Komárek byl nejrychlejší na Slováckém kopci, vytvořil i nový rekord

David Komárek dostal ocenění za překonání lrekordu tratě

David Komárek přepsal historii Slováckého kopce v Násedlovicích nedaleko Kyjova, kde se jel čtvrtý podnik mezinárodního závodu automobilů do vrchu – Maverick Rescue Euro Cup 2018 a současně i mezinárodní závod Autoslalomu Maveric Rescue Euro Cup 2018.  Loni vytvořil Komárek rekord trati dlouhé 2,210 km, když se dostal pod 56 sekund a ten letos překonal, když v první sobotní závodní jízdě zajel čas 54,10 sekundy a ve druhé ho ještě vylepšil na  54,02 sekundy a trať projel průměrnou rychlostí 147,17 km/hod. Vyhrál obě jízdy a celkovým časem 1:48,12 min. se stal absolutním vítězem a byl první ve třídě E2/C nad 2000 ccm. To  ovšem bylo pro Davida vše, protože v nedělní tréninkové jízdě ujel sotva 100 metrů a z vozu se ozval nepřirozený zvuk, pravděpodobně z převodovky, a tím skončilo další  účinkování Komárka. Ten se po zisku 20 bodů ze sobotního závodu dostal v celkovém hodnocení do elitní desítky.

Vilém Kašpar – VPK Motors – Škoda Fabia TDi

Úspěšně si vedli i další jezdci z Vysočiny. Třídu S1 do 2000 ccm opanoval jezdec z VPKmotors z Kuroslep u Náměště nad Oslavou, Vilém Kašpar na voze Škoda Fabia RS.  V absolutním pořadí skončil v sobotu na 12. místě, v neděli byl dokonce 10 a dvakrát byl nejlepší ve třídě. Za body získané v obou závodech je v absolutním pořadí na 14. místě se 12 body a s velkým náskokem vede třídu se 155 body. Jeho dablér, Filip Cakl tentokrát startoval pouze v sobotním závodě, kde absolutně skončil dvacátý a druhý ve třídě. Tam je na druhém místě se 107 body.

Stupně vítězů slalomu třídy S1+2000 – Vítězná Kristýna Fillová – druhý Vlasimil Řehák – třetí Lukáš Marek

Závod od závodu je stále rychlejší Kristýna Fillová ze Sudic u Náměště nad Oslavou. Ta startuje za tým KRTZ s vozem Mitsubishi Lancer ve třídě čtyřkolek S1 nad 2000 ccm. V sobotu skončila ve třídě na druhém místě, v neděli vyhrála. Zvítězila i v samostatně hodnocené skupině pro ženy – Lady Trophy a tu vede se ziskem 100 bodů, ve třídě je také první a tam si připsala 105 bodů. To však Kristýně Fillové nestačilo, protože startovala ještě v autoslalomu. V sobotu si vyjela v celkovém hodnocení třetí místo, v neděli byla druhá. Startuje ve třídě AS-S1 nad 2000 ccm, kde jí patří třetí místo se 40 body, v absolutním hodnocení je osmá se 67 body.

Krejčí Bohuslav – KR pro Šoda Historik – Škoda Rapid 130 LRH

Celkem tři jezdci z Vysočiny startovali ve třídě E1 do 1400 ccm.  Nejlépe si z nich vedl Bohuslav Krejčí z Humpolce – tým KR pro Škoda historik s vozem Škoda Rapid. V obou závodech si v absolutním pořadí vyjel krásné šestnácté místo, ve třídě v  sobotu dojel třetí, v neděli druhý a v celkovém hodnocení ve třídě je na druhém místě s 99 body. Další dva jezdci byli z třebíčského týmu Skalda Racing, Milan Strosz a David Oravec, kteří jeli s vozem Škoda Fabia. Ti se podělili vzájemně o čtvrté a páté místo v obou závodech a Milan Strosz je v celkovém hodnocení na třetím místě se 77 body, David Oravec je o stupínek níže s celkovým ziskem 72 bodů.

V šestnáctistovkách třídy E1 startoval Martin Hort z Lipníku u Třebíče  s vozem Peugeot 106 z týmu Maxspeed. Sobotní závod se mu velice dobře vydařil, když v absolutním pořadí získal jedenáctou příčku a druhý skončil ve třídě. V neděli však měl po dobře odjeté tréninkové jízdě drobnou kolizi v první závodní jízdě a dál nemohl pokračovat. Přesto je Hort ve třídě se ziskem 35 bodů na šestém místě.

Homola Tomáš – SPZ Vysočina – BMW E30

Ve dvoukolkách třídy E1 nad 2000 ccm byl úspěšný jihlavský jezdec Tomáš Homola s BMW E30 týmu SPZ-VYSOČINA. V absolutním pořadí skončil v sobotu na devatenáctém místě a v neděli zrychlil a polepšil si na třinácté místo. V hodnocení třídy byl třetí a druhý a v průběžném pořadí po čtyřech odjetých závodech je na druhém místě se 105 body. Také Homola startoval v autoslalomu, kde celkově skončil v sobotu druhý a v neděli třetí a se 134 body a je vedoucím jezdcem autoslalomu.

Celkem 14 jezdců startovalo ve vrchařském závodě historiků. V něm si vedli velmi dobře dva jihlavští jezdci. Dvakrát druhé místo si vyjel Milan Zelený z Historic racing clubu Jihlava ve třídě HA1 do 1300 ccm na voze Škoda 130 LR a v celkovém pořadí skončil na třetím a čtvrtém místě. V průběžném pořadí je absolutně na třetím místě s 61 body, ve třídě je druhý se ziskem 95 bodů.

Vrátil Pavel – HB Cora Historic Racing Club Jihlava – Opel Kadet GSi

Ve třídě dvoulitrů s vozem Opel Kadett Gsi startoval z týmu CoraHB Historic racing clubu  Jihlava Pavel Vratil. Také on byl úspěšný, když byl v sobotu absolutně pátý a v neděli si vyjel stupně vítězů za třetí místo. Ve třídě skončil druhý v sobotu a v neděli vyhrál. V průběžném pořadí je Vratil mezi všemi historiky na druhém místě se 71 body, třídu HA1 do 2000 ccm vede suveréně se 140 body.

Ještě další dva jezdci předvedli své výkony při závodu Autoslalomu. Roman Houska z týmu SPZ-VYSOČINA startoval s vozem BMW M3e46,  v sobotu dojel na devátém místě, v neděli si polepšil když skončil sedmý. Za dva úspěšné starty ve Víru a Násedlovicích mu patří páté místo s 98 body. Druhým slalomářem byl z Historic racing clubu Jihlava Lukáš Marek s BMW 328i. Ten skončil sedmý a šestý absolutně a má na svém kontě 98 bodů stejně jako Houska.

Stupně vítězů slalomu třídy S1+2000 – Vítězná Kristýna Fillová – druhý Vlasimil Řehák – třetí Lukáš Marek

Celkově lze hodnotit výsledky vysočinských jezdců jak v závodě do vrchu tak i autoslalomu za úspěšné.  Další závod, tentokrát pouze vrchařů, se pojede o druhém záříjovém víkendu (8. 9. 2018) na kratší verzi slavného vrchu Ecce Homo ve Šternberku

Kompletní výsledky sobotního závodu Maverick Rescue Euro Cupu

Kompletní výsledky nedělního závodu Maverick Rescue Euro Cupu

 

Kompletní výsledky sobotního závodu autoslalomu Maverick Rescue Euro Cupu

Kompletní výsledky nedělního závodu autoslalomu Maverick Rescue Euro Cupu

Kompletní fotogalerii můžete vidět v naí galerii : ZDE

 

Zanechat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*