Liqui Moly Racing Team zvládl křest ohněm na evropském poli na výbornou.

Do boje o první mistrovské body letošního seriálu Mistrovství Evropy se vydali  jezdci Liqui Moly Racing Teamu do sousedního Rakouska. Tam se jel na 5,050 km dlouhé trati 48. Internationales Rechbergrennen – „Hill Climb Grand Prix of Austria 2019“. Jednalo se o druhý závod soudobých a historických automobilů  letošního evropského šampionátu. Mezi téměř sto padesátkou jezdců startujících mezi soudobými vozy si pro evropské vavříny dojeli Marek Rybníček, Gabriela Sajlerová i Filip Sajler.

Marek Rybníček McLaren F1 EVO na trati závodu – Rechberg 2019 foto Filip Žídek

Na Rechbergu bývá vždy hlavním tématem nevyzpytatelné počasí, kdy se některé ročníky oblíbeného závodu v podhůří rakouských Alp odjeli za mlhy, teplotách okolo bodu mrazu a sem tam poletovala i nějaká ta sněhová vločka. Tentokrát vše bylo jinak,  jezdce přivítalo v Rakousku optimální počasí kolem patnácti stupni celsia a objevilo se i sluníčko.  Toto  počasí a velice kvalitně obsazená startovní listina přilákala na svahy okolo pětikilometrové trati neuvěřitelných téměř dvacet pět tisíc diváků , které sledovali urputné boje téměř sto padesáti jezdců na soudobých  vozech a devadesátkou na historických strojích.

Marek Rybníček, jako novopečený reprezentant Autoklubu ČR,  se poprvé představil na mezinárodní scéně s novým závodním vozem McLaren F1 EVO ,  za jehož volant se poprvé posadil  při úvodním závodě LIQUI MOLY Mistrovství ČR  na brněnském Masarykově okruhu. Brněnský závod se nesl hlavně v duchu testováním a snahou najít to nejlepší nastavení pro první křest ohněm na evropském závodním poli a jak se zdá, tak se to povedlo na výbornou.

Marek Rybníček před startem do závodu – Rechberg 2019 foto Filip Žídek

Dokladem snažení  je i porovnání časů z loňského závodu, kde startoval s vozem Ford Fiesta WRC EVO a dosáhl nejrychlejšího času 2:12,418 min., letos ve druhé závodní jízdě zajel s novým McLarenem čas 2:07,798 min. Rybníček si dojel v absolutním pořadí evropské klasifikace na výborném celkovém osmém místě, ve skupině E2-SH slavil prvenství , když mimo jiných porazil i dva velké české konkurenty, druhého Vladimíra Vitvera a třetího Dana Michla. Pohár  si také odvezl za vítězství ve třídě E2-SH do 3000 ccm. Pro Marka Rybníčka to byl skutečně povedený víkendový závod.

Mám obrovskou radost z výsledků, s každým ujetým kilometrem se sžívám víc a víc  s novým vozem a cítím zlepšení, které se projevuje na stálém zrychlování a lepším pocitem z jízdy. Auto má obrovský potenciál a já vím, že stále nejedu na limitu. V mé jízdě jsou  ještě rezervy a po úspěchu v Rechbergu se těším na domácí závod v Náměšti nad Oslavou a na následující evropský závod na slavném vrchu Ecce Homo ve Šternberku, kde chci ještě více potrápit evropskou konkurenci“ to bylo sdělení rozradostněného Marka Rybníčka po skončení rakouského závodu.

Gabriela Sajlerová Mitsubishi Lancer EVO X na trati závodu – Rechberg 2019 foto Filip Žídek

Na startu závodu nechyběli  Gabriela a Filip Sajlerovi, kteří startovali na osvědčených vozech Mitsubishi Lancer EVO X v kategorii 1 – cestovních vozech skupiny N. Velké problémy však měla v sobotu Gábina, protože z důvodu závady na řídící jednotce před startem tréninkových jízd nemohla odjet ani jednu ze tří tréninkových jízd. Nakonec musela požádat pořadatele o dodatečné připuštění k závodu a pak se svým soupeřům odvděčila vítězstvím, když bez tréninku zajela nejrychlejší čas 2:26,562 min. Ve druhé jízdě byla o něco málo pomalejší a nakonec to ve skupině N a třídě nad 3000 ccm znamenalo třetí místo na stupních vítězů. Při závodě se opět rozhořel „rodinný souboj“, když celkově druhý Filip Sajler byl po dvou jízdách rychlejší o 0,236 sekundy než Gábina. Vítězství ve skupině N si odvezl na Slovensko Peter Jureňa s Mitsubichi Lancer EVO IX.

Filip Sajler Mitsubishi Lancer EVO X na trati závodu – Rechberg 2019 foto Filip Žídek

Do výčtu přihlášených jezdců  týmu už chybí jen Martin Jerman. Ten jako jediný startoval před 14 dny na úvodním závodě evropského šampionátu na trati  St. Jean du Gard – Col St. Pierre ve Francii, kde  měl závadu na motoru svého vozu Lamborgini Gallardo GT 3. Ta se však nepodařila včas odstranit z důvodu pozdního dodání náhradních dílů a tak Martin Jerman jel na Rechberg pouze v roli diváka.

Dalším závodem Liqui Moly Racing Teamu bude již tento víkend 4.-5. května domácí závod MANN-FILTER Zámecký vrch v Náměšti nad Oslavou, kde se Marek Rybníček poprvé představí fanouškům s novým McLarenem F1 EVO a dále o mistrovské body zabojují Filip a Gabriela Sajlerovi a s nově zprovozněným Lamborghini Gallardo GT3 i Martin Jerman. Bohužel ze stále sestavy týmu bude absentovat David Komárek , který stále ještě nemá dodělaný nový závodní vůz a Jiří Špalek , kterému se nepodařilo zprovoznit Normu po technických problémech při prvním mistrovském závodě.

Tisková zpráva LIQUI MOLY RACING TEAM – 29.4.2019

Leave a Comment

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*