První závody automobilů do vrchu ovládl Petr Trnka. V hodnocení Maverick Hill Climb Czech si vítězství rozdělili David Komárek a Jiří Špalek

Na Masarykově okruhu brněnského Automotodromu byla o první dubnové neděli zahájena letošní sezóna závodů automobilů do vrchu. Uskutečnil se zde první z devítidílné série mezinárodních závodů Maverick Hill Climb Czech 2022 a společného Autoklub Mistrovství České republiky. V jednom dni se jely dva závody na trati dlouhé 2,435 km se startem pod Schwantzovou zatáčkou a cílem před tribunou A. I přes nepříznivé, velmi chladnému počasí se k závodům prezentovalo velmi solidních 113 jezdců.

Vítěz druhého závodu V. GMS Prolog 2022 na Brněnském Automotodromu Jiří Špalek na voze Norma M20 FC.

Absolutní pořadí a soudobé automobily MHCC

O prvenství v absolutním pořadí a kategorii soudobých automobilů se podělil jezdci okříšského týmu Komvet Racing. V prvním závodě si vítězství vybojoval David Komárek z Okříšek na voze McF1 EVO Komvet, který dosáhl celkového času po dvou jízdách 2:16,62 min. Jen o 1,3 sekundy zaostal za Komárkem druhý v pořadí Jiří Špalek z Brna s Normou M20F EVO, která byla osedlána novou karoserii v prozatímně bílém hávu. Ve druhé jízdě si pořadí tito jezdci vyměnili, Špalek dosáhl celkového času 2:15,47 min. a Komárka porazil o 0,43 sekundy.   Dvě třetí místa si z Automotodromu odvezl náměšťský jezdec Marek Rybníček, startující za Liqui Moly Racing Team s vozem KTM X-BOW GTX. Ten zaostal v první jízdě za vítězem o 5,79 a ve druhé jízdě o 5,43 sekundy. Také čtvrté místo patřilo v obou závodech jedinému jezdci a to Martinu Vondrákoví ze Staré Paky startující ve stejnojmenném týmu Vondrák Racing Team s formulovým vozem Tatuus PY12. V první jízdě byl o 0,13 sekundy pomalejší jako Rybníček, ve druhém byl rozdíl 1,4 sekundy. Páté místo si vyjel v prvním závodě rakouský jezdec Andreas Hasler z týmu Hasler – Motorsport s vozem Radical SR3 – Suzuki. V druhé jízdě se mu výsledek nepodařilo zopakovat, když nedokončil již první jízdu. Šesté v úvodním závodě a páté ve druhém patřilo Kristýně Fillové ze Sudic u Náměště nad Oslavou. Ta startovala v Komvet Racingu s osvědčeným Mitsubishi EVO Komvet. Mladoboleslavský Lukáš Keller dosáhl na sedmé a deváté místo. Startoval za tým LKMotorsport s Mitsubishi EVO IX. Ondřej Chytil z Bohunic s formulovým vozem Martini F2 BMW skončil v prvním závodě na osmém místě, ve druhém závodě se o dvě příčky polepšil a skončil šestý. Další jezdec Komvet Racingu, Lukáš Padrta z Dolních Kounic obsadil v úvodním závodě deváté místo, ve druhém si polepšil a skončil osmý. Startoval s vozem Mitsubishi EVO IX.  Elitní desítku uzavřel v obou závodech Filip Krejčí ze Spešova. Ten startoval za HOKRmotors Racing s vozem Subaru Impreza Type RA. Úvodní závod nedokončil, ale ve druhém si dojel pro sedmou příčku jezdec z Křenovic týmu Oliver Motorsport, Roman Blažek s Mitsubishi Lancer EVO.

Petr Žáček na Audi Quattro S1 ovládl v Brně hodnocení kategorie historiků.

Historické automobily MHCC

Suverénem kategorie historiků se stal Petr Žáček z Turnova startující s vozem Audi Quattro S1 týmu LEGENDY. Jeho celkový čas z prvního závodu byl 2:43,13 min., ve druhém dosáhl zlepšení, když zajel 2:42,14 min. Druhý skončil v úvodním a pátý ve druhém závodě Milan Vičar z Lanškrouna s BMW M30 z  GMS Racing Teamu.  Třetí pozice patřila v úvodu jihlavskému jezdci z týmu SPZ-Vysočina Tomáši Homolovi s BMW M30, který se ve druhém závodě zlepšil a obsadil druhé místo. Čtvrtý a třetí byl Jan Krátký z Bystřece nedaleko Jablonného nad Orlicí. Ten startoval s vozem Fiat Ritmo 130Tc Abarth za GMS Racing Team. Do pětice nejrychlejších se ještě v prvním závodě zařadil Thomas Schütz z Rakouska s Renaultem 5 Alpine. Ve druhém klání skončil o místo lépe, čtvrtý.

Nejrychlejší ženou brněnského závodu byla Kristýna Fillová na voze Mitsubishi EVO Komvet.

Lady Trophy MHCC

V Dámském poháru se tentokrát představily pouze tři ženy. Obě vítězství si připsala Kristýna Fillová (Komvet Racing – Mitsubishi EVO Komvet). Dvakrát druhá byla nová účastnice Vendula Vlasáková (Gt2 – Renault Clio). Dvě třetí pořadí patřila Alexandře Divišové (Pfeifermotorsport – Škoda Octavia).

Nejrychlejší junior brněnského závodu se stal Adam Kowalski startující na voze Peugeot 106.

Junior Trophy MHCC

Pět juniorů si to rozdalo o první letošní body. Dvě vítězství si vyjel Adam Kowalski (KOWALSKI motorsport – Peugeot 106 rallye). Druhý byl dvakrát Michal Melša (TRT – Toyota MR2) a třetí místo patřilo také dvakrát Adamu Frantovi (TWR racing – Ford Fiesta Mk4).

Absolutně nejrychlejší Petr Trnka s Normou M20 FC ovládl klasifikaci Mistrovství ČR

Autoklub Mistrovství České republiky

Na programu podniku byly dva samostatné závody a obě absolutní vítězství vybojoval s přehledem Petr Trnka.

Největším soupeřem Petra Trnky měl být podle očekávání Miloš Beneš, ale prasklé uložení odpružení zadní nápravy vyřadilo Beneše ze závodu ještě před jeho začátkem. Petr Trnka se tak stal jednoznačným favoritem na vítězství a svoji formu ukázal velmi vyrovnanými časy ve všech čtyřech závodních jízdách. Jako jediný jezdec projel 2,5 kilometrů dlouhou trať v časech pod jednu minutu. „My jsme pochopitelně spokojeni. Škoda, že nemohl nastoupit Miloš, mohli jsme si parádně zazávodit. Pak už jsem proti sobě neměl porovnatelné auto. Před úvodním podnikem mistrovství Evropy jsme vyzkoušeli vše, co jsme potřebovali, takže za nás vydařený den.“

David Dědek se speciálem Norma se v rámci Mistrovství ČR umístil dvakrát na druhém místě: „V loňském roce jsem tady jel s třílitrovou Lolou, a dnes na studené trati jsem byl s dvoulitrem o čtyři desetiny rychlejší. Naše Norma má sice slabší motor, ale jinak funguje skvěle a já se s ní stále více sžívám. Hodně mi pochopitelně pomohlo čtvrteční testování, během kterého jsme mohli vyzkoušet různá nastavení.“

Nejrychlejším jezdcem MČR s vozem kategorie I. byl v obou závodech Jiří Mičánek s vozem Lamborghini Huracán Super Trofeo Evo2. „Za ranního mrazu to nebylo úplně ono, ale pak se mi podařilo vyhrát všechny čtyři závodní rozjížďky. Auto fungovalo skvěle a stejně tak celý tým. Jsem pochopitelně spokojený. Letos budu hostovat na několika domácích podnicích v závodech do vrchu. Kromě úvodního V-GMS Prologu mám v plánu ještě Náměšť, Ústí a závěrečné Brno. Mojí prioritou zůstává Lamborghini Super Trofeo a Zóna střední Evropy na okruzích.“

Úvodní podnik se vydařil také z pohledu pořadatele a ředitele závodu v jedné osobě – Aleše Gänsdorfera. „Před zahájením závodů jsme organizovali předsezónní testování, takže jsme na okruhu trávili celý týden. A vzhledem k počasí už je na všech vidět značná únava. Takže já všem děkuji za spolupráci a jsem rád, že všechno běželo podle našich představ.“

Druhým společným podnikem série Maverick Hill Climb Czech, Mistrovství ČR, České trofeje bude 7. – 8. května tradiční 41. ročník Zámecký vrch MANN-FILTER v Náměšti nad Oslavou.

Tisková zpráva MHCC Jaromír Navrkal

Za komisi ZAV/AČR Jan Koudelka

 

Leave a Comment

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*