První letošní závod automobilů do vrchu jezdcům z Vysočiny vyšel.

O první dubnovou neděli se rozezvučely motory závodních automobilů na brněnském Automotodromu u příležitosti konání úvodních podniků série mezinárodních závodů Maverick Hill Climb Czech 2022 a Autoklub Mistrovství ČR 2022 soudobých a historických vozů. Nepříznivé, velmi chladné počasí,  se podepsalo na počtu startujících jichž bylo celkem v MHCC 67 a v MČR 46. Náš Kraj Vysočina měl v MHCC zastoupení v podobě 16 jezdců a v MČR pak 3 startující.

Vítěz prvního závodu V. GMS Prolog 2022 na Brněnském Automotodromu Davod Komárek s vozem McF1 EVO Komvet . foto Jiří Navrkal

MAVERICK HILL CLIMB CZECH 2022

Soudobé automobily

Nejrychlejší ženou brněnského závodu byla Kristýna Fillová na voze Mitsubishi EVO Komvet.

Mezi TOP 10 nejrychlejšími jezdci měla Vysočina v obou závodech 50 % podíl ve výsledkové listině absolutního pořadí a pořadí mezi startujícími se soudobými automobily. Nejúspěšněji si vedli jezdci týmu KRTZ motorsport KOMVET racing z Okříšek. David Komárek  si s vozem McF1 EVO Komvet vyjel v úvodním závodě vítězství, ve druhém byl druhý. Dvakrát zvítězil ve skupině E1 a třídě E1-3000/2WD. Kristýna Fillová ze Sudic u Náměště nad Oslavou si dojela pro šesté a páté místo absolutně, ve skupině E1 byla dvakrát třetí a dvě vítězství si připsala ve třídě E1+2000/4WD. Fillová se stala také dvojnásobnou vítězkou mezi ženami – Lady Trophy. Z týmu Komvet racing zvítězil ve druhém závodě brněnský jezdec a loňský absolutní vítěz MHCC Jiří Špalek , když v úvodním dojel na druhém místě na voze Norma M20F EVO. Dvě vítězství si odvezl ze skupiny E2/SC a také  třídy E2/SC+2000. Jeho stájový kolega Lukáš Padrta z Dolních Kounic s vozem Mitsubishi EVO IX získal deváté a osmé místo absolutně, ve skupině S1 skončil druhý a první a stejná umístění měl ve třídě S1+2000/4WD.

Marek Rybníček startující na KTM X-BOW GTX si z Brna odvezl dva poháry za 3. místo absolutně. Foto Jiří Navrkal

Dvěma třetími místy absolutně se blýskl náměšťský Marek Rybníček startující s KTM X-BOW GTX v Liqui Moly Racing Teamu. Dvě druhá umístění si vyjel ve skupině E1 a  vítězství získal ve třídě E1+3000/2WD.

Šest našich jezdců se představilo ve skupině S1. Ve třídě S1+2000/2WD byl nejúspěšnější František Gruntorád z Náměště na Oslavou se Škodou Octavii RS. Ten tuto třídu dvakrát vyhrál a ve skupině S1 se umístil dvakrát na čtvrtém místě. Radek Hury z Velkého Beranova týmu HaD Racing s Fordem Focus ST vybojoval dvojnásobně druhé místo ve třídě a ve skupině skončil pátý a šestý. Bronzový post získal dvakrát ve třídě  Radek Houska z jihlavského týmu SPZ-Vysočina, který startoval s osvědčeným Audi TT a ve skupině mu patřila dvojnásobně jedenáctá příčka.  Jeho dablér, Vojtěch Polák z Cejle u Jihlavy, byl ve třídě dvakrát čtvrtý a ve skupině skončil dvakrát na patnáctém místě. Ve třídě A1-2000 jsme měli dvojí zastoupení. Vilém Kašpar z Rapotic týmu VPKmotors se Škodou Fabii RS skončil v prvním závodě ve třídě čtvrtý, ve druhé si vše vynahradil a zvítězil. Ve skupině byl nejprve desátý, pak se posunul  na páté místo. Druhým byl třebíčský jezdec týmu Kosťa Motor, Tomáš Kostelecký s vozem Peugeot 206 GT. Ve třídě si vyjel dvě sedmá místa, ve třídě pak shodně skončil dvakrát sedmnáctý a dvě čtvrtá umístění si připsal v kategorii Junior Trophy.

Ve formulové skupině E2/SS a třídě do 2000 ccm se představil s vozem Formula Ford Mygale další třebíčský jezdec Zdeněk Špaček. Po vyrovnaných výkonech v obou závodech skončil ve  třídě  dvakrát na třetím stupni a stejně  umístění získal i ve skupině.

Historické automobily

Čtyři jezdci se prezentovali v kategorii historických automobilů. Mezi patnácti soutěžícími  se nejlépe umístil Tomáš Homola z Jihlavy týmu SPZ-Vysočina s BMW E30. Ten skončil v absolutním pořadí na třetím posléze na druhém místě. Stejná umístění získal ve skupině HA1 a ve třídě HA1+2000. S vozem Honda Ee9 Civic startoval jezdec týmu Osaka racing Michal Polehla z Rapotic. V abolutním pořadí dojel osmý a desátý, získal dvě druhá místa ve třídě HA1-2000, osmý a jedenáctý byl ve skupině HA1. Čtvrté a třetí místo si odvezl další rapotický jezdec Miloš Nováček z Japan racingu s Hondou Civic 4g.  Čtvrté a třetí místo mu patřilo ve třídě HA1-1400, čtrnáctý a dvanáctý skončil v hodnocení třídy HA-1.

Mezi jezdci s historickými formulemi startoval třebíčský jezdec Radek Kostelecký z Kosťa motor s vozem Ford Van Diemen. Ten dojel v absolutním pořadí sedmý a šestý, ve skupině HA2 dvakrát vyhrál a prvenství mu patřilo i ve třídě.

 AUTOKLUB MISTROVSTVÍ ĆR

V republikovém mistrovství se představili z Vysočiny tři jezdci.

Soudobé automobily

V zápolení jezdců se soudobými automobily startoval Petr Dlouhý z Ledče nad Sázavou. Mladý jezdec  byl znám ze svých minulých startů s kartcrossem, který v letošním roce vyměnil za vůz Radical SR4. Hned s ním byl úspěšný, když ve skupině E2-SC skončil šestý a čtvrtý a ve třídě E2-SC-1400 si vyjel dvakrát druhé místo.

Historické automobily

Mezi historiky byl na startu s formulí MTX 1-06B jezdec ze Žďáru nad Sázavou Lubomír Doležal. Ten měl úspěšný vstup, když v prvním závodě skončil na absolutním druhém místě, byl první ve skupině i třídě. Ve druhém závodě absolvoval pouze úvodní jízdu, ke druhé však bohužel již nenastoupil

Česká Trofej

V kategorii České Trofeje byl úspěšný jezdec z Lipníku u Hrotovic Martin Hort s vozem Peugeot 106. V absolutním pořadí skončil dvakrát na šestém místě, ve skupině E1H si dojel pro šesté a páté pořadí a  třídu E1H-1600 v prvním závodě vyhrál, ve druhém byl druhý

 

Příští závody se uskuteční  v sérii Maverick Hill Climb Czech tak i Autoklub Mistrovství ČR ve dnech 7. – 8. května 2022 na trati v Náměšti nad Oslavou, kde se pojede 41. ročník MANN-FILTER Zámecký vrch. Již nyní se těšíme na velkou účast jezdců obou sérií a velice početnou diváckou kulisu příznivců závodů automobilů do vrchu.


Kompletní fotogalerie : V. GMS PROLOG na Automotodromu v Brně ve fotografii.

Leave a Comment

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*