Marek Rybníček již s předstihem získal titul Mistra České republiky v divizi 2.

Marek Rybníček s Ford Fiesta WRC EVO na trati Ústecké 21

Český šampionát v závodech automobilů do vrchu zamířil ke své další zastávce, tentokrát na legendu českých vrchů do Ústí nad Orlicí, kde se konal jedenáctý a dvanáctý podnik sezóny. Ústeckou 21‘ si samozřejmě nemohl vynechat tým Liqui Moly Racing, který se ve východních Čechách představil v kompletní sestavě. Ve všech vypsaných divizích tak měli olejáři své zastoupení a o konkurenci měli řádně postaráno. Závod v Ústí nad Orlicí  letos zapsal již šedesátou kapitolu v jeho historii a pořadatelé z místního Auto Klubu, přivítali účastníky nejen Mistrovství České republiky v závodech do vrchů soudobých a historických automobilů ale i Mistrovství Slovenska, Mezinárodního závodu Zóny střední Evropy a třešničkou na dortu byl závod historiků , který se započítával do klasifikace této kategorie  v Mistrovství Evropy

Vítězný Marek Rybníček na stupních vítězů sobotního závodu Ústecké 21

Nejspokojenější ze sestavy Liqui Moly Racing Teamu odjížděl z Ústí nad Orlicí Marek Rybníček, který již tři závody před koncem letošního seriálu  Autoklub Mistrovství ČR v závodech automobilů do vrchu obhájil loňský titul mistra republiky v Divizi II, Skupině E2-SH  a Třídě nad 3000 ccm. Marek Rybníček opět startoval s vozem Ford Fiesta WRC EVO a zvítězil osmkrát a čtyřikrát skončil na druhém místě a titul mohl slavit již po sobotním závodě Ústecké 21 v Ústí nad Orlicí. Marek po závodě zářil spokojeností i když ho druhé místo za vítězem Věroslavem Cvrčkem trochu mrzelo. „Před závodem jsem věděl, že mně stačí dojet na druhém místě, abych obhájil mistrovský titul v divizi II – plechových vozů. Je to naplnění mého cíle, který jsem si stanovil před letošní sezónou“ dodal Marek Rybníček. Druhé místo za Cvrčkem obsadil Rybníček i ve druhém, nedělním závodě. V současné době má Rybníček před třemi závěrečnými závody (1x Šternberk – zkrácená trať a 2x Divácká 13) v Divizi II 220 bodů, ve Skupině E2-SH 195 bodů a ve Třídě nad 3000 ccm 135 bodů. V absolutním pořadí bez rozdílu divizí, je Marek Rybníček se 118 body na druhém místě za Milošem Beneše, který si dosud vyjezdil celkem 175 bodů a ty mu zajistily titul mistra republiky pro letošní rok.

Spokojen byl s bodovými zisky i David Komárek s vozem Norma M20FC KOMVET EVO, který se po ústeckém závodě posunul na třetí místo absolutního pořadí s  celkovým ziskem 91 bodů, v Divizi III je na druhém místě za Benešem s  59 body a dostal se na vedoucí pozici ve Skupině E2-SC a ve Třídě do 3000 ccm před klubového  kolegu Jiřího Špalka, na kterého má nepatrný náskok. David skončil v sobotním závodě na třetím místě absolutně, když za druhým v pořadí, Dušanem Nevěřilem, zaostal po dvou jízdách o 0,21 sekundy. V neděli pak Nevěřilovi oplatil porážku a obsadil druhé místo s náskokem 1,83 sekundy. „Jsem s výkonem svým i s vozem spokojen, ten je stále konkurence schopný s dalšími vozy  Norma, startujícími v mistrovství ČR. Mám radost, že se mně v neděli podařilo porazit Dušana Nešetřila a tím jsem se vrátil do situace, že se v závěrečném  hodnocení mohu dostat mezi tři nejlepší jezdce“ konstatoval David Komárek.

David Komárek s Normou M20FC EVO KOMVET na trati Ústecké 21

Od závodu Ecce Homo ve Šternberku se objevil na startu Ústecké 21 brněnský jezdec týmu Liqui Moly Racing, Jiří Špalek s vozem  Norma M20FC EVO. Šesté a sedmé místo v absolutním pořadí, dvakrát třetí ve Skupině E2 – SC a Třídě do 3000 ccm, to byly výsledky spokojeného navrátilce Špalka. Ten je v absolutním pořadí na šestém místě s 58 body, v Divizi III má na svém kontě 54 bodů a patří mu čtvrté místo a ve Skupině E2-SC je na druhém místě  za Komárkem, za nímž zaostává o 3,5 bodů, když jich získal celkem 64.

Ještě ve středu před ústeckým závodem neměl tušení, zda se objeví na startu Martin Jerman, jezdící s vozem Lamborghini Gallardo GT 3 ve Skupině GT. Ten totiž v předcházejícím víkendu startoval na dalším podniku letošního seriálu Mistrovství Evropy do vrchu na známé trati St.Ursanne – Les Rangiers ve Švýcarsku. Drobná kolize v tréninku se svodidly přibližně v rychlosti kolem 200 km/hod. znamenala konec závodu a urychlený návrat domů – do dílny. „Podařilo se zajistit všechny  potřebné díly z Itálie, vynikající práce mechaniků, to vše umožnilo můj start na Ústecké 21“ sdělil Martin Jerman. Sobotní závod se vydařil k jeho spokojenosti, vyhrál, ve druhém však „vyrobil“ hodiny a to znamenalo druhé místo za Zdeňkem Kmínkem.  Přestože v absolutním pořadí nebodoval, zůstává na deváté příčce s 31 body a má jich stejně jako jeho zeťák Filip Sajler, který je na desátém místě. Ve skupině GT má Martin Jerman dvaceti bodový náskok (115 bodů)  na druhého Zdeňka Kmínka.

Ve skupině N se po Ústecké 21 začíná rýsovat  letošní mistr republiky – Filip Sajler.  na Mitsubishi Lancer EVO X. V obou závodech zvítězil ve Skupině N Filip, když v sobotu trochu posmutnělá Gabriela sdělila: „Chtěla jsem manžela trochu prohnat, ale několik drobných chybiček mně stálo několik sekund a bylo z toho druhé místo“. V neděli se Gabriela polepšila, ztratila po sobotních 7 sekundách na manžela tentokrát necelé tři sekundy. Při pohledu do výsledků Skupiny N je zcela jasné, že titul po loňské bronzové Filipově a „bramborové“ Gábinině medaili, bude letos v rodině zlato a stříbro a bude jedno zda ho vybojuje Filip či Gabriela. Filip ještě bojuje o titul v Divizi I  se svým tchánem, Martinem Jermanem, když oba prozatím vyjeli 175 bodů a jsou před  závěrečnými  třemi podniky na prvním a druhém místě a bude to pěkná „rodinná“ bitva až do konce.

Přes nepříznivou předpověď počasí slibující propršený víkend, která řádně zamotala hlavu všem soutěžícím. Naštěstí pro závodníky a diváky se předpovědi meteorologů nevyplnily a i když přes noc nějaká ta kapka spadla a ráno se vždy začínalo na mokré trati, v průběhu obou závodních dnů trať oschla a i sluníčko se usmálo na všechny účastníky i diváky. Některým závodníci si sice přáli pro větší vyrovnanost raději déšť , kde se hlavně smazávají na vodě rozdíly mezi prototypy a klasickými plechovými auty, což se nevyplnilo.  O parádní zakončení vydařeného závodu se postaral absolutní vítěz letošní Ústecké21, Miloš Beneš na Oselle FA30 , který překonal dvanáct let starý traťový rekord Andera Vilaríňa  o více jak dvě sekundy a stanovil nový traťový rekord na hodnotu 1:44,50 min.

Program Mistrovství České republiky bude pokračovat jednodenním závodem, který se pojede v sobotu 8. září 2018 na zkrácené trati Ecce Homo ve Šternberku (4,8 km).

Komentáře uzavřeny.