Marek Rybníček zahájil novou sezónu na trati ve Vrbně pod Pradědem.

Marek Rybníček na trati Vrbenského vrchu s vozem Škoda Fabia R5 EVO

Rozjezd do nové sezóny s novým vozem v novém týmu a s novými cíli, to byl stručný popis situace, do níž se před úvodním podnikem dostal Marek Rybníček. První závodní kilometry pro vyznavače závodů do vrchu byly v letošním roce k mání až s velkým odkladem v následku reakce na „řádění“ pandemie covidu-19. Kompletně přeskládaný kalendář letošního domácí šampionátu v kombinaci se zrušením letošního ročníku mistrovství Evropy, umožnil první srovnání závodní formy jezdců Nutrend Racing s konkurencí až na začátku července při závodu Vrbenský vrch 2020 u Vrbna pod Pradědem.

Velmi výkonný speciál Škoda Fabia „R5“ dostal k dispozici Marek Rybníček až k prvnímu sobotním tréninku, a tak musel z naprostého minima (spíš nuly) zkušeností najít správnou cestu k prvním bodům dosaženým v kategorii 1 a dílčí skupině 1 (která je stanovena dle tzv. performance faktoru – novinka od letošní sezóny). Vůz Marka je původem od firmy Profiko a její technici zajišťují i jeho servis během závodu, nicméně Náměšťský jezdec startuje za tým Nutrend Racing a během závodu využívá jeho zázemí. Do prvního závodního víkendu vstupoval s velkým očekáváním, co mu návrat do vrchařského „monstra“ s pohonem 4×4 přinese. S obdobnou koncepcí totiž dosáhl v uplynulých sezónách mnoha úspěchů ať už na domácí scéně či v závodech mistrovství Evropy. „Je to v časovém hledisku rychlá změna techniky, ale mám s podobnými auty najeto spoustu závodních kilometrů, tudíž se nebojím, že by to byl až tak zásadní problém, vrátit se zpět k tomuto typu vozu. Samozřejmě bude R5-ka vyžadovat jiný přístup, například co se týče různých detailů v kokpitu vozu přímo při ovládání, nicméně se těším na nový stroj a sžívání se s ním. Snad se nám podaří najít nějaký rozumný setup i společné porozumění už při prvním startu ve Vrbně,“ naznačoval Marek Rybníček, co ho čeká o prvním červencovém víkendu roku 2020. A po závodě? Markovi se podařilo během víkendu postupně zrychlovat a stále zdokonalovat svoje výkony na trati. Při sbírání prvních zkušeností s novým vozem dokázal projet cílem jako druhý v pořadí své skupiny a jako čtvrtý v absolutním hodnocení, a to v obou závodních dnech: „Jsem opravdu spokojený. Závodní víkend se podařil v rámci našich možností při tak náročném závodě z pohledu seznámení se ze zcela novým vozem na výbornou. Můj výkon měl zcela jistě rezervy, to ani v dané situaci nebylo možné jinak realizovat, ale dvakrát získané stříbro je pro mě výborným vstupem do letošního závodního programu,“ konstatoval po dvojitém pódiu ve vrbenském závodě Marek Rybníček.

Týmová sestava Nutrend Racingu pro sezónu 2020 – zleva David Dědek, Marek Rybníček, Václav Janík

Do letošní sezóny vstoupil Nutrend Racing s mnoha novinkami. Rozšířila se jezdecká sestava, změnil se plán letošní sezóny z důvodu zrušení evropského šampionátu a samozřejmě se zbrojila technika pro dosažení těch nejrychlejších výkonů. Na strojích startujících za tým Nutrend Racing se objeví v letošním roce dvě nové jmenovky, které se budou pojit s novými tvářemi Marka Rybníčka a Davida Dědka, jejichž závodní povinnosti budou směřovat s podporou týmu na závody do vrchu. Na vozech proběhla celá řada dílčích úprav a ty nejpodstatnější se udály na speciálu Norma M20FC Turbo, s nímž bude i letos pokračovat v bojích na kopcích Václav Janík. Marek Rybníček ustoupil z původních plánů startovat v letošním roce se speciálem McLaren F1 Evo a nakonec využije služeb Škoda Fabia „R5“ ovšem v provedení velmi odlišném od rallyové specifikace. Tento kopcový speciál je postaven jako silueta a disponuje výkonem okolo 670 PS. David Dědek se představí s dvoulitrovou specifikací sportovního prototypu Norma M20FC a pro Davida se bude jednat o premiérovou sezónu s tímto speciálem na kopcích.

Start do vrchařské sezóny se odehrál při úvodním podniku domácího mistrovství. Bojovat o mistrovské body vyrazilo do Vrbna pod Pradědem trio výše uvedených jezdců v červencovém termínu, což je pro start závodní sezóny velmi pozdní termín. Podstatou všech těchto změn jsou pochopitelné kroky pořadatelů jako následky direktivy ze strany státní správy, která reagovala na celosvětovou pandemii covid-19. Evropský šampionát, který měl být v letošním roce těžištěm snahy týmu v disciplíně vrchů byl bez náhrady zrušen, a tak musel Nutrend Racing narychlo měnit plány. Po představení náhradního kalendáře domácího mistrovství se tým přeorientoval na domácí kopce a v letošním roce tedy zamíří za boji o pódia na české kopce, namísto těch evropských. Ve Vrbně se tedy sešlo trio Janík – Rybníček -Dědek, aby vyzkoušelo po předlouhé mezi sezónní pauze svoji techniku v soutěžním režimu v programu víkendového dvojzávodu.

Nutrend Racing bude pokračovat dalším závodem 18.-19. července , kdy se závodní motory rozezní na Zámeckém vrchu v Náměšti nad Oslavou, kde bude pokračovat český šampionát dalším dvojzávodem. Náš tým by měl být tentokrát už v kompletní podobě i s monopostem Lola Jiřího Svobody, který závod ve Vrbně vynechal.

Zdroj : Tisková zpráva Nutrend Racing

Zanechat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*