O víkendu 20. a 21. června 2020 se uskuteční úvodní mezinárodní závody automobilů do vrchu a druhý podnik mezinárodního závodu trofeje – Maverick Rescue Euro Cup 2020.
Program dvoudenních závodů bude zcela identický. Před zahájením tréninkových jízd bude pro všechny startující povinná rozprava v prostoru startu. Od půl deváté budou zahájeny tréninkové jízdy – nejprve dvě pro vrchaře a následně pro trofej. Vlastní závody začnou po oba dva dny slavnostním zahájením ve třináct hodin po němž budou následovat závodní jízdy vrchařů a o půl čtvrté bude zahájen závod trofeje. Na závěr se uskuteční vyhlášení nejlepších jezdců v obou seriálech.
A koho budeme moci na trati Vírských serpentin vidět? Při postupném uvolnění hranic mezi státy Evropské unie a Schengenského prostoru umožnilo zaslat přihlášky na tento závod i ze zahraničí. V první řadě se jedná o jezdce z Rakouska z týmu SKI Modřice/Mad Racing Power, manžele Christiana a Siegrid Ferstlovi s vozy F-Tatuus Master. Christian bude letos obhajovat loňské celkové prvenství v seriálu do vrchu. K dalším favoritům na přední umístění bude patřit Ferdinand Madrian s vozem Norma M20 FC nebo Felix Pailer s Lancii Delta Integrale. Z Německa je přihlášen loňský druhý jezdec v celkovém hodnocení Philipp Wilhelm na voze Norma M20 FC Oreca.
Na seznamech přihlášených, kterých je dohromady 131 (z České republiky, Slovenska, Rakouska a Německa) do obou seriálů je řada jezdců z našeho Kraje Vysočina. Osmnáct vysočinských jezdců najdeme mezi 90 jezdci pro závod do vrchu. Největším regionálním želízkem v boji o nejvyšší příčky absolutního pořafí jistě bude David Komárek startující na McLarenu F1. Stranou jistě nezůstanou ve třídě E1 nad 2000 ccm Kristýna Fillová s vozem Mitsubishi Black 9 a Milan Motálek se sedmičkovým Mitsubishi Lancer EVO. Ve dvoukolkách třídy E1 nad 2000 ccm je přihlášen se Škodou Octavii Jakub Pospíchal a v éčkových čtrnáctistovkách pak David Oravec se Škodou Fabii. Nejpočetněji jsou zastoupeni naši jezdci ve třídě S1 dvoukolek nad 2000 ccm. Jedná se o Jiřího Borkovce a Františka Gruntoráda s vozem Škoda Octavia RS, Viléma Kašpara s Škodou Fabii RS.
S Fordem Focus ST je to dvojice Radek Hury a Luděk Doubek a seznam ještě doplňuje loňský druhý vícemistr ze slalomového seriálu, Roman Houska s BMW M3. Ve třídě S1 do 1600 ccm máme přihlášenou dvojici na voze Citroen C2 – Janu Kazdovou s Josefem Dohnalem a s Fordem Fiestou ještě Tomáše Brůžu. V kategorii jezdců s historickými vozy to je loňský první vícemistr ve slalomu, Tomáš Homola na BMW E30. Se Škodou 130 LR je další dvojice jezdců – Milan Zelený a Josef Kružík a výčet uzavírá David Šplíchal s vozem VW Golf GTi.
Do trofeje slalomářů je zapsáno 41 jezdců mezi nimž figuruje 10 z našeho Kraje Vysočina. Ve třídě čtyřkolek AS-S1 nad 2000 ccm to jsou hned čtyři jezdci – Zdeněk Trnka, Milan Motálek, Jiří Hybášek a Jiří Ondráček s vozy Mitsubishi Lancer EVO. Ve dvoukolkách nad 2000 ccm jsou přihlášeni se Škodou Octavii RS Jiří Borkovec s Františkem Gruntorádem a trojici doplňuje Radek Houska s Audi TT. Ve třídě AS-S1 do 1600 ccm jsou na seznamu Zdeněk Podpěra s Citroenem C2 a s Peugeotem 206c Lenka Hrubanová. Mezi veterány ve třídě AS-HA1 je Jaroslav Midrla s vozem VW Buggy.
Závodní víkend proběhne za zvýšených hygienických podmínek a podle opatření proti šíření nemoci Covid-19 Ministerstva zdravotnictví ČR platných ke dni konání závodů. Pro diváky budou vyhrazeny divácké sektory a po celý víkend bude vstupné dobrovolné.
Podrobné informace o závodním víkendu ve Víru najdete na tomto odkazu : https://www.motorvysociny.cz/kalendar-akci/20-21-6-2020-3-virske-serpentiny-maverick-rescue-euro-cup-2020-vir/