Obnovená premiéra závodů na Albrechtickém kopci přála jezdcům z Vysočiny

První závod poblíž Lanškrouna se konal v roce 1976 a vedl do kopce Laudon směrem na Albrechtice. Jednalo se o oblastní a krajské závody, ale pořadatelům se podařilo v roce 1984 tento závod zařadit do Mistrovství Československa a to až do roku 1989. Pak byla tradice závodu přerušena do roku 1997, kdy se podařilo pořádání závodu opět na Laudon vrátit a to až do roku 2011. Důvodem ukončení  závodů byl na několika místech velmi špatný povrch na čtyřkilometrové trati. Přesto  při závěrečném závodě se podařilo  Ing. Otakaru Krámskému s vozem Reynard K11 vytvořit nový traťový rekord časem 1:33,12 min.  Položení nového asfaltového koberce umožnilo až v letošním roce závod uskutečnit. Promotérsky závod zajistil  Maverick Rescue a jel se zde volný mezinárodní závod automobilů do vrchu s názvem GMS Albrechtický kopec.

Na voze McLaren Fi EVO Marka Rybníčka se představil premiérově v této sezóně David Komárek

K závodu se prezentovalo více jak padesát jezdců se soudobými vozy a patnáctka jezdců s historiky. Sobotní závod byl ovlivněn častými dešťovými přeháňkami, přesto to byl velice zajímavý.  Prvenství si  do Staré Paky odvezl Martin Vondrák, startující s formulovým vozem Tatuus Formule Masters, mezi historiky byl nejrychlejší Petr Haviger s Renaultem Clio z Prostějova. Před nedělním závodem se počasí umoudřilo a mohlo se jet na plný plyn. A tak  došlo  k překonání  dosavadního rekordního času Krámského  hned třikrát.   Nejdříve to byl Dušan Nevěřil a následně dvakrát absolutní vítěz nedělního závodu, Miloš Beneš z Nového Města nad Metují z GMS Racing Teamu. Ten s vozem Osella FA 30 stanovil nový rekordní čas 1:29,48 min. Vítězství mezi historiky slavil ze Star racing teamu Lukáš Dorinský z Broumova na voze VW Golf mk2.

Mezi účastníky závodů byla i celá řada jezdců z našeho Kraje Vysočina. Poprvé v letošní sezóně se v Lanškrouně představil David Komárek z týmu Komvet racing z Okříšek u Třebíče. Ten provětral speciál McLaren F1 EVO, se kterým startuje Marek Rybníček v evropském šampionátu. David využil volného termínu v seriálu ME a vůz hlavně testoval a příliš nehleděl na výsledek. Přesto v sobotním závodě skončil v absolutním pořadí na druhém místě, v neděli pak čtvrtý.  V obou závodech zvítězil v nejpočetněji obsazené skupině E1 (11 startujících)  a také ve třídě E1 dvoukolek nad 2000 ccm.

Fillová Kristýna – Mitsubishi Black EVO – E1-SH+3000 – Zámecký vrch MANN-FILTER 2019

Další úspěšný závodní víkend si připsala Kristýna Fillová ze Sudic u Náměště nad Oslavou. Ta opět startovala v barvách týmu KRTZ motorsport s vozem Mitsubishi BLACK 9 a v sobotu obsadila absolutně osmé místo, v neděli pak byla dvanáctá. Ve skupině E1 jí patřilo druhé a třetí pořadí a mezi pěti startujícími ve třídě E1 čtyřkolek nad 2000 ccm byla v obou závodech nejrychlejší. Prvenství získala v obou závodech v samostatně vypsané soutěži pro ženy – Lady Trophy.

Sobotní závod se také vyvedl jezdci z Humpolce Bohuslavu Krejčímu, startujícímu ve třídě E1 do 1600 ccm z týmu KR pro Skoda Historic s vozem Škoda Rapid. Ten v uvedené třídě skončil na druhém místě a ve skupině E1 byl klasifikován jako patnáctý. V nedělním závodě dokončil první jízdu, ale pro závadu ke druhé jízdě již nemohl nastoupit.

Premiéru v  závodě měli se Škodou Octavia ve třídě E1 dvoukolek nad 2000 ccm  Jakub a Patrik Pospíchalovi z Dlouhé Brtnice u Jihlavy, kteří startovali za Historic racing club Jihlava.  Na nováčky si nevedli vůbec špatně, ale bohužel jen v sobotním závodě. Jakub skončil v hodnocení skupiny E1 na 26. místě a ve třídě byl osmý, Patrik byl na 28. místě ve skupině a devátý  byl ve třídě. Nedělní závod pro ně skončil již v první jízdě Jakuba, který měl lehkou kolizi a vůz nebyl schopen dalšího závodění a tak to znamenalo stop nejenom pro Jakuba, ale také pro Patrika, ti startovali jako dabléři.

Další dablérskou dvojici tvořili František Gruntorád s Jirkou Borkovcem z Náměště nad Oslavou. Jeli s osvědčenou Škodou Octavii RS ve třídě S1 dvoukolek nad 2000 ccm. V ní skončil v sobotu Gruntorád na pátém místě a v neděli byl čtvrtý, ve skupině S1 mu patřilo 7.a 5. místo. Borkovec obsadil ve třídě dvakrát šesté místo, ve skupině byl devátý a osmý.

 

V kategorii historických vozů se s vozem Škoda 130 LR představili další dabléři – Milan Zelený a Josef Kružík z Historic  racing clubu Jihlava. V sobotu patřilo Zelenému šesté místo absolutně mezi historiky, byl čtvrtý ve skupině HA1 a druhé místo obsadil ve třídě HA1 do 1300 ccm. V neděli absolvoval pouze jednu závodní jízdu a následně druhou nedojel.  Kružík si v sobotu vyjel absolutně deváté místo a v neděli byl šestý, ve skupině HA1 vybojoval sedmé a čtvrté pořadí a ve třídě HA1 do 1300 ccm byl třetí a v neděli vyhrál.

Comments are closed.