Jezdci z Vysočiny se na domácím Zámeckém vrchu neztratili.

O prvním květnovém víkendu se uskutečnily závody automobilů do vrchu –  42. ročník Zámeckého vrchu MANN-FILTER v Náměšti nad Oslavou. Pořadatelé z Autosport klubu přivítali více jak 130 jezdců, kteří přijeli bojovat o body do dvou serií – Liqui Moly Mistrovství České republiky a Liqui Moly Maverick Hill Climb Czech. Sobotní program byl narušen nepříznivým počasím, což nakonec vyvrcholilo odpoledním silným deštěm s bouřkou a tak byl závod předčasně ukončen po první jízdě. Po jednání mezi jezdci a pořadateli, se našla společná řeč o tom, že druhá závodní jízda se uskuteční  druhý den po ranní tréninkové jízdě. Nedělní počasí bylo ideální pro závodící jezdce, ale také pro početnou diváckou kulisu, kterou jezdci znají pouze v Náměšti nad Oslavou. Mezi účastníky obou sérií byla početná skupina jezdců z Kraje Vysočina. Pojďme se podívat jak se jim v sobotu a neděli na Zámeckém vrchu dařilo.

LIQUI MOLY MISTROVSTVÍ ČESKÉ REPUBLIKY

V této sérii měl náš Kraj Vysočina zastoupení v šestici startujících. Tři  bojovali v mistrovství soudobých automobilů, jeden jel s historickým automobilem a dva se představili  v České Trofeji. Mezi soudobými automobily  si vybojoval v silné konkurenci absolutně  šesté v sobotu a páté v neděli domácí  Marek Rybníček. Jezdec týmu ACCR LIQUI MOLY CZ startoval s vozem KTM GTX-Bow ve Skupině 2 – cestovní vozy, kterou dvakrát vyhrál a v hodnocení Kategorie I (uzavřené vozy) byl jednou druhý a jednou vyhrál. Výborně začal také David Komárek z Okříšek startující v týmu KRTZ motorsport s vozem McLaren F1 Evo 2019. Ten skončil na třetím místě v absolutním hodnocení úvodního závodu, byl první se Skupině 1 a první byl i v Kategorii I. V neděli se mu však nedařilo, v první jízdě dosáhl času 58,11 sekundy, což představovalo průběžné třetí místo, ale ve druhé  jízdě musel odstoupit po problémech s vozem. Třetí startující z našeho kraje byla Kristýna Fillová ze Sudic u Náměště nad Oslavou. Ta vyjela na trať Zámeckého vrchu s osvědčenou technikou jímž bylo Mitsubishi Lancer Evo IX. Závodnice týmu KRTZ motorsport byla na úvod v absolutním pořadí devátá, ve druhém závodě skončila dvanáctá, ve Skupině 1 byla dvakrát na druhém místě, v Trofeji Junior získala poháry za dvě vítězství, sobotní závod okořenila ještě dalším pohárem za nejrychlejší ženu závodu.

Komárek David – McLaren F1 EVO2019 – Skupina 1

 

V kategorii jezdců startujícími s historickými automobily kraloval Jaroslav Prášek z Kynice na Havlíčkobrodsku z týmu gt2 motorsport s.r.o. s formulovým vozem Chevron B42 F2. Absolutně vyhrál oba závody, stejná prvenství mu patřila  ve Skupině HA-K5 a ve třídě HA-K5-E5.

V hodnocení České Trofeje si odvezl poháry za dvě první místa absolutně, jezdec z Okříšek Milan Motálek startující za tým KRTZ motorsport se šestkovým Mitsubishi Lancerem. Mimo to byl ještě dvakrát vítězem ve Skupině E1H a stejně tak i ve třídě E1H+2000. Dalším jezdcem byl Martin Hort z Lipníku u Hrotovic na Třebíčsku. Ten startoval s osvědčeným Peugeotem 106 s nímž byl v prvním závodě absolutně šestý, ve druhém skončil devátý a stejně se umístnil ve Skupině E1H a dvakrát byl nejrychlejší ve třídě E1H do 1600 ccm.

Motálek Milan – Mitsubishi Mancer EVO IV – E1H+2000 

 

LILQUI MOLY MAVERICK HILL CLIMB CZECH 2023

Špalek Jiří – Norma M20F – E2-SC+2000 

SOUDOBÉ AUTOMOBILY

V mezinárodních závodech LM MHCC 2023 zářil v obou dnech Jiří Špalek z Brna, který startoval v okříšském týmu Komvet racing s vozem Norma M20F. Jako jediný ze 70členného pole startujících, dokázal třikrát za zajet čas po jednu minutu, toho  nejlepšího dosáhl v první jízdě nedělního závodu a měl hodnotu 58,17 sekundy. K absolutnímu vítězství si ještě připsal dvě prvenství ve třídě E2/SC+2000. Druhým jezdcem z Vysočiny, který se umístnil v první, elitní desítce, byl Vilém Kašpar, jezdec týmu VPKmotors z Rapotic. Ten jako obvykle startoval na voze Škoda Fabia RS, s níž dojel absolutně dvakrát na devátém místě. V obou závodech si připsal na své konto bodový zisk za prvenství ve třídě S1-2000. Dalších sedm našich jezdců startovalo ve Skupině S1 a jednotlivých objemových třídách. V té nejsilnější S1+2000/4 WD to byl Zdeněk Trnka s vozem Mitsubischi Lancer Evo VI. Jezdec z Heraltic u Okříšek startoval v týmu Komvet racing – STK Okříšky RT, v prvním závodě obsadil šesté místo, ve druhém pak skončil sedmý. Ve třídě dvoukolek nad  2000 ccm si stupně vítězů rozdělili pouze naši jezdci. Nejrychlejší byl v obou závodech náměšťský jezdec František Gruntorád s vozem Škoda Octavia RS, mezi soudobými vozy skončil absolutně ve druhém závodě na sedmnáctém místě. Dvakrát druhé místo   obsadil Radek Houska, jihlavský závodník týmu SPZ-Vysočina s Audi TT. Třetí pořadí patřilo dablérovi  Gruntoráda, Jiřímu Borkovcovi z Náměště nad Oslavou.  Dva jezdce jsme měli na startu třídy do dvou litrů. Deváté a páté místo patřilo Tomáši Brůžovi  ze Zastávky u Brna, pravidelně startujícímu za tým VPKmotors s vozem Škoda Fabia RS. Druhým našim startujícím byl Tomáš Kostelecký  z týmu Kosťa motorsport z Třebíče. Ten jel s Peugeotem 206 GT a ve třídě skončil dvakrát osmý. Jediného zástupce jsme měli ve třídě do 1600 ccm, jímž byl Jan Kolek, jezdec týmu Japan Racing ze Sudic u Náměště nad Oslavou. Ten s vozem Honda Civic s přehledem vyhrál v oba závody. Čtyři naši jezdci startovali ve Skupině E1. Ve třídě do 1600 ccm skončil těsně za stupni vítězů Ondřej Turičík z Víru u Bystřice nad Pernštejnem. Ten si dvě čtvrtá místa vyjel  na voze Peugeot 206. Tři naši jezdci bojovali o body v nejslabší třídě do 1400 ccm. Skvěle si vedl s vozem Fiat 126 jezdec z Velkého Meziříčí Jakub Lavický z týmu Auto Eurodiesel. Ten v silné konkurenci se umístnil ve druhé desítce absolutního pořadí soudobých automobilů, v prvním závodě skončil třináctý, ve druhém byl šestnáctý. Ve třídě si vyjel nejdříve výborné druhé místo, následně skončil třetí.  Další dva jezdci byli z týmu Skalda Racing. David Oravec z Třebíče startoval se svoji „kostičkovanou“  Škodou Fabii s níž nejdříve dojel na sedmém místě, posléze si polepšil a vybojoval pátou pozici. Náměšťský Zdeněk Podpěra se představil s Hondou Civic. V sobotním závodě se umístnil na šestém místě, druhý závod bohužel po kolizi ve druhé jízdě nedokončil. S formulovým vozem Ford Mygale 98 vyrazili z Třebíče do nedaleké Náměště nad Oslavou bojovat o body  dabléři, otec Zdeněk Špaček s dcerou Janou Špačkovou.Ve třídě E2/SS-2000 obsadil Zdeněk Špaček dvakrát druhé místo, Jana Špačková si pak vyjela dvakrát třetí pozici. V hodnocení Lady Trophy v sobotním závodě byla nejlepší, ve druhém pak skončila druhá.

HISTORICKÉ AUTOMOBILY

Polehla Michal – Honda Civic EE9 – HA1-2000

Mezi 22 soutěžícími s historickými automobily se prezentovala šestice jezdců z Vysočiny. Skvěle si vedl Michal Polehla z Rapotic, jezdec týmu Japan Racing startoval s Hondou Civic EE9. V obou závodech se umístnil na druhém místě absolutní klasifikace a dvakrát vyhrál ve třídě HA1-2000. Dalším úspěšným jezdcem byl David Šplíchal  z týmu Garage Flóra z Bohušic u Jaroměřic nad Rokytnou. Ten startoval s VW Golf GTI a úvodní závod se mu nevydařil, skončil osmý, ve druhém si polepšil a bylo z toho čtvrté místo. Ve třídě HA1-2000 si vyjel dvakrát druhé pořadí. Třetím jezdcem, který se vydal do desítky nejlepších absolutně, byl z MN Japan Racingu Michal Nečas z Troubska u Brna. Ten se umístnil nejdříve na sedmé příčce, po té skončil pátý. S Hondou Civic startoval ve třídě HA1-1400, kterou dvakrát vyhrál. Druhým jezdec tohoto týmu byl Miloš Nováček ze Lhánic s vozem Mazda GTX 4×4. Ten skončil absolutně dvanáctý a jedenáctý, ve třídě HA1+2000 byl dvakrát třetí. Jihlavský Lukáš Králík z HRT racing teamu s VW Golf mk2 GTI se umístnil na jedenáctém a třináctém místě absolutně, ve třídě HA1-2000 si dojel pro dvě třetí místa. S formulovým vozem Ford van Diemen  se ve třídě HA 2 představil třebíčský jezdec týmu Kosťa motorsport Radek Kostelecký. V sobotním závodě skončil absolutně osmnáctý, v neděli to bylo místo čtrnácté, ve třídě byl jednou druhý a jednou vyhrál.

Následujícím podnikem obou sérií – Liqui Moly MČR, MČR – HA, ČT a Liqui Moly  Maverick Hill Climb Czech bude 3. HOSTR PRIX Liberec. Tam se bude závodit na trati dlouhé 3,5 km o víkendu 20. – 21. května 2023.


Fotogalerie :

kompletní fotogalerie na tomto odkazu : Zámecký vrch MANN-FILTER 2023 v Náměšti nad Oslavou z pohledu jezdců Kraje Vysočina

Leave a Comment

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*