Jezdci z Vysočiny zářili na domácí trati v Náměšti nad Oslavou.

Rekordních, téměř stošedesát startujících se prezentovalo na víkendovém 41. Zámeckém vrchu MANN-FILTER 2022 v Náměšti nad Oslavou v závodech automobilů do vrchu. Po roční přestávce se představili účastníci AUTOKLUB Mistrovství České republiky a již tradičního mezinárodního seriálu Maverick Hill Climb Czech. Sobotní program byl částečně narušen v průběhu dopoledních tréninkových jízd nepříjemným drobným deštěm. Komplikace ale nastala až v v úvodní závodní jízdě, kdy po havárii došlo k poškození sloupu elektrického vedení, který ohrožoval bezpečnost závodníků a bylo nutné ho odstranit. Závod mohl následně pokračovat, ale došlo k časové prodlevě a tak  se odjela  pouze jedna jízda. Nedělní program proběhl již bez větších problémů za slušného počasí. Po oba dva dny sledovalo závod  několik tisícovek spokojených diváků.

Rybníček Marek – KTM X-BOW – Skupina 2

AUTOKLUB Mistrovství České republiky

Na start domácího šampionátu se celkem postavilo 56 startujících, dvacetsedm se soudobými  a dvanáct s historickými vozy a sedmnáct jich bylo v České Trofeji. Velký úspěch sklidil mezi soudobými vozy domácí, náměšťský Marek Rybníček, který startoval s vozem KTM X-BOW GTX za Liqui Moly Racing Team. V obou závodech obsadil v absolutním hodnocení druhé místo a prvenství si připsal ve Skupině 2 za něž získal 50 bodů a patří mu čtvrtá pozice. V absolutním hodnocení  má 36 bodů a dělí se o 6.-7. místo s Davidem Dědkem. Ve třídě E2SC-1400 startoval s vozem Radical SR4 Petr Dlouhý z Ledče nad Sázavou. Ve třídě obsadil dvakrát druhé místo a je také druhý se 72 body. V Kategorii 2 – sportovní a závodní vozy je celkově na sedmém místě s 28 body a ve Skupině E2SC mu patří čtvrtá příčka se ziskem 44 bodů.

Prášek Jaroslav – Chevron B42 F2 – HA-K5-E5

Dva jezdce jsme měli v kategorii historických automobilů. Ve skvělé formě se představil Jaroslav Prášek z Havlíčkobrodské Kynice, který startoval s formulovým vozem Chevron B42 F2 týmu gt2 motorsport s.r.o. Ten s přehledem vyhrál absolutně oba závody. Získal celkem 30 bodů a v současné době mu patří čtvrté místo mezi závodními vozy Divizi 2. Druhým jezdcem s formulí byl Lubomír Doležal ze Žďáru nad Sázavou. Ten startoval s vozem MTX 1-06 B a v sobotu byl absolutně šestý, v neděli pak sedmý. Celkově má 35 bodů a je třetí a byl dvakrát první ve třídě K5/E6.

V České Trofeji si dobře vedl Martin Hort z Lipníku u Hrotovic, který startoval s vozem Peugeot 106. V sobotním klání si vybojoval třetí místo, v neděli skončil o jedno místo hůře. V absolutním pořadí je na třetím místě, když má 43 bodů. Vyhrál oba závody ve třídě E1-H-1600 kde je jeho zisk 93 bodů a patří mu vedoucí pozice. Ve skupině E1H je druhý s 51 body.

Následující závod AUTOKLUB Mistrovství České republiky soudobých a  historických automobilů a České Trofeje se uskuteční na slavné trati Ecce Homo ve Šternberku v neděli 29. května 2022 při příležitosti závodu Mistrovství Evropy.

Komárek David – McF1 EVO Komvet – E1-3000 2WD 02

Maverick Hill Climb Czech

Sto dva jezdců, sedmdesát sedm se soudobými a dvacet pět s historickými automobily se prezentovalo ve druhém podniku letošní série MHCC. Z Kraje Vysočina startovalo 30 účastníků, dvaadvacet se soudobými vozy a osm s vozy historickými.

Soudobé automobily

Nejrychlejším jezdcem celého víkendového programu 41. Zámeckého vrchu MANN-FILTER 2022 byl David Komárek z Okříšek, startující v týmu KRTZ motorsport-KOMVET racing s Mc1 Evo Komvet. V sobotu zajel čas 58,66 sekundy, v neděli ze tří jízd byl jeho nejrychlejší čas 57,56 sekundy. V absolutním pořadí je první a má 155 bodů, v hodnocení mezi soudobými automobily je na čele se 75 body a prvenství mu patří i ve třídě E1-3000/2WD kde nastřádal 80 bodů. Druhé místo patřilo v obou závodech loňskému absolutnímu vítězi MHCC 2021 Jiřímu Špalkovi z Brna s Normou M20F EVO Komvet. Jezdec týmu Komvet racing zaostal za Komárkem v sobotu o 1,37 sekundy, v neděli pak 3,13 sekundy. V absolutním pořadí si vyjel 145 bodů, mezi soudobými automobily má 65 bodů a v obou případech je druhý. Ve třídě E2/SC+2000 dvakrát vyhrál a má 80 bodů. Kristýna Fillová ze Sudic u Náměště nad Oslavou byla opět nejrychlejší ženou ve startovním poli MHCC. S Mitusbishi EVO Komvet dosáhla po drobných problémech v sobotním závodě na dvanácté místo, v neděli skončila na čtvrtém místě. Závodnice týmu KRTZ motorsport-KOMVET racing skončila ve třídě čtvrtá a první a celkově ji patří vedoucí pozice ve třídě E1+2000/4WD se 70 body. V hodnocení soudobých automobilů je pátá se 24 body.

Další jezdci, kteří si připsali body za svá umístění ve třídách skupiny E byli: Milan Motálek z Okříšek (Komvet Racing – Mitusbishi EVO 5). Ten ve třídě E1+2000/4WD dojel dvakrát pátý, má 16 bodů a patří mu pátá pozice. Bohuslav Krejčí z Humpolce (KR pro Škoda historic – Škoda Rapid 130RH)  byl ve třídě E1-1600 čtvrtý a pátý, celkově je sedmý s 18 body. Ve třídě E1-1400 skončil devátý a desátý David Oravec z Třebíče (Skalda Racing – Škoda Fabia). Za uvedená umístění získal tři body a je dvanáctý. Ve stejné třídě ještě startoval Jakub Lavický z Velkého Meziříčí (Lawitzki engineering – Fiat 126). V sobotu skončil osmý, nedělní závod nedokončil a je  se třemi body na 11. místě.

Ve formulové třídě E2/SS-2000 startoval třebíčský jezdec Zdeněk Špaček s vozem Formule Ford Mygale. V obou závodech se umístil na čtvrtém místě a je vedoucím ve třídě se 44 body.

Mezi jezdci Skupiny S se v jednotlivých třídách představilo dalších čtrnáct soutěžících z našeho Kraje Vysočina. V nejsilnější třídě S1+2000/4WD skončil na druhém a třetím místě Lukáš Padrta z Dolních Kounic, který startoval za Komvet Racing s Mitsubihi EVO IX a v celkovém hodnocení je na druhém místě se 62 body.Ve stejné třídě jel i  druhý jezdec týmu, Zdeněk Trnka z Heraltic s vozem Mitsubishi EVO VI. Za sedmé a osmé místo si vyjel 7 bodů a je ve třídě sedmý.  Hned šest jezdců se prezentovalo ve třídě S1+2000/2WD. Nejlepšího výsledky dosáhl náměšťský František Gruntorád se Škodou Octavia RS. V sobotu čtvrtý v neděli druhý a celkově třídu vede se 65 body. Dvě pátá místa přinesla další body Radku Hurymu z Velkého Beranova (HaD Racing – Ford Focus ST). Ten má na svém kontě 46 bodů a patří mu druhé průběžné místo. Radek Houska – třetí v sobotu, čtvrtý v neděli . Jihlavský jezdec týmu SPZ-Vysočina je s vozem Audi TT po náměšťském závodě celkově třetí se 46 body. Jeho dablér – Vojtěch Polák z Cejle u Jihlavy skončil šestý a sedmý, celkově má 30 bodů a patří mu pátá příčka. Dablér Gruntoráda, Jiří Borkovec si vyjel sedmé a šesté místo a je  celkově sedmý s 10 body. Čtyři jezdce jsme měli ve třídě S1-2000. Dvě vítězství si ze Zámeckého vrchu odvezl do nedalekých Rapotic jezdec týmu VPKmotors Vilém Kašpar s vozem Škoda Fabia RS. Celkově má na svém kontě 70 bodů a je první. Třetí a čtvrté pořadí patřilo Radomíru Fňukalovi z Dalešic z týmu PPP Racing. Startoval s Hondou Civic a celkově je šestý s 22 body. Poprvé se představil s nově postavenou Škodou Fabii RS Tomáš Brůža ze Zastávky u Brna startující v týmu VPKmotors. Dvakrát skončil na pátém místě, je osmý se 16 body. Dvě sedmá místa si vyjel s Peugeotem 206 GT třebíčský jezdec Tomáš Kostelecký z týmu Kosťa Motor. Celkově má 16 bodů a je na devátém místě. Skvělý premiérový start měl ze Sudic u Náměště nad Oslavou Jan Kolek s Hondou Civic týmu Osaka racing. Třídu S1-1600 v sobotu vyhrál a v neděli skončil druhý, celkově si vybojoval 35 bodů a je na druhém místě. Ve stejné  třídě S1-1600 startovali v sobotu Jana Kazdová a v neděli Josef Dohnal s vozem Citroen C2. Oba jeli za tým Dohnal Motorsport z Kněžic. V sobotním závodě skončila Jana Kazdová šestá, vyjela si 6 bodů a celkově je osmá. V neděli Josef Dohnal za sedmé místo získal  4 body a je na desáté příčce.

 

Homola Tomáš – BMW E30 – HA1+2000 02

Historické automobily

Jednou třetí a jednou čtvrtý, to je výsledek nejlepšího jezdce s historikem BMW E30 Tomáše Homoly z Jihlavy. Jezdec týmu SPZ – Vysočina má po dvou odjetých podnicích 49 bodů je na druhém místě. Stejné umístění mu patří po dvou druhých místech ve třídě HA1+2000 s 57 body. Ve třídě HA1-2000 startovali čtyři naši jezdci. Nejlepší byl David Šplíchal z Bohušic u Jaroměřic nad Rokytnou. S vozem VW Golf GTi týmu garage flora byl v sobotu absolutně druhý a v neděli pak třetí. Celkově má 27 bodů a je pátý. Ve třídě dvakrát zvítězil, získal 40 bodů a je třetí. Michal Polehla z Rapotic z týmu Osaka racing s Hondou Civic Ee 9 byl dalším úspěšným jezdcem. Páté a šesté místo absolutně, 18 bodů a osmé místo průběžného pořadí. Ve třídě byl dvakrát druhý, toto pořadí mu patří celkově se 60 body. Dalšími dvěma jezdci této třídy byli Lukáš Králík a Tomáš Karpíšek oba z Jihlavy týmu HRT racing team. Králík s VW Golf mk2 GTi byl v sobotu šestý, v neděli pátý, celkově má 14 bodů a patří mu sedmá příčka. Karpíšek startoval s VW Scirocco, v sobotu dokončil závod na sedmém a v neděli na šestém místě za což získal 10 bodů a je na deváté příčce. V nejslabší třídě historiků HA1-1400 startovali další dva jezdci. Miloš Nováček ze Lhánic s Hondou Civic 4e. S ní vybojoval třetí a čtvrté místo  a celkově je se 44 body na druhém místě. Se Škodou 130 LR dvakrát vyhrál ve třídě jezdec z Vílance u Jihlavy Milan Zelený z týmu Historic Racing Club Jihlava. V průběžném pořadí je třetí se 40 body.

Mezi historickými formulovými vozy se představil třebíčský jezdec Radek Kostelecký z týmu Kosťa Motor s Fordem Van Diemen. Ve třídě HA 2 skončil na druhém a třetím místě a vede ji se ziskem 67 bodů. V absolutním pořadí mu pak patří deváté místo s 10 body.

Fillová Kristýna – Mitsubishi EVO Komvet – E1+2000 4WD

 Dámský pohár – Lady Trophy

Dvě přesvědčivá vítězství získala Kristýna Fillová a upevnila si vedoucí pozici s 80 body. Jana Kazdová za sobotní páté místo získala osm bodů a je šestá.

Juniorský pohár – Junior Trophy

Soutěži juniorů do 20 let se umístil dvakrát na třetím místě Tomáš Kostelecký, celkově má 44 bodů a je třetí.

Následující závody se pojedou v sobotu a neděli 21. a 22. května 2022 na trati v Násedlovicích u Kyjova jako 24. Slovácký kopec a XII. Memoriál Stanislava Firtla.

Leave a Comment

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*