Marek Rybníček veze z německého Glasbachu třetí místo.

Marek Rybníček na trati v Glasbachu.Výfukové svody závodních speciálů sotva stačily vychladnout po závodním víkendu na šternberském Ecce Homo, kde se utkala evropská špička v závodech do vrchu při čtvrtém podniku mistrovství Evropy, kde samozřejmě nemohl chybět ani Liqui Moly Racing Team a už se opět žhavily při spalování vysokooktanového benzínu v německém Glasbachu, kde vrchařský šampionát pokračoval. Německý závod představuje zcela rozlišný profil tratě oproti předchozím závodům s vysokou úrovní zabezpečení a až přehnanou pořadatelskou péčí. Ochutnat atmosféru tohoto závodu se vydal do středu Německa poblíž lázeňského městečka Bad Liebenstein Marek Rybníček.

Ambice Marka Rybníčka směřovaly do jiných sfér. V dosavadním průběhu šampionátu se při dvou startech umístil dvakrát na třetí příčce v rámci skupiny E2-SH. Třiceti bodový příděl tak zdobil jeho dosavadní bilanci v letošním ročníku evropského šampionátu, jeho cíle ale především směřovaly k dílčímu úspěchu, k vylepšení statistiky o lepší než bronzovou pozici.

Marek Rybníček  v barvách Liqui Moly Racing ale neměl v úvodu závodního víkendu příliš štěstí, nepřála mu přízeň jeho závodní techniky. Marka potrápil brzdný systém a aby toho nebylo málo ještě se mu v jedné z jízd podařilo rozdělit řadící táhlo na dvě poloviny, takže nebylo možné rozumným způsobem skládat rychlostní stupně v převodovce: „V sobotních trénincích jsem si vybral smůlu. Nejdříve se nám nedařilo přijít na problém s brzdami a když už to vypadalo na odstranění těchto potíží, tak skončila životnost řadící páky. Byly to jen tréninky, ale samozřejmě nebylo možné zvolit patřičné tempo, které by bylo ideální pro přípravu na nedělní závod,“ sděloval informace Marek ke svým potížím ze soboty.

Jezdec Liqui Moly Racing si byl vědom, že jeho závodní skupina je nabitá zkušenými jezdci a každá ztráta z tréninků, bude v nedělním závodě chybět. Nedělní program byl zahájen ve vysokém tempu. Závod se netradičně skládal ze tří závodních jízd, které společně v součtu vytvořily celkový čas, který rozhodoval závod. Markovi se podařilo hned v úvodu pořádně zakousnout do boje o přední příčky v rámci skupiny E2-SH. Svého Forda Fiestu WRC EVO vystřelil na vrchol tratě v novém osobním maximu, kdy se oproti předešlému roku zrychlil o 3,5 sekundy. Ovšem ani tento výkon ho nepustil výše než na průběžné třetí místo. „Vůz konečně funguje, jak při předchozím závodě. S časem jsem spokojený, zajel jsem maximum za daných podmínek. Samozřejmě mi chybí tréninky, ale i tak jsem se posunul v osobním maximu. Dan Michl i Vladimír Vitver ovšem zajeli ještě rychleji, takže musím sportovně uznat jejich rychlost a pokusit se dotáhnout ztrátu v dalších jízdách,“ rekapituloval po první jízdě třetí Marek Rybníček.

Vrchol závodního dne sledovaly téměř dvě desítky tisíc diváků. Mohly sledovat, jak se v Glasbachu bude rozhodovat ve zbylých dvou závodních jízdách.

Marek Rybníček předvedl svoji nejrychlejší jízdu hned na úvod. I přes snahu o vylepšení svého postavení dokázal přítomným divákům zopakovat vyrovnanými jízdami „jen“ své nejrychlejší jízdy z nedělního rána a to na vylepšení třetí příčky v nabitém startovním poli nestačilo. Marek Rybníček potřetí v této sezóně veze domů evropský bronz.. Nabyté zkušenosti můžu využít už tento víkend, kdy vyrážíme dobít v rámci českého šampionátu liberecký Ještěd,“ završil Marek Rybníček svůj letošní třetí závod mistrovství Evropy.

Evropský bronz, takový je výsledek Marka Rybníčka z Liqui Moly Racing Teamu z německého Glasbachu. Nyní bude tým pokračovat hned o navazujícím víkendu v domácím českém mistrovství na novém podniku v Liberci, kde se pojede vstříc vrcholu Ještěd. Držte palce.

foto : Lukáš Cholasta

Zanechat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*