O víkendu 20. a 21. června 2020 se uskutečnil na trati dlouhé 2,9 km mezi Vírem a Bystřici nad Pernštejnem letošní úvodní podnik seriálu mezinárodních závodů automobilů do vrchu Maverick Rescue Euro Cup 2020 a druhý dvojzávod seriálu MZAV MRS – TROPHY 2020 s názevem 3. Vírské serpentiny.
Mezi šedesátkou startujících v závodu do vrchu se představilo 16 jezdců z týmů Kraje Vysočina, osm jich pak startovala v 35ti členném poli závodníků seriálu Trophy. Již v úvodu lze konstatovat, že se představili v tom nejlepším světle byť po oba dva dny počasí závodům příliš nepřálo, v sobotu trať zkrápěl drobný, nepříjemný déšť, v neděli pršelo při tréninkových jízdách a následně pak část trati oschla.
Palmu vítězství si z obou víkendových závodů odvezl z Víru jezdec z Okříšek nedaleko Třebíče, David Komárek s vozem Mc Laren F1 EVO startující tentokrát za tým KRTZ motorsport. Byl nejlepší v absolutním hodnocení, stejně i mezi soudobými vozy a prvenství mu dvakrát patřilo ve třídě E1 nad 2000 ccm dvoukolek. Po prvním víkendovém závodu mu patří prvenství v absolutním hodnocení s 80 body, 40 bodů si připsal v soudobých vozech a ve třídě. Druhé a třetí místo si vybojovala Kristýna Fillová ze Sudic u Náměště nad Oslavou, startující ve stejném týmu jako David Komárek se superrychlým Mitsubishi Black 9. Mimo tohoto umístění ještě dvakrát byla první ve třídě E1 nad 2000 ccm čtyřkolek a dvakrát byla první v hodnocení Dámského poháru.
Po těchto závodech je Fillová na druhém, děleném místě společně s Rakušanem Ferdinandem Madrianem (Norma M20FC), oba si připsali v absolutním hodnocení 67 bodů, v soudobých vozech získali 27 bodů a dalších 40 bodů má za celkové první místo v hodnocení Dámského poháru. Do desítky nejlepších se v obou závodech probojoval třebíčský jezdec Milan Motálek startující v barvách okříšského týmu Komvet racing. S vozem Mitsubishi Lancer VII skončil absolutně v sobotu na pátém místě, vyhrál třídu S1 čtyřkolek nad 2000 ccm. V neděli měl v první závodní jízdě kolizi se svodidly a závod nedokončil. I přesto je absolutně na sedmém místě s 8 body a vede třídu s 20 body. Podobný osud potkal loňského osmého nejlepší jezdce seriálu, Viléma Kašpara z Rapotic, který opět startoval se Škodou Fabii RS ve dvoukolkách třídy S1 nad 2000 ccm v týmu VPKmotors. V sobotu byl mezi soudobými vozy absolutně na jedenáctém místě a vyhrál třídu. Nedělní závod pro něj skončil taktéž v první jízdě výletem mimo trať u Autocampu Na Kopci.
Úspěšný byl dvakrát náměšťský František Gruntorád s vozem Škoda Octavia RS skončil na dvanáctém místě absolutně, v sobotu byl druhý a v neděli vyhrál třídu S1 dvoukolek nad 2000 ccm a je první ve třídě s 35 body. Jeho týmový dablér Jiří Borkovec, dosáhl na páté a šesté místo ve třídě za což si vyjel celkem 14 bodů a je na šestém místě. Dobře si vedli i další dabléři, Radek Hury z Velkého Beranova u Jihlavy a Luděk Doubek z Jihlavy. Ti startovali v týmu HaD Racing s vozem Ford Focus ST ve třídě S1 dvoukolek nad 2000 ccm. Hury získal třetí a druhé místo ve třídě a celkově má 27 bodů a patří mu třetí místo. Doubek byl sedmý a pátý, s 12 body je na sedmém místě ve třídě. S vozem BMW M3 se představil ve vrchařské soutěži, loňský třetí nejlepší slalomář, jihlavský jezdec Roman Houska z týmu SPZ-Vysočina. Ten jel také ve třídě S1 dvoukolek nad 2000 ccm, kde si vyjel v sobotu místo čtvrté a v neděli skončil na třetí místo na stupních vítězů. Celkově má 22 bodů a je třetí. Dabléry měla také třída S1 do 1600 ccm, kde v týmu Dohnal Motorsport z Kněžic u Jihlavy startovali s vozem Citroen C2, Josef Dohnal a Jana Kazdová. Dohnal si vyjel druhé a třetí místo ve třídě a se 27 body je na druhém místě. Jana Kazdová skončila dvakrát pátá ve třídě za což má 16 bodů a je taktéž pátá. V hodnocení Dámského poháru si vyjela za sobotní druhé a nedělní třetí místo celkem 27 bodů a celkově je druhá. Ve stejné třídě jel ještě jezdec týmu VPKmotors Tomáš Brůža s Fordem Fiestou a ten za dvě čtvrtá místa si připsal na své konto 20 bodů a je na čtvrtém místě. V eskových čtrnáctistovkách startoval třebíčský jezdec David Oravec týmu Skalda Racing s vozem Škoda Fabia. Ten si za šesté a čtvrté místo ve třídě vyjel 16 bodů a je celkově se 16 body čtvrtý. Ze Žďáru nad Sázavou přijel bojovat o body Lukáš Sládek. Ten startoval za tým DTL Sládek s vozem Peugeot 206 GTi ve třídě E1 do 2000 ccm. Celkově si připsal z obou závodů 16 bodů za šesté a čtvrté místo a je na pátém místě ve třídě.
Dva zástupce měl Kraj Vysočina také v seriálu jezdců startujícími v kategorii s historickými vozy. V absolutním pořadí byl druhý a třetí, loňský první vícemistr mezi slalomáři, Tomáš Homola z jihlavského týmu SPZ-Vysočina s vozem BMW E30. Ten za tato umístění získal 27 bodů a je třetí. Ve třídě HA1 nad 2000 ccm v sobotu vyhrál a v neděli byl druhý za což si vyjel 35 bodů a patří mu druhé místo. S VW Golf GTi se představil David Šplíchal z týmu GTI garage z Bohušic u Jaroměřic nad Rokytnou. Ten startoval ve třídě HA1 do 2000 ccm, kterému patřilo v sobotu dvanácté a v neděli šesté místo absolutně za něž získal 6 bodů a je na osmém místě. Ve třídě mu patří druhé místo se 32 body, které si vyjel za sobotní třetí místo a v neděli třídu vyhrál.
S jezdci se opět setkáme na druhém víkendovém závodě MREC 2020, který se uskuteční 4. – 5. 7. 2020 na trati Vrbenského vrchu ve Vrbně pod Pradědem. Zde budou poprvé také závodit jezdci Mistrovství ČR, České Trofeje a Mistrovství ČR historických automlobilů.
foto : Jiří Navrkal – Motor Vysočiny