Na letošním 38. ročníku závodu Mistrovství Evropy automobilů do vrchu, Ecce Homo ve Šternberku, si úspěšně vedli jezdci z našeho Kraje Vysočina. Výsledky závodu se vedle Mistrovství Evropy soudobých a historických automobilů započítávaly do Mistrovství ČR a také České trofeje, Zóny střední Evropy a mistrovství Rakouska. Největšího úspěchu dosáhl Marek Rybníček, který skončil na druhém místě v kategorii cestovních vozů jak v evropském tak domácím mistrovství. Další úspěšný závod se podařil Františku Gruntorádovi, který si připsal další evropské body. Drahoslav Šubert se stal v hodnocení mistrovství republiky vítězem třídy E1. Třetí místo v absolutním pořadí evropského závodu kategorie historických automobilů si vyjel Jaroslav Prášek.
V sobotu se uskutečnily za krásného počasí na suché závodní dráze, dlouhé 7900 metrů, dvě tréninkové jízdy jejichž výsledky naznačily možnosti jednotlivých jezdců pro nedělní závod. Ten měl také dvě závodní jízdy, které řádně prověřily jezdecké umění závodníků, když první jízda se odjela na suchu, ale ta druhá po vydatném dešti, který přišel v pauze mezi jízdami se odjela kompletně na mokrém povrchu trati.
Nejlepší časy z jezdců Vysočiny zajel náměšťský Marek Rybníček (Liqui Moly Racing Team – Ford Fiesta WRC EVO) 3:12,54 a 3:27,61 min., které ho zařadili na druhé místo mezi jezdce startujícími s tzv. plechovými vozy a to jak v hodnocení Mistrovství Evropy tak i domácího šampionátu. V celém poli těchto vozů našel jediného přemožitele a tím byl stálý účastník evropského šampionátu, Vladimír Vitver s vozem Audi TTR-DTM. Po pěti uskutečněných evropských závodech je Marek Rybníček se 43 body na průběžném desátém místě kategorie II. V domácím šampionátu vévodí divizi II, kde získal 95 bodů a ve třídě E2-SH nad 3000 ccm je také na prvním místě s počtem 55 bodů. Markovi se nevyhnuly problémy v tréninku, když ho na start první jízdy nepustilo zlobící čidlo na motoru a tak alespoň absolvoval druhou jízdu a v ní zajel čas 3:17,18 min.
Dalším úspěšným jezdcem z Náměště nad Oslavou, který letos startuje s vozem Renault Clio RS v Auto Racing Teamu Praha, byl František Gruntorád. V evropské klasifikaci v kategorii I skončil na 16. místě a ve třídě A do 2000 ccm byl čtvrtý za což získal dalších 8 bodů. V hodnocení evropského šampionátu je na desáté příčce kategorie I se 40 body. V republikovém mistrovství byl hodnocen v divizi I na 8. místě, ve skupině A skončil třetí a vyhrál třídu A do 2000 ccm.
Vítězství ve třídě E 1 nad 3000 ccm slavil Drahoslav Šubert z Náměště nad Oslavou, který startoval v závodě mistrovství republiky na voze Mitsubishi Lancer WRC 05. V průběžném hodnocení je na druhém místě divize II se 42 body a ve třídě je na prvním místě se 30 body.
Havlíčkobrodský Jaroslav Prášek z týmu GT2 Motorsport se ve Šternberku představil ve velkém stylu. S vozem Chevron B42 F2 skončil v absolutní klasifikaci Mistrovství Evropy kategorie historických vozů na třetím místě a zvítězil v kategorii C5 a třídě E5 a zvítězil ve stejné kategorii domácího šampiontu.
Ve výčtu startujících jezdců z Vysočiny schází ještě tři. Ti bohužel nebudou na letošní Ecce Homo vzpomínat příliš dobře. Jedná se o Davida Komárka z Okříšek, (Liqui Moly Racing Team – Norma M20FC KOMVET), který odjel pouze první tréninkovou jízdu a po ní se zopakovala závada motoru a ta nedovolila Komárkovi zúčastnit se závodu. Další dva jezdci přijeli bojovat o body do České trofeje – Vojtěch Staněk z Chroustova s vozem Citroen C2 a Martin Hort z Lipníka s vozem Peugeot 106. Oba absolvovali tréninkové jízdy, ale závady je nepustily na start nedělního závodu.
Další pokračování seriálu republikového mistrovství přivítá Liberec, kde se pojede na vrchol Ještědu ve dnech 15. – 17. června 2018a již tento víkend se představí jezdci na závodech do vrchu seriálu Maverick Rescue Euro Cup ne 1. Vírské serpentiny u Bystřice nad Perštějnem.