Jezdci z Vysočiny sbírali body na evropských i domácích kláních

 

Marek Rybníček na trati závodu v Glasbachu 2019 – Grand Prix ČR – RC Buggy – Stařeč 6.-9.6.2019 – foto Jan Stránský

Letošní červen byl bohatý na závody automobilů do vrchu. Již o prvním víkendu se ve Šternberku uskutečnil 39. ročník našeho nejslavnějšího závodu do vrchu – Ecce Homo, který byl součásti seriálu Mistrovství Evropy soudobých a historických automobilů a Liqui Moly Mistrovství ČR. O 14 dnů později si dali dostaveníčko jezdci bojující o evropské body na německém vrchu Glasbach,  který se nachází v Duryňském lese. Domácí šampionát pokračoval dvoudenním závodem 22. a 23. června na vrch Ještěd v Liberci. Na všech těchto závodech účinkovali jezdci z našeho vysočinského kraje.

V závodech evropského šampionátu letos startuje jako reprezentant Autoklubu ČR náměšťský jezdec Marek Rybníček s novým vozem McLaren F1 EVO 2019 v Divizi 2 a skupině E2-SH. Po úspěšné premiéře s tímto vozem na rakouském Rechbergu, zvítězil v domácím prostředí ve Šternberku a to ve skupině, kde porazil rivaly Dana Michla a Igora Drotára. Prvenství mu patřilo i ve třídě E2-SH do 3000 ccm. Druhý závod v Glasbachu však nebyl „procházkou růžovým sadem“  a to díky počasí při nedělním závodě, kdy od první jízdy až do konce pršelo. Jak se vyjádři sám Marek, ve druhé jízdě, kdy po závodní trati tekly potoky vody šlo doslova o život. Přesto byl Rybníček spokojený, jednak s druhým místem ve třídě a přídělem dalších bodů, ale také se získanými zkušenosti s chováním vozu na vodě. Po těchto závodech mu patří v Divizi 2 deváté místo se ziskem  68 bodů. V domácím šampionátu, který není letos pro Marka Rybníčka prioritou, získal body v úvodním závodě na brněnském Automotodromu, pak na domácím Zámeckém vrchu a za sedmé místo si ještě připsal body na Ecce Homo a celkem jich má 59 a patří mu za vedoucím Milošem Benešem druhé místo, vede v Divizi 2 a vedoucí pozice mu patří také ve skupině E2-SH a třídě do 3000 ccm.

Prášek Jaroslav – Chevron B42 – HA-K5-E5 – Zámecký vrch MANN-FILTER 2019

Ve Šternberku v rámci Mistrovství Evropy historických automobilů bodoval další jezdec z Vysočiny, Jaroslav Prášek z Kynice nedaleko Ledče nad Sázavou. Ten startoval za tým GT2 Motorsport s.r.o. Milana Galaše ze Znojma s formulovým vozem Chevron B42 F2 v kategorii 5. Byl velice úspěšný neboť v absolutním pořadí skončil na třetím místě za dvojici italských jezdců Bonuccim a Lottinim a v kategorii vyhrál za což získal 14 bodů a v celkovém pořadí mu patří osmé místo. Další závod evropského mistrovství včetně domácího šampionátu bude oba dva čekat v termínu od 19. do 21. července na slovenském Dobšinském kopci.

V hodnocení domácího republikového šampionátu historiků mu patří sedmé místo s 24 body. Ve Šternberku skončil druhý za Adamem Klusem, který startoval s vozem March HSS Can-Am.

Druhým jezdcem v kategorii historických formulových vozů patří  Lubomír Doležal ze Žďáru nad Sázavou, který startoval s formulkou  MTX 1-06 a na Ecce Homo vyhrál ve třídě E7, v absolutním pořadí byl na sedmém místě. V průběžném hodnocení je o jednu příčku před Práškem a to na šestém místě s 25 body.

Krystína Fillová na Hillclimb GMS Prolog v Brně 2019

V domácím šampionátu se závod od závodu stále zlepšuje Kristýna Fillová ze Sudic u Náměště nad Oslavou, startující s vozem Mitsubischi Black Evo v týmu KRTZ Motorsport. Letos jede ve skupině E2-SH a třídě nad 3000 ccm a  zúčastnila se obou závodů, když ve Šternberku skončila na osmém místě ve skupině, ve třídě pak byla třetí. V Liberci se ji dařilo ještě daleko lépe,  v sobotním závodě byla klasifikována v absolutním pořadí na třináctém místě, v neděli si za osmé místo připsala tři body a je na celkovém patnáctém místě se ziskem 15 bodů. Ve skupině i třídě skončila jak v sobotu tak i neděli  na druhých  pozicích což ji posunulo v divizi 2 na páté místo s 54 body, ve skupině E2-SH je se 63 body na třetím místě a vede třídu nad 3000 ccm s 82 body.

Martin Hort – Peugeot – Zámecký vrch 2019

V rámci samostatné kategorie České trofeje závodu automobilů do vrchu, se v obou závodech představili a také bodovali další dva zástupci z Vysočiny. Martin Hort z Lipníku u Třebíče startoval se svým žlutým Peugeotem 106 a po slibném tréninkovém času ho bohužel v první jízdě zhruba po 100 metrech postihla porucha vozu a bylo po závodění. Na Ještědu startoval pouze v sobotním závodě, kde obsadil v absolutním pořadí devátou příčku a vyhrál ve třídě E1H-1600 ccm a za tento výkon si připsal 20 bodů. Po Liberci je absolutně na dvanáctém místě se 16 body a ve třídě mu patří čtvrtá příčka s 55 body.

Petr Dlouhy na Hillclimb GSM Prolog v Brně 2019

Úspěšně si vede ve třídě Sprint-Car 600 mladý jezdec z Ledče na Sázavou Petr Dlouhý. Ten se svým strojem Sprint Car Barracuda s motorem Yamaha R6 obsadil ve Šternberku i Liberci druhé místo a v absolutním hodnocení ČT je se 7 body na patnáctém místě a ve třídě mu patří druhé místo a na své konto si již připsal 105 bodů.

Komentáře uzavřeny.