Jezdcům z Kraje Vysočina se na domácím závodě na Zámeckém vrchu v Náměšti nad Oslavou dařilo.

Rekordních více jak 140 jezdců bylo v pátečním odpoledni převzato k víkendovému klání v rámci 40. MANN FILTER Zámeckého vrchu v Náměští nad Oslavou. Jednalo se o třetí podnik letošního seriálu mezinárodních závodů automobilů do vrchu Maverick Hill Climb Czech 2021.

Domácí Marek Rybníček představil divákům v Náměšti nový supersport KTM X-BOW GTX

Krásné počasí, kvalitně zorganizovaný závod, dobře připravená trať a skvělá, velice početná divácká kulisa, tak vypadal letošní jubilejní Zámecký vrch.  Nejenom, že si jezdci z Vysočiny připsali spoustu mistrovských bodů, ale v obou dnech jsme je viděli na stupních vítězů. Tak se pojďme projít záplavou výsledků   našich jezdců v úspěšných závodech.

Soudobé vozy – Skupina E1

Komárek David – Mc FI EVO – E1-3000 2WD

Celkem osm našich jezdců startovalo v této skupině a různých třídách. Mezi dvacítkou nejlepších jezdců startujícími na soudobých vozech skončil nejlépe v obou závodech David Komárek (KRTZ motorsport) z Okříšek s vozem Mc F1 EVO, když dvakrát skončil druhý. Dvě vítězství si připsal ve třídě E1-3000/2 WD, kde je celkově druhý s 80 body. V absolutním pořadí mu patří čtvrté místo s 61 body.

Marek Rybníček (Nutrend Czech Team) z Náměště nad Oslavou představil na své domácí trati letošní novinku, KTM X-BOW GTX ve třídě E1+3000/2WD. V sobotu byl  absolutně sedmý, v neděli pak osmý. Celkově je devátý s 19 body a ve třídě je po dvou domácích vítězstvích třetí s 80 body.

Ve třídě E1+2000/4WD  startovalo Kristýna Fillová (KRTZ motorsport) ze Sudic u Náměště nad Oslavou s vozem Mitsubishi HULK 9. Ta v sobotu skončila druhá a v neděli třídu vyhrála a se 115 body suverénně vede. V absolutním pořadí ji patří sedmá příčka s 22 body.

Dvě absolutně dvacátá místa vybojoval Milan Motálek (Komvet Racing) z Třebíče na voze Mitsubishi Lancer EVO 5.  Ve třídě E1+2000/4WD dosáhl v sobotu na čtvrté místo, v neděli skončil druhý a v pořadí třídy mu patří třetí místo s 59 body.

Lukáš Sládek (Sládek Racing team) ze Žďáru nad Sázavou si ve třídě E1-2000 připsal další body, když s vozem Peugeot 206 GTi skončil ve třídě jedenáctý a desátý. Má jich celkem 23 a je na sedmém místě.

Dva naši jezdci startovali v šestnáctistovkách – Martin Hort z Lipníku u Hrotovic a tím druhým byl z Humpolce Bohuslav Krejčí (KR pro Škoda historik). Hort jel se žlutým Peugeotem 106 s nímž v sobotu skončil čtvrtý a v neděli si o příčku polepšil. Ve třídě je osmý s 22 body. Krejčí skončil ve třídě dvakrát šestý se Škodou Rapid 130RH a s 12 body je devátém místě.

V nejslabší třídě E1 do 1400 ccm startoval nejvyšší počet jezdců, celkem 17. Mezi nim byl třebíčský jezdec David Oravec (Skalda Racing) se Škodou Fabii. Ten skončil dvakrát na 12 místě a v průběžném pořadí mu patří páté místo se 34 body.

Speciální vozy – Skupina E2

Dlouhý Petr – Baracuda Sprint Car 600 – E2-SCB

Zde startoval ve třídě E2/SCB kartcrossových speciálů letos dvacetiletý jezdec z Ledče nad Sázavou, Petr Dlouhý (Autosport Dlouhý). Ten nastoupil na svém oblíbeném stroji Barracuda Sprint Car 600 oba závody vyhrál se 40 body je prvním místě.

Soudobé vozy – Skupina S1

Kašpar Jaroslav – Mitsubishi Lancer Evo IX – S1+2000 4WD

Velmi početná, 16členná ekipa našich jezdců se prezentovala v této skupině. V nejsilnější třídě S1+2000/4WD posilnil pro letošní sezónu okříšský Komvet Racing v podobě jezdce Lukáše Padrty z Dolních Kounic. Ten startoval s Mitsubishi EVO 9 a obsadil dvakrát třetí místo, celkově má 76 bodů a je třetí. S druhým devítkovým myšákem se představil bratránek Vildy Kašpara, Jaroslav (VPKmotors) z Dukovan. Sobotní závod se mu nevydařil, odstoupil ve druhé jízdě. V neděli si vše vynahradil a obsadil druhé místo a s 15 body mu patří devátá příčka.

Dvě naše dublérské dvojice startovaly ve třídě S1+2000/2WD. Náměšťská dvojice – František Gruntorád a Jiří Borkovec, startovala s osvědčenou Škodou Octavii RS. Gruntorát byl dvakrát čtvrtý, celkově má 52 bodů a je ve třídě pátý. Jirkovi Borkovcovi patřilo dvakrát deváté místo, má 24 bodů a je sedmý.

Druhou dvojici tvořili jezdci jihlavského týmu HaD Racing – Radek Hury a Luďěk Doubek s vozem Ford Focus ST. Hury z Velkého Beranova byl v sobotu pátý, v neděli šestý, má celkově 58 bodů a je čtvrtý.  Jihlavský Doubek si připsal body za desáté a osmé místo, má jich celkem 18 a je ve třídě devátý.

Houska Roman – BMW M3 – S1+2000 2WD

Třetí dvojici, nikoliv dublérskou, ale bratskou tvořili bratři Roman a Radek Houskovi z jihlavského týmu SPZ-VYSOČINA.  Starší z bratrů Roman, startoval s BMW M3 s nímž si vyjel šesté a páté místo, celkově má 58 bodů a patří mu průběžně třetí místo. Radek s Audi TT  byl v sobotu osmý, v neděli si polepšil na sedmé místo, celkově má 28 bodů a je osmý.

Třídě S 1 do 2000 ccm zcela suverénně vévodí loňský vítěz Vilém Kašpar (VPKmotors) z Rapotic. Ten startuje opět s osvědčeným vozem Škoda Fabia RS s níž letos vyhrál všech šest závodů a má celkem 120 bodů.

Ve stejné třídě startovala dublérská dvojice, otec Radek a syn Tomáš Kostelečtí (KOSTA motor) z Třebíče. Jeli s vozem Peugeot206 GT a podělili se o druhá a třetí místa. Radek byl v sobotu třetí a v neděli druhý, celkově má 65 bodů patří mu druhé místo. Tomáš byl druhý a třetí a je na děleném čtvrtém místě s 27 body.

Brůža Tomáš – Ford Fiesta – S1-1600

Dvě dablérské dvojice se sešly na startu třídy S1 do 1600. Z týmu VPKmotors to byl Tomáš Brůža ze Zastávky u Brna a po delší odmlce byl jeho partnerem Filip Cakl. Startovali s vozem Ford Fiesta, s nímž Brůža skončil pátý a čtvrtý a celkově je ve třídě na třetím místě s 58 body. Cakl si vyjel sedmé a šesté pořadí a při obnovené premiéře získal 10 bodů a je na devátém místě.

Druhou dvojici tvořili Josef Dohnal a Jana Kazdová (Dohnal Motorsport) z Kněžic u Jihlavy. I pro ně to byla letošní premiéra, která po sobotním úspěšném závodě skončila poruchou jejich závodního speciálu Citroen C2 v nedělní první jízdě. Josef Dohnal v sobotu dojel na pěkném třetím místě, za což získal 12 bodů a patří mu ve třídě osmé místo. Jana Kazdová dojela na osmém místě a při zisku 3 bodů je na desátém místě.

Tyto dvě dublérské dvojice ještě doplnil Radomír Fňukal (PPP Racing) z Dalešic s vozem Honda Civic 1500. Ten při svém premiérovém startu na Zámeckém vrchu vybojoval ve třídě šesté a páté místo za něž celkově získal 14 bodů a je celkově sedmý.

Historické vozy

Homola Tomáš – BMW E30 – HA1+2000

Pět jezdců z Vysočiny se postavilo na start bojovat na trati o body do seriálu závodů historických automobilů. Velice úspěšně si vedl jihlavský jezdec týmu SPZ-VYSOČINA Tomáš Homola. Opět se představil s osvědčeným vozem BMW Ë30 s nímž si v sobotním závodě dojel pro šesté absolutní místo, v neděli pak skončil pátý. Ve třídě HA1+2000 byl dvakrát třetí. Po Zámeckém vrchu je v absolutním pořadí na druhém místě se 68 body, ve třídě je taktéž druhý s 84 body.

Šplíchal David – VW Golf GTi – HA1-2000

Dvě sedmá místa v absolutním pořadí obsadil David Šplíchal (garage flora) z Bohušic nedaleko Jaroměřic nad Rokytnou. Ten startoval ve třídě HA1-2000 s vozem VW Golf GTi, s nímž vybojoval dvě třetí místa. V celkovém hodnocení má 24 bodů a patří mu osmé místo, ve třídě je druhý s 56 body.

I zde startovala dublérská dvojice z Vysočiny. Tu tvořili Milan Zelený a Josef Kružík (Historic racing club Jihlava), kteří jeli s vozem Škoda 130 LR. Milan Zelený z Vílance u Jihlavy skončil na čtvrtém a pátém místě ve třídě HA1-2000 a patří mu osmé místo s 18 body. V absolutním pořadí získal v sobotu pěknou osmou příčku, v neděli dojel jedenáctý, celkově má tři body a je osmnáctý. Body si připsal i Josef Kružík z Cerekvičky u Jihlavy. V sobotním závodě skončil ve třídě sedmý a v neděli pak byl devátý, za tyto výsledky získal 6 bodů a je na jedenáctém místě.

Králík Lukáš – VW Golf GTi mk2 – HA1-2000

Ve stejné třídě startoval s vozem VW Golf mk2 ještě Lukáš Králík (HRT racing team) z Jihlavy. Po prémiovém startu na Vírských serpentinách bodoval i na Zámeckém vrchu, za osmé a sedmé místo ve třídě. Na svém kontě má dohromady 13 bodů a patří mu desáté místo.

Lady Trophy – Dámská trofej

Fillová Kristýna – Mitsubishi HULK 9 – E1+3000 4WD

Mezi pěti startujícími ženami byly i dvě zástupkyně Kraje Vysočina. Prvenství v sobotu a druhé místo v neděli vybojovala Kristýna Fillová (KRTZ motorsport) s voze Mitusbishi HULK 9. Ta má na svém kontě celkem 115 bodů a je suverénně na prvním místě. Druhou byla Jana Kazdová (Dohnal Motorsport) Citroen C2, která při své letošní premiéře dojelo v sobotu na pátém místě, v neděli po potížích s vozem závod nedokončila. Má 8 bodů je celkem sedmá.

Junior Trophy – Juniorská trofej

Zde startoval jediný zástupce z Vysočiny a tím byl Petr Dlouhý (Autosport Dlouhý) z Ledče na Sázavou. Ten jel na svém kartcrossovém speciálu Barracuda Sprint Car 600 s nímž v sobotním závodě byl mezi juniory nejrychlejší, v neděli pak skončil na druhém míst. Za tato umístění získal 35 bodů a je na šestém místě průběžného pořadí.

Závěrem je třeba všem našim jezdcům poděkovat za jejich výkony a umístění a budeme se všichni těšit na další závod seriálu, kterým bude IV. GMS – AMD Brno, který se společně se slalomáři uskuteční v neděli 1. srpna 2021.


fotogalerie :

kompletní fotogalerie : Jubilejní Zámecký vrch MANN-FILTER 2021 v Náměšti nad Oslavou z pohledu jezdců Kraje Vysočina

Zanechat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*