Liqui Moly Racing Team zahájil sezónu na Masarykově okruhu v Brně.

O velikonoční sobotě bylo na části Masarykova okruhu v Brně zahájeno letošní mistrovství republiky automobilů do vrchu – II. GMS HILLCLIMB PROLOG 2018. Mezi 65 startujícími si velice úspěšně vedli jezdci Liqui Moly Racing Teamu.

Po zimní přestávce si dala v Brně dostaveníčko kompletní česká špička jezdců v závodech automobilu a nechyběla ani sestava Liqui Moly Racing Teamu. Již pohled do startovní listiny naznačoval, že se diváci mají na co těšit a hned první letošní závodění řádně prověří schopnosti jezdců o co nejlepší umístění a soupeři nedají svoje skalpy zadarmo.

David Komárek – Norma M20FC KOMVET na trati II GMS Hillcimb Prologu v Brně. Foto Jiří Navrkal

Na vítězství v absolutním pořadí si brousila zuby hned trojice jezdců na nejrychlejších plackách. Evropský matador Miloš Beneš, loňský vítěz evropského poháru Václav Janík a mistr České republiky David Komárek.  Hned první tréninková jízda naznačila, jak budou karty pro tyto závody rozdány , když vyhrál Miloš Beneš před Václavem Janíkem a třetím Davidem Komárkem. Výsledky dalších tréninkových jízd byly jak přes kopírák, a proto byl nejlepším jezdcem ze sestavy Liqui Moly Racing Teamu David Komárek na voze Norma M20 FC Komvet. Dvakrát skončil na třetím místě v absolutním hodnocení, získal dvě druhá místa ve  třídě E2 – SC do 3000 a stejné umístění mu patřilo i ve skupině E2. Nejrychlejší jízdu na trati dlouhé 2435 m zajel David Komárek ve druhé jízdě prvního závodu, kde se dostal téměř k hranici pod jednu minutu, když dosáhl času 1:00,05 min. Již v testovacích jízdách v pátečním odpoledni nebyl  David s vozem spokojený. „Byl jsem limitovaný  podvozkem a nemohl jsem  najít optimální  nastavení. Přesto jsem s výsledky spokojený“ řekl po závodě David Komárek. Překvapením, a to příjemným, byl Jiří Špalek s další Normou. Byť omezen ortézou na noze, dokázal zajet výborné časy (nejlepší v první jízdě druhého závodu – 1:03,70 min.), které mu vynesli dvakrát čtvrté místo absolutně, dvakrát třetí místo ve třídě E2 – SC do 3000 a stejné umístění i ve skupině.

Rybníček Marek – Ford Fiesta WRC EVO na trati II.GMS Hilclimb Prologu 2018. Foto Jiří Navrkal

Pro fanoušky si v Brně připravil překvapení Marek Rybníček , když představil závodní Fiestou oděnou do nových bojových barev titulárních partnerů týmu Liqui Moly a Mann Filter. V boji o vítězství v kategorii plechových aut v brněnském závodě přibyl Markovi další  velký konkurent , slovenský matador Igor Drodár na Škodě Fabii R5. Již od tréninkových jízd bylo patrné, že o trůn krále cestovních vozů brněnského závodu bude bojovat Marek Rybníček s Igorem Drotárem, které v jednotlivých jízdách dělili jen setinky. První závod pro sebe rozhodl Marek Rybníček a ve druhém skončil těsně za Igorem Drotárem.   Markovi Rybníčkovi se dařilo se svým  Fordem Fiestou WRC EVO výrazně bodovat i v absolutní klasifikaci, když se v obou závodech umístil na 8. místě. Dvakrát  vyhrál ve třídě E2 – SH nad 3000 ccm a stejné umístění mu patřilo i ve skupině, když dosáhl nejrychlejšího času v první jízdě druhého závodu – 1:10,07 min. „V průběhu tréninkových i závodních jízd jsem bojoval s přetáčivosti svého vozu. S Igorem Drotárem to byl boj o každou setinu sekundy, který se musel divákům líbit“ konstatoval v hodnocení Marek Rybníček. Ten měl před těmito závody parádní předkrm v podobě čtvrtečního testování monopostu GP2, patřícímu rakouskému týmu Wolfganga Jaksche, s nímž se loni pravidelně zúčastňovala závodů BossGP česká závodnice Veronika Cichá.

Problémy se tentokrát nevyhnuly Martinu Jermanovi, startujícímu s vozem Lamborghini Gallardo GT 3. „ Zlobil mě snímač na motoru, který negativně ovlivňoval jeho otáčky a auto nejelo na plný výkon“ řekl Martin Jerman již v průběhu závodu. Přesto dojel v prvním závodě v absolutním pořadí na 13. místě a ve druhém pak na 10. místě a patřilo mu dvakrát  vítězství ve třídě GT nad 2000. Jerman zajel nejrychlejší čas v první jízdě druhého závodu – 1:17,86 min.

V bojích ve skupině N závodní stáj  Liqui Moly Racing tým reprezentovali  Gabriela a Filip Sajlerovi, kteří startovali s identickými vozy Mitsubishi Lancer EVO X. Již v první závodní jízdě Gabině a Filipovi odpadl pro technickou závadu jeden z největších soupeřů Tomáš Vavřinec a tím měli  v této skupině otevřenou bránu k parádním výsledků, což zúročili, když v obou závodech obsadili první dvě místa ve třídě N nad 3000 a celkově i ve skupině N produkčních vozů. V obou závodech byla rychlejší Gabriela, která v prvním skončila celkově na 15. místě a ve druhém si o tři příčky ještě polepšila a dojela dvanáctá a tím  vyhrála,  jak ve třídě, tak ve skupině. Svého nejlepšího času dosáhla ve druhé jízdě druhého závodu, když zajela čas 1:18,49 min. Manžel Filip byl v prvním závodě na 18. místě, ve druhém pak na 14. místě a dvakrát skončil na druhém místě  ve třídě i ve skupině N. Filip dosáhl nejlepšího času 1:19,35 min. v první jízdě druhého závodu.

První závodní víkend dopadl pro Liqui Moly Racing Team na výbornou . Dalším závodem, týmu bude evropský závod na rakouském Rechbergu 21.-22. dubna,kde budou reprezentovat tým Marek Rybníček, Martin Jerman, Gabriela Sajlerová a Filip Sajler. Kompletní tým se představí o prvním květnovém víkendu na domácím Zámeckém vrchu MANN FILTER v Náměšti nad Oslavou, kde bude druhým dějstvím pokračovat seriál Mistrovství České republiky.

Leave a Comment

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*