Liqui Moly Racing Team se v osmém podniku mistrovství Evropy závodů automobilů do vrchu 2018 pokoušel o další dobrý výsledek na slovenském kopci Dobšiná. Ve Slovenském ráji, kde se závod jel, zvládla kompletní čtveřice – Marek Rybníček, Martin Jerman, Gábina a Filip Sajlerovi vystoupat na pódiová umístění v evropské konkurenci a do historických záznamů týmu přidali další sbírku cenných trofejí. Dvě zlata, stříbro a bronz pečetily dobrý výkon týmu při slovenském závodě.
Slovenský závod Dobšinský kopec, který v letošním roce měl již XXXV. ročník, se stal stálicí v evropském šampionátu. Dobšinská trať, která je dlouhá 6,810 km, kterou v závěru závodu pokořil italský jezdec Christian Merli, na voze Osella FA 30, časem – 2:15,425 min. a vytvořil nový rekord. Tato trať je synonymem pro rychlost, protože se v jejím profilu nachází asi nejdelší přímý úsek celého šampionátu mistrovství Evropy.
Závod měl tradičně vysokou úroveň, mimo evropské špičky se sjeli i slovenští a čeští jezdci, aby bojovali také o body do národních šampionátů. Už tréninkový den ukázal, že pro dobrý výsledek budou jezdci Liqui Moly Racing Teamu nuceni zajet svá maxima.
První vítězství na letošním Dobšinském kopci pro Liqui Moly Racing Team vybojoval Marek Rybníček ve třídě nejsilnějších cestovních vozů E2-SH do 6500 ccm, a to jak v evropském tak národním závodě a byl nejrychlejším jezdcem s cestovním vozem. V nabité konkurenci absolutně nejrychlejších evropských jezdců se podařilo Markovi Rybníčkovi jeho výkonem vyšplhat až na osmé místo v absolutním hodnocení jezdců Mistrovství Evropy. Zde je třeba vyzvednout tyto výsledky ve spojitosti s tím, že Marek Rybníček porazil o 1,340 sekundy svého největšího soka ve třídě, pravidelného účastníka závodů seriálu Mistrovství Evropy Vladimíra Vitvera, který startuje s vozem Audi TT-R DTM. To je výčet úspěchů náměšťského jezdce, který startoval s vozem Ford Fiesta WRC EVO. Mezi 140 startujícími se zlepšoval při každé následující jízdě. V první tréninkové sobotní jízdě začal na čase 2:50,305 min. a skončil ve druhé nedělní závodní jízdě, kde dosáhl času 2:39,992 min., což představuje průměrnou rychlost 153,233 km/hod. „Na Dobšinský kopec se vždy těší celý tým, profil tratě je velmi rychlý, závod je v krásné krajině a pořadatelsky je tento podnik na vysoké úrovni, technika fungovala parádně a já si tento víkend opravdu užil“ řekl v cíli spokojený Marek Rybníček
Parádní představení předvedli zástupci Liqui Moly Racing Teamu v bojích o nejvyšší příčky v hodnocení skupiny N. Další vyrovnané a dramatické souboje předvedli stejně jako v předcházejících závodech ve Šternberku a Liberci, manželé Gabriela a Filip Sajlerovi, kteří startovali na vozech Mitsubishi Lancer EVO X ve skupině N a třídě nad 3000 ccm. Již ve dvou tréninkových jízdách byl časový odstup manželů minimální, ale Gabriela časem 3:06,174 min. ukázala manželovi „záda“. V nedělním první jízdě závodu byl rychlejší Filip, ve druhé jízdě mu Gabriela porážku vrátila a časový rozdíl mezi nimi byl 0,387 sekundy , který hovořil ve prospěch vítězné Gabriely. Ta zvítězila jak v evropském šampionátu tak domácím mistrovství. Za druhým Filipem Sajlerem skončil jejich velký závodnický sok Tomáš Vavřinec, jezdící na voze Mitsubishi Lancer EVO IX. Ten za vítězkou zaostal po součtu časů z obou jízd o více jak 5 sekund a skončil na třetím místě. „ Letos mě trošičku pronásledovala smůla, když mě poslední dva závody potrápila technika. Dneska všechno fungovalo, jak švýcarské hodinky, tak jsme si s Filipem krásně za závodili. “ líčila v cíli šťastná Gabriela Sajlerová.
Úspěšně si vedl i další jezdec Martin Jerman, startující do voze Lamborghini Gallardo GT 3. V klasifikaci evropského mistrovství skončil Jerman na třetím místě ve třídě GT nad 3000 ccm za suverénem letošního roku, Francouzem Courroyem a druhým v pořadí Slovákem Miloňem a v republikovém hodnocení třídu vyhrál. „ V první závodní jízdě jsem udělal hodiny a tím jsem se vyřadil z boje o nejvyšší příčky, ve druhé jízdě jsem zatáhl, ale ztráta po první jízdě byla obrovská, tak že beru třetí místo ve třídě všema deseti. “ řekl smutně po závodě Martin Jerman.
Závod ve slovenské Dobšiné se bohužel musel obejít bez úřadujícího mistra republiky, Davida Komárka. Ten testoval svoji Normou M20F EVO týden před Dobšinou na mezinárodním závodě MREC na Slováckém kopci v Násedlovicích u Kyjova. V sobotní první jízdě vytvořil nový rekord trati, který ještě ve druhé jízdě vylepšil. Nedělní dopolední tréninková jízda však byla pro Davida „černo můrou“ neboť zhruba 100 metrů po startu došlo k poruše převodovky a do slovenského závodu se nepodařilo závadu opravit.
Další závodním víkendem Liqui Moly Racing Teamu, bude 11. – 12. srpna závod Mistrovství České republiky v závodech do vrchu na Libinské sedlo u Prachatic.
Tisková zpráva Liqui Moly Racing Team 24.7.2018