strosz (osmý se 16 body) oba z Třebíče jako dabléři s vozem Škoda Fabia a náměšťský jezdec Zdeněk Podpěra (jedenáctý  s 8 body) s vozem Honda Civic. Jediným jezdcem s formulovým vozem je Pavel Langer z Třebíče, startující  za tým GT2 Motorsport s formuli AUTOLA 1/04.

Tomáš Homola na Hillclimb GMS Prolog v Brně 2019

Mezi historiky je na seznamu vedoucí jezdec  této kategorie, jihlavský Tomáš Homola z týmu SPZ-VYSOČINA  s vozem BMW E30, který ve dvou dvojzávodech nasbíral celkem 67 bodů a je také první ve třídě HA1-K nad 1600 ccm a bodový zisk bude chtít rozšířit za výkony na Zámeckém vrchu. Dalším  úspěšným jezdcem je z CoraHB Historic racing clubu Jihlava Pavel Vrátil s vozem Opel Kadett GSI, který je na celkově čtvrtém místě absolutně se 38 body a druhý ve třídě HA1 do 2000 ccm se 60 body. Na Zámeckém vrchu  mu bude  asistovat jako dablér Miroslav Bužga. Další dablérskou dvojici ze stejného týmu budou  Milan Zelený a Josef Kružík s vozem Škoda 130 LR, kteří pojedou ve třídě HA1 do 1300 ccm. V historických dvoulitrech představí vůz VW Golf GTi David Šplíchal z Bohušic nedaleko Jaroměřic nad Rokytnou.

Z výčtu jezdců z Vysočiny, kteří se chystají startovat na Zámeckém vrchu je patrné, že bude mít komu fandit a hlavně, že předvedou výkony, které jim zabezpečí další mistrovské body, které povedou ke zlepšení jejich celkovém pořadí, ale také ve skupinách a třídách.

Comments are closed.