Marek Rybníček zahájil evropskou sezónu na Rechbergu třetím místem.

Marek Rybníček na trati závodu v Rechbergu

Poměřit svoji rychlost s evropskou špičkou vyrazil Marek Rybníček s Liqui Moly Racing Team do rakouského Rechbergu, kde byl zahájen letošní šampionát Mistrovství Evropy závodů automobilů do vrchu.

Na Rechbergu bylo hlavním tématem počasí, studená vlna strašila především v týdnu před závodem, když v polovině dubna přinesla sněhové přeháňky. Pro Rechberg je sníh nic netradičního, ale letos tomu bylo právě naopak. Všude v okolí poletující sníh, ale na Rechbergu jen nízké teploty. Závod tak nebyl ovlivněn přítomností sněhových jazyků či závějí, tak jak tomu bylo po cestě na závod v okolí Vídně. Pojďme ale k závodu. Marek Rybníček se s pěti kilometrovou tratí zná velmi dobře díky startům z předešlých let ovšem během té doby již vystřídal celou řadu závodní techniky. V současnosti sedlá svůj vůz druhou sezónu.
Sobotní program byl tvořen trojicí tréninkových jízd, kde mohl piloti Liqui Moly Racing vyzkoušet svoji připravenost pro nedělní závod. Marek Rybníček se s Fiestou snažil navázat na loňské úspěchy při závodech mistrovství Evropy a rozhodně se chtěl prosadit na nejvyšší posty. V tréninku jeho vůz ale potrápily technické problémy: „Mám potíže s brzdami. Nemůžeme přijít na příčinu, ale od začátku tréninků máme přebrzděnou zadní nápravu, takže nemůžu zcela využít brzdný účinek. Hledáme i optimální nastavení nového podvozku. Je to první závod sezóny na klasické trati, takže hledáme nejlepší cestu, jak vůz přizpůsobit místní hrbolaté trati. Sobotní tréninky ale i přes tyto potíže vyšly vcelku dobře. Časem se držím nejrychlejších, dělí nás jen minimální rozestup. Zítra to bude pěkný závod, snad se mechanikům podaří odstranit problémy s brzdami,“ hodnotil tréninkový den Marek Rybníček, kterého od nejrychlejšího času dělilo 1,5 sekundy.

Závodní den jezdci Liqui Moly Racing Teamu nepřinesl mnoho odlišného od sobotních tréninků. Markovi se závodní den nepodařilo odjet bez přetrvávajících problémů s brzdami. Podařilo se sice odladit nastavení podvozku, které byl po zákrocích mechaniků výrazně lepší, ale nešlo se zcela spolehnout na brzdy. V první závodní jízdě sice dosáhl osobního maxima na Rechbergu, ale stále s vědomím, že není tato jízda plnohodnotná. Soupeřům Vitverovi a Michlovi se podařilo poodskočit o 4 sekundy a to už se v tak vyrovnaném závodě těžko dotahuje. Marek si po první jízdě zajistil třetím nejrychlejším časem bronzovou pozici. V druhém závodě již jen kontroloval svoji pozici, takže stejně jako jeho týmový kolega završil svoji účast při úvodním podniku letošní sezóny evropského šampionátu ziskem bronzu. „Letošní Rechberg byl nesmírně těžký. Chladné počasí nedopřálo optimální podmínky pro pneumatiky, ale samozřejmě podmínky měly všichni stejné. Dan i Vladimír zajeli parádně a právem byli v konečném hodnocení přede mnou. Já jsem věděl, že budu ztrácet už před závodem. Problém s brzdami nebylo možné odstranit v místě závodu, takže jsem musel při brzdění volit opatrnou strategii a tím pádem jsem ztrácel. Do dalších závodů už ale bude vše v pořádku. Posunuli jsme se i s nastavením nového podvozku a do dalších závodů tak budeme mít zkušenosti, které nás zrychlí. Třetí místo v evropské konkurenci je parádní výsledek a pro mě dobrý vstup do letošní sezóny. Nyní se už těším na domácí závod v Náměšti, kde bude Liqui Moly Racing Team pokračovat ve svém programu…“ završil svými slovy svoji účast na Rechbergu Marek Rybníček.

Nyní bude tým směrovat své síly na přípravu techniky pro domácí závod v Náměšti nad Oslavou, kde bude pokračovat seriál domácího šampionátu.

foto : Lukáš Cholasta

Zanechat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*