Rekordních, téměř stošedesát startujících se prezentovalo na víkendovém 41. Zámeckém vrchu MANN-FILTER 2022 v Náměšti nad Oslavou v závodech automobilů do vrchu. Po roční přestávce se představili účastníci AUTOKLUB Mistrovství České republiky a již tradičního mezinárodního seriálu Maverick Hill Climb Czech. Sobotní program byl částečně narušen v průběhu dopoledních tréninkových jízd nepříjemným drobným deštěm. Komplikace ale nastala až v v úvodní závodní jízdě, kdy po havárii došlo k poškození sloupu elektrického vedení, který ohrožoval bezpečnost závodníků a bylo nutné ho odstranit. Závod mohl následně pokračovat, ale došlo k časové prodlevě a tak se odjela pouze jedna jízda. Nedělní program proběhl již bez větších problémů za slušného počasí. Po oba dva dny sledovalo závod několik tisícovek spokojených diváků.

AUTOKLUB Mistrovství České republiky
Na start domácího šampionátu se celkem postavilo 56 startujících, dvacetsedm se soudobými a dvanáct s historickými vozy a sedmnáct jich bylo v České Trofeji. Velký úspěch sklidil mezi soudobými vozy domácí, náměšťský Marek Rybníček, který startoval s vozem KTM X-BOW GTX za Liqui Moly Racing Team. V obou závodech obsadil v absolutním hodnocení druhé místo a prvenství si připsal ve Skupině 2 za něž získal 50 bodů a patří mu čtvrtá pozice. V absolutním hodnocení má 36 bodů a dělí se o 6.-7. místo s Davidem Dědkem. Ve třídě E2SC-1400 startoval s vozem Radical SR4 Petr Dlouhý z Ledče nad Sázavou. Ve třídě obsadil dvakrát druhé místo a je také druhý se 72 body. V Kategorii 2 – sportovní a závodní vozy je celkově na sedmém místě s 28 body a ve Skupině E2SC mu patří čtvrtá příčka se ziskem 44 bodů.

Dva jezdce jsme měli v kategorii historických automobilů. Ve skvělé formě se představil Jaroslav Prášek z Havlíčkobrodské Kynice, který startoval s formulovým vozem Chevron B42 F2 týmu gt2 motorsport s.r.o. Ten s přehledem vyhrál absolutně oba závody. Získal celkem 30 bodů a v současné době mu patří čtvrté místo mezi závodními vozy Divizi 2. Druhým jezdcem s formulí byl Lubomír Doležal ze Žďáru nad Sázavou. Ten startoval s vozem MTX 1-06 B a v sobotu byl absolutně šestý, v neděli pak sedmý. Celkově má 35 bodů a je třetí a byl dvakrát první ve třídě K5/E6.
V České Trofeji si dobře vedl Martin Hort z Lipníku u Hrotovic, který startoval s vozem Peugeot 106. V sobotním klání si vybojoval třetí místo, v neděli skončil o jedno místo hůře. V absolutním pořadí je na třetím místě, když má 43 bodů. Vyhrál oba závody ve třídě E1-H-1600 kde je jeho zisk 93 bodů a patří mu vedoucí pozice. Ve skupině E1H je druhý s 51 body.
Následující závod AUTOKLUB Mistrovství České republiky soudobých a historických automobilů a České Trofeje se uskuteční na slavné trati Ecce Homo ve Šternberku v neděli 29. května 2022 při příležitosti závodu Mistrovství Evropy.

Maverick Hill Climb Czech
Sto dva jezdců, sedmdesát sedm se soudobými a dvacet pět s historickými automobily se prezentovalo ve druhém podniku letošní série MHCC. Z Kraje Vysočina startovalo 30 účastníků, dvaadvacet se soudobými vozy a osm s vozy historickými.
Soudobé automobily
Nejrychlejším jezdcem celého víkendového programu 41. Zámeckého vrchu MANN-FILTER 2022 byl David Komárek z Okříšek, startující v týmu KRTZ motorsport-KOMVET racing s Mc1 Evo Komvet. V sobotu zajel čas 58,66 sekundy, v neděli ze tří jízd byl jeho nejrychlejší čas 57,56 sekundy. V absolutním pořadí je první a má 155 bodů, v hodnocení mezi soudobými automobily je na čele se 75 body a prvenství mu patří i ve třídě E1-3000/2WD kde nastřádal 80 bodů. Druhé místo patřilo v obou závodech loňskému absolutnímu vítězi MHCC 2021 Jiřímu Špalkovi z Brna s Normou M20F EVO Komvet. Jezdec týmu Komvet racing zaostal za Komárkem v sobotu o 1,37 sekundy, v neděli pak 3,13 sekundy. V absolutním pořadí si vyjel 145 bodů, mezi soudobými automobily má 65 bodů a v obou případech je druhý. Ve třídě E2/SC+2000 dvakrát vyhrál a má 80 bodů. Kristýna Fillová ze Sudic u Náměště nad Oslavou byla opět nejrychlejší ženou ve startovním poli MHCC. S Mitusbishi EVO Komvet dosáhla po drobných problémech v sobotním závodě na dvanácté místo, v neděli skončila na čtvrtém místě. Závodnice týmu KRTZ motorsport-KOMVET racing skončila ve třídě čtvrtá a první a celkově ji patří vedoucí pozice ve třídě E1+2000/4WD se 70 body. V hodnocení soudobých automobilů je pátá se 24 body.
Další jezdci, kteří si připsali body za svá umístění ve třídách skupiny E byli: Milan Motálek z Okříšek (Komvet Racing – Mitusbishi EVO 5). Ten ve třídě E1+2000/4WD dojel dvakrát pátý, má 16 bodů a patří mu pátá pozice. Bohuslav Krejčí z Humpolce (KR pro Škoda historic – Škoda Rapid 130RH) byl ve třídě E1-1600 čtvrtý a pátý, celkově je sedmý s 18 body. Ve třídě E1-1400 skončil devátý a desátý David Oravec z Třebíče (Skalda Racing – Škoda Fabia). Za uvedená umístění získal tři body a je dvanáctý. Ve stejné třídě ještě startoval Jakub Lavický z Velkého Meziříčí (Lawitzki engineering – Fiat 126). V sobotu skončil osmý, nedělní závod nedokončil a je se třemi body na 11. místě.
Ve formulové třídě E2/SS-2000 startoval třebíčský jezdec Zdeněk Špaček s vozem Formule Ford Mygale. V obou závodech se umístil na čtvrtém místě a je vedoucím ve třídě se 44 body.
Mezi jezdci Skupiny S se v jednotlivých třídách představilo dalších čtrnáct soutěžících z našeho Kraje Vysočina. V nejsilnější třídě S1+2000/4WD skončil na druhém a třetím místě Lukáš Padrta z Dolních Kounic, který startoval za Komvet Racing s Mitsubihi EVO IX a v celkovém hodnocení je na druhém místě se 62 body.Ve stejné třídě jel i druhý jezdec týmu, Zdeněk Trnka z Heraltic s vozem Mitsubishi EVO VI. Za sedmé a osmé místo si vyjel 7 bodů a je ve třídě sedmý. Hned šest jezdců se prezentovalo ve třídě S1+2000/2WD. Nejlepšího výsledky dosáhl náměšťský František Gruntorád se Škodou Octavia RS. V sobotu čtvrtý v neděli druhý a celkově třídu vede se 65 body. Dvě pátá místa přinesla další body Radku Hurymu z Velkého Beranova (HaD Racing – Ford Focus ST). Ten má na svém kontě 46 bodů a patří mu druhé průběžné místo. Radek Houska – třetí v sobotu, čtvrtý v neděli . Jihlavský jezdec týmu SPZ-Vysočina je s vozem Audi TT po náměšťském závodě celkově třetí se 46 body. Jeho dablér – Vojtěch Polák z Cejle u Jihlavy skončil šestý a sedmý, celkově má 30 bodů a patří mu pátá příčka. Dablér Gruntoráda, Jiří Borkovec si vyjel sedmé a šesté místo a je celkově sedmý s 10 body. Čtyři jezdce jsme měli ve třídě S1-2000. Dvě vítězství si ze Zámeckého vrchu odvezl do nedalekých Rapotic jezdec týmu VPKmotors Vilém Kašpar s vozem Škoda Fabia RS. Celkově má na svém kontě 70 bodů a je první. Třetí a čtvrté pořadí patřilo Radomíru Fňukalovi z Dalešic z týmu PPP Racing. Startoval s Hondou Civic a celkově je šestý s 22 body. Poprvé se představil s nově postavenou Škodou Fabii RS Tomáš Brůža ze Zastávky u Brna startující v týmu VPKmotors. Dvakrát skončil na pátém místě, je osmý se 16 body. Dvě sedmá místa si vyjel s Peugeotem 206 GT třebíčský jezdec Tomáš Kostelecký z týmu Kosťa Motor. Celkově má 16 bodů a je na devátém místě. Skvělý premiérový start měl ze Sudic u Náměště nad Oslavou Jan Kolek s Hondou Civic týmu Osaka racing. Třídu S1-1600 v sobotu vyhrál a v neděli skončil druhý, celkově si vybojoval 35 bodů a je na druhém místě. Ve stejné třídě S1-1600 startovali v sobotu Jana Kazdová a v neděli Josef Dohnal s vozem Citroen C2. Oba jeli za tým Dohnal Motorsport z Kněžic. V sobotním závodě skončila Jana Kazdová šestá, vyjela si 6 bodů a celkově je osmá. V neděli Josef Dohnal za sedmé místo získal 4 body a je na desáté příčce.

Historické automobily
Jednou třetí a jednou čtvrtý, to je výsledek nejlepšího jezdce s historikem BMW E30 Tomáše Homoly z Jihlavy. Jezdec týmu SPZ – Vysočina má po dvou odjetých podnicích 49 bodů je na druhém místě. Stejné umístění mu patří po dvou druhých místech ve třídě HA1+2000 s 57 body. Ve třídě HA1-2000 startovali čtyři naši jezdci. Nejlepší byl David Šplíchal z Bohušic u Jaroměřic nad Rokytnou. S vozem VW Golf GTi týmu garage flora byl v sobotu absolutně druhý a v neděli pak třetí. Celkově má 27 bodů a je pátý. Ve třídě dvakrát zvítězil, získal 40 bodů a je třetí. Michal Polehla z Rapotic z týmu Osaka racing s Hondou Civic Ee 9 byl dalším úspěšným jezdcem. Páté a šesté místo absolutně, 18 bodů a osmé místo průběžného pořadí. Ve třídě byl dvakrát druhý, toto pořadí mu patří celkově se 60 body. Dalšími dvěma jezdci této třídy byli Lukáš Králík a Tomáš Karpíšek oba z Jihlavy týmu HRT racing team. Králík s VW Golf mk2 GTi byl v sobotu šestý, v neděli pátý, celkově má 14 bodů a patří mu sedmá příčka. Karpíšek startoval s VW Scirocco, v sobotu dokončil závod na sedmém a v neděli na šestém místě za což získal 10 bodů a je na deváté příčce. V nejslabší třídě historiků HA1-1400 startovali další dva jezdci. Miloš Nováček ze Lhánic s Hondou Civic 4e. S ní vybojoval třetí a čtvrté místo a celkově je se 44 body na druhém místě. Se Škodou 130 LR dvakrát vyhrál ve třídě jezdec z Vílance u Jihlavy Milan Zelený z týmu Historic Racing Club Jihlava. V průběžném pořadí je třetí se 40 body.
Mezi historickými formulovými vozy se představil třebíčský jezdec Radek Kostelecký z týmu Kosťa Motor s Fordem Van Diemen. Ve třídě HA 2 skončil na druhém a třetím místě a vede ji se ziskem 67 bodů. V absolutním pořadí mu pak patří deváté místo s 10 body.

Dámský pohár – Lady Trophy
Dvě přesvědčivá vítězství získala Kristýna Fillová a upevnila si vedoucí pozici s 80 body. Jana Kazdová za sobotní páté místo získala osm bodů a je šestá.
Juniorský pohár – Junior Trophy
Soutěži juniorů do 20 let se umístil dvakrát na třetím místě Tomáš Kostelecký, celkově má 44 bodů a je třetí.
Následující závody se pojedou v sobotu a neděli 21. a 22. května 2022 na trati v Násedlovicích u Kyjova jako 24. Slovácký kopec a XII. Memoriál Stanislava Firtla.