Úspěšný automobilový závodník z Náměště nad Oslavou udělal před sezónou radikální řez a po sezonách za volantem pronajatých vozů si pořídil pro letošní sezónu svůj vlastní. V týmových dílnách našla svoje zázemí novinka rakouského výrobce KTM X-BOW GTX se kterým se Marek v letošní premiérové sezóně zúčastní převážně závodů v České republice.
Vůz splňující specifikaci okruhové kategorie GT2 s tovární podporou vážící 1050 kg disponuje pětiválcovým motorem Audi, o objemu dva a půl litru a výkonem 530 koní. Díky svým parametrům a nově vytvořeným technickým regulím pro zařazení vozů v mezinárodních závodech automobilů do vrchu patří vůz do kategorii 1 do Performance faktoru skupiny 2.
Seznámení s novou technikou proběhlo pod dohledem inženýrů brněnského týmu RTR Project, který má několikaleté zkušenosti s rakouskými vozy na závodních okruzích v půlce dubna na Slavakiaringu. První ostré kilometry na tratích závodů automobilů do vrchu absolvoval Marek Rybníček druhý květnový víkend při Mistrovství Slovenska na závodě Profi Car Ostrá Lúka nedaleko Zvolena a na českých tratích představil vůz minulý víkend v rámci seriálu Maveric Hill Climb Czech 2021 na Slováckém kopci v Násedlovicích.
Opravdový křest ohněm čeká na Marka Rybníčka příští víkend 28. – 29. května 2021, kdy změří svoje síly s jedinečnou konkurencí, při závodě Mistrovství Evropy v závodech automobilů do vrchu na ikonické trati Ecce Homo ve Šternberku.
O svoje první dojmy z nového sportovním náčiním se námi podělil v krátkém rozhovoru Marek Rybníček v Násedlovicích. „ V letošní sezóně , která z mého pohledu bude testovací , se zúčastním vybraných závodů v České republice a pokud to situace dovolí tak nějakého závodu ME v okolních zemích. Hlavní letošní prioritou je naučit ryze okruhový speciál kterým KTM X-BOW GTX je , obratnosti na tratích závodů automobilů do vrchu . Na začátek seznamování s vozem jsme zvolili testování na okruhu na Slovakiaringu, kde velká porce kilometrů za volantem rakouského speciálu naznačila jeho potenciál a já se postupně sžíval s ovládáním tohoto krasavce. Postupná přeměna okruhového speciálu ve vrchařský pokračovala na Ostré Lúce, kde jsme se zaměřili na telemetrii vozu. Hrbolatá úzká trať závodu sice našemu vozu moc nevyhovovala, ale postupné zrychlování a stále lepšící pocit z jízdních vlastností vozu ukázaly, že jdeme v nastavování vozu správným směrem. Násedlovický víkend je pro nás dalším testováním a o tom, jak na tom opravdu jsme, se uvidí při závodě Mistrovství Evropy ve Štemberku. Díky výsledkům z Ostré Lúky a Násedlovic, kde jsme patřili mezi nejrychlejší v kategorii, věřím že jsme dobře připraveni a konkurenci ve Šternberku potrápíme. Zatím sice máme ve voze motor o výkonu 530 koní, ale od továrny KTM máme přislíbené dodání motoru o více jak 100 koní výkonnějšího, ale stále nevíme, jestli se to povede už do Štemberka. Každopádně z auta jsem doslova nadšený “