Letošní XXXIX. MANN-FILTER Zámecký vrch v Náměšti nad Oslavou patřil co do počtu přihlášených tak i kvality startovního pole k nejlépe obsazeným ročníkům. Představilo se 150 jezdců ve dvou seriálech – Autoklub Mistrovství ČR soudobých a historických automobilů a České Trofeje do vrchu 2020 a v Mezinárodním pohárovém závodu Maverick Rescue Euro Cup 2020. Vedle našich jezdců přijela celá plejáda z Rakouska, Slovenska, Německa a dokonce i z Francie. Mezi nimi byla řada závodníků z našeho Kraje Vysočina – pět v republikovém mistrovství a dvacet dva v seriálu MREC.
V závodech mistrovství republiky si nejlépe vedl vrchařský navrátilec, David Komárek z Okříšek. Ten startuje v letošní sezóně v týmu KRTZ Motorsport s vozem Mc F1 EVO, s nímž v sobotním závodě skončil absolutně na pátém místě, v neděli byl čtvrtý a dvakrát vyhrál Skupinu 1. Domácí Marek Rybníček se představil také v nových klubových barvách – Nutrend ACCR Czech Teamu s novým závodním nářadím. jímž byla Škoda Fabia R5, se kterou startoval ve Skupině 2. V sobotu za nepříznivého počasí předvedl výborný výkon za nějž získal třetí místo v absolutním pořadí a vyhrál Skupinu 2. V neděli však přišlo zklamání v podobě prasklého bloku motoru po tréninkových jízdách a tím byl pro něj konec závodění v domácím prostředí, z čehož byl velice smutný. Kristýna Fillová ze Sudic u Náměště nad Oslavou, se představila opět se svým černým Mitsubishi Black 9 ve stejném týmu jako David Komárek a na své konto si připsala v absolutním pořadí dva body za sobotní deváté místo, v neděli pak skončila na místě dvanáctém. Ve Skupině 2 byla v prvním závodě druhá, v neděli pak vyhrála. V seriálu Česká Trofej startovali dva naši jezdci. Martin Hort z Lipníku u Třebíče byl v sobotu v Trofeji čtrnáctý absolutně a v neděli se zlepšil o deset míst a skončil těsně za stupni vítězů čtvrtý. S vozem Peugeot 106 startoval ve třídě E1H do 1600 ccm a v obou závodech nenašel přemožitele. Se čtyřkolkou Sprint Car Barracuda se představil mladý jezdec z Ledče nad Sázavou, Petr Dlouhý. Ten byl v sobotu na mokré trati desátý absolutně, v neděli skončil patnáctý. Ve třídě si vydobyl dvakrát druhé místo.
Mezi 61 jezdci mezinárodního pohárového závodu Maverick Rescue Euro Cup 2020 se soudobými vozy byl nejrychlejší třebíčský jezdec Milan Motálek, s Mitsubishi Lancer VII, startující v týmu Komvet racing ve třídě čtyřkolek S1 nad 2000 ccm. Ten byl v absolutním pořadí na sedmém a šestém místě a dvakrát byl vítězem ve třídě. Šest ze sedmi startujících jezdců ve třídě dvoukolek S1 nad 2000 ccm bylo z Kraje Vysočiny. Vítězství v obou závodech získal Vilém Kašpar z Rapotic týmu VPKmotors s vozem Škoda Fabia RS. Dvakrát druhý skončil domácí František Gruntorád se Škodou Octavii. Jeho kolega – dablér Jiří Borkovice. skončil pátý a šestý. Úspěšný byl i jihlavský Roman Houska týmu SPZ-VYSOČINA s vozem BMW M3, který si připsal body za třetí a čtvrté místo. Jako na houpačce si tentokrát připadali dableři týmu HaD Racing, Radek Hury z Velkého Beranova a Luděk Doubek z Jihlavy. Sobotní závod nedokončil ani jeden z nich z důvodu poruchy poloosy u jejich vozu Ford Focus ST. V neděli to bylo lepší neboť na opraveném Fordu dojel alespoň Radek Hury na třetím místě. V eskových šestnáctistovkách byl z dablérské dvojice týmu Dohnal Motorsport lepší Josef Dohnal, který s vozem Citroen C2 dojel dvakrát na pátém místě. Jeho kolegyně Jana Kazdová, byla dvakrát sedmá a vyhrála oba závody v hodnocen Lady Trophy. Ve třídě E1 dvoukolek nad 2000 ccm jsme měli troje zastoupení. Nejlépe si vedl jezdec týmu CoraHB Historic Racing Club Jihlava Pavel Vrátil s vozem Opel Kadett GSi, který vybojoval dvakrát druhé místo. Ze sourozenecké dvojice Pospíchalů z Dlouhé Brtnice u Jihlavy týmu Historic Racing Clubu Jihlava, byl úspěšnější starší Jakub, který se umístil dvakrát na pátém místě. Bratrovi Patrikovi pak patřilo šesté a sedmé místo, oba jako dableři startovali s vozem Škoda Octavia. Ve třídě E1 do 2000 ccm startoval s Peugeotem 206 GTI žďárský jezdec Lukáš Sládek , který v sobotu ukončil závod na pátém místě, v neděli byl osmý. Ve třídě E do 1600 ccm se dvakrát postavil na stupně vítězů Bohuslav Krejčí z Humpolce, startující s vozem Škoda Rapid 130 RH. Ten byl druhý v sobotu a třetí dojel v neděli. V nejslabší třídě E do 1400 ccm skončil dvakrát na šestém místě David Oravec z třebíčského týmu Skalda Racing s vozem Škoda Fabia. Úspěšnou premiéru měl další třebíčský jezdec a to Pavel Langer, startující ve třídě E2/C do 1600 ccm s formulovým vozem Autola 1/04 týmu G2 Motorsport, který byl v sobotu druhý a nedělní závod vyhrál.
V kategorii historických automobilů figurovalo na startovní listině 19 jezdců, z toho jich bylo šest z Vysočiny. Nejlépe si vedl jihlavský Tomáš Homola týmu SPZ-VYSOČINA s vozem BMW E30. V sobotním klání skončil absolutně mezi historiky na třetím místě, v neděli pak byl čtvrtý. Ve třídě HA1 nad 2000 ccm obsadil dvakrát druhé místo. Ve třídě HA1 do 2000 ccm obsadil páté a třetí místo absolutně David Šplíchal z Bohušic u Jaroměřic nad Rokytnou. Startoval s vozem WV Golf GTI týmu GTI Garage a ve třídě byl dvakrát druhý. Ve stejné třídě ještě startovala dablérská dvojice týmu VPKmotors a to pouze v sobotním závodě. S vozem Ford Fiesta vyrazili bojovat Tomáš Brůža a Libuše Kožnarová. Brůža obsadil ve třídě dvakrát sedmé místo, Kožnarová v sobotu byla devátá, v neděli již nestartovala. V Lady Trophy obsadila druhé místo. Také v nejslabší třídě byli dableři týmu Historic Racing Clubu Jihlava, Milan Zelený a Josef Kružík s vozem Škoda 130 LR. Úspěšnější byl Zelený, který skončil na čtvrtém a pátém místě absolutně a třídu dvakrát vyhrál. Kružík byl dvakrát devátý a ve třídě skončil dvakrát druhý.
Top 10 nejlepších fotografií :
Kompletní fotogalerie : Regionální jezdci na MANN-FILTER Zámeckém vrchu 2020 v Náměšti nad Oslavou