O víkendu startuje sezóna závodů automobilů do vrchů. Na start se postaví šestadvacítka jezdců z Kraje Vysočina.

Jen pár dnů nás dělí od zahájení letošní sezóny závodů automobilů do vrchu. Úvod obstará VI. GMS – PROLOG Automotodrom Brno ve dnech 1. – 2. dubna 2023.  V jeho programu budou jezdci bojovat o první body do LIQUI MOLY  Mistrovství ČR v závodech automobilů  do vrchu, AUTOKLUB Mistrovství ČR v závodech do vrchu historických automobilů a České Trofeje závodů automobilů do vrchu. Součásti bude i Mezinárodní závod automobilů do vrchu série LIQUI MOLY  Maverick Hill Climb Czech 2023. Novinkou budou samostatně hodnocené závody Mistrovství Rakouska do vrchu soudobých a historických automobilů. Víkendové závody budou úzce navazovat na předsezónní třídenní testování a volné jízdy sportovních a závodních automobilů, které se uskuteční od středy 29. do pátku 31. března 2023.

Prvního března byly spuštěny přihlašovací systémy pro všechny tři série závodů úvodního podniku, ukončení je stanoveno na 27. března 2023. V současné době po uzávěrce přihlášek obsahuje seznam přihlášených do republikových mistráků a ČT  66 jezdců, do Mavericku pak jde o 107 jezdců a Rakouské mistrovství má zaevidováno  41 závodníků.

V republikovém mistrovství je v  šedesátišestičlenném seznamu pět jezdců z Kraje Vysočina.  Druhý z loňského absolutního pořadí jezdců se soudobými vozy a vítěz Kategorie I a Skupiny 2,  Marek Rybníček. Ten bude startovat s vozem KTM GTX-BOW  s nímž se v domácím šampionátu představí  pouze  vyjímečně neboť jeho letošní prioritou budou starty v závodech evropského šampionátu v týmu ACCR LIUQI MOLY CZ.   Druhým přihlášeným je Petr Dlouhý s vozem Radical SR4, v loňském ročníku  skončil v Kategorii II na devátém místě a ve třídě E2-SC do 1400 byl druhý. Mezi přihlášenými jezdci s historickými automobily  je druhý z loňského absolutního pořadí, Jaroslav Prášek s formulí Chevron B42 F2, dále pak s  formulovým vozem MTX 1-06 B, Lubomír Doležal, pátý loni v Divizi 2.  Mezi třinácti přihlášenými v České Trofeji je čtvrtý z loňského absolutního pořadí a vítěz třídy E1-H do 1600 ccm, Martin Hort  s vozem Peugeot 106.

Vítěz prvního závodu V. GMS Prolog 2022 na Brněnském Automotodromu Davod Komárek s vozem McF1 EVO Komvet . foto Jiří Navrkal

Mezi třiiadvaceti přihlášenými jezdci z Vysočiny budou patřit mezi favority úvodního podniku letošní série Mezinárodních závodů automobilů do vrchu LIQUI MOLY Maverick Hill Climb Czech 2023, loňský absolutní vítěz David Komárek s vozem Mcf1 EVO Komvet nebo loni celkově druhý Jiří Špalek s Normou M20F. O nejvyšší posty bude také bojovat Kristýna Fillová s Mitsubishi EVO Komvet, které v minulém ročníku patřilo celkové třetí místo a stala se vítězkou Dámského poháru. Dále je ve Skupině E1 přihlášen ve třídě do 1600 ccm Bohuslav Krejčí  se Škodou Rapid 130RH a tři jezdci ve čtrnáctistovkách,  David Oravec se Škodou Fabii,  Zdeněk Podpěra s Hondou Civic a Miroslav Kališ se Škodou 110 R. Otec Zdeněk Špaček, loni druhý v této třídě,  s dcerou Janou  Špačkovou jako dabléři, jsou přihlášeni ve třídě E2/SS-2000 s osvědčeným formulovým vozem Ford Mygale 98.

Ve Skupině S1 je na seznamu ve třídě nad 2000 ccm čtyřkolek  jediný jezdec z našeho kraje a to Zdeněk Trnka s Mitsubishi EVO VI. Mezi jezdci s dvoukolkami stejné třídy, jsou vedeni  Radek Houska  a jeho dablér Vojtěch Polák s vozem Audi TT, Roman Houska s BMW M 3 a František Gruntorád se Škodou Octavii RS. Ve třídě do dvou litrů jsou další dva jezdci, loňský vítěz této třídy,  Vilém Kašpar se Škodou Fabii RS a Tomáš Kostelecký s Peugeotem 206 GT.

Vírské serpentiny 2022 -Homola Tomáš – BMW E30 – HA1+2000

Mezi jezdci startujícími s historickými automobily figuruje na seznamu druhý z loňského ročníku, Tomáš Homola s vozem BMW E30, který jede ve třídě nad 2000 ccm. Do této třídy pro letošní sezónu přestoupil loňský vítěz třídy do 1400 ccm Miloš Nováček, který si pořídil vůz Mazda GTX 4×4. Ve třídě do 2000 ccm je  přihlášen Michal Polehla s Hondou Civic EE9 – loni druhý v této třídě.  V nejslabší třídě do 1400 ccm by měli mít svoji premiéru Alice a Patrik Rybníčkovi se Škodou Favorit a Michal Nečas s Hondou Civic. V kategorii historických formulových vozů figuruje v seznamu její loňský vítěz Radek Kostelecký s Formuli Ford Van Diemen.

Úvodní podnik se pojede na trati v protisměru se startem pod Schwantzovou zatáčkou a cílem u tribuny A po ujetí 2435 metrů.  Program bude po oba dva dny zahájen povinnými tréninkovými jízdami a to od 8.00 hodin. V sobotu se pojedou dvě jízdy, v neděli pak pouze jedna. Vlastní závody budou zahájeny v sobotu ve 12.00 hodin a pojedou se dvě jízdy. V neděli se uskuteční tři závodní jízdy, první bude zahájena v 10.00 hodin. Po oba dva dny se předpokládá, že těsně po 18.00 hodiny se uskuteční vyhlášení nejlepších jezdců a předání cen.

Pro příznivce závodů automobilů je připraven program od středy, kdy budou zahájeny již zmiňované testovací jízdy až po nedělní závod. Bude se na co dívat, to nám věřte!!! Přijeďte na Automotodrom fandit svým jezdcům!!!

Leave a Comment

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*